Gå til innhold

hvilke klasser gjør mest damage?


Anbefalte innlegg

jeg tenkte jeg skulle lage en diskusjon på hvilke klasser som gjør mest damage.

 

hvem som topper damage meteret hvem som er overvurderte hveom som er undervurderte og alt dette. dette er ikke noe jeg vil ha svar på men noe jeg vil diskutere.

 

personlig mener jeg fury warriors ligger høyest etterfulgt av rogues og mager.

disse klassene er rene killing maskiner i end game med litt gear.

 

jeg snakker ikke bare om end game også pvp

personlig mener jeg mager warlocks og hunteres gjør høyest skade warrior og rogue kommer litt bak siden de altid blir drept med en gang de prøver og komme litt inpå, med 4 feige huntere som løper i alle retninger og skyter på deg.

 

men nok prat og over til diskusjon hva mener dere hvilke erfaringer har dere.

 

med end game og pvp damage?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DPS Paladin > all

7564658[/snapback]

En DPS Paladin er langt ifra noe god DPS-dealer, i forhold til visse andre klasser.

 

Back to topic: Spørsmålet "Hvem gjør best dmg?" er et spørsmål som veldig ofte blir stillt, og veldig ofte besvart basert på svarerens klasse. Er du en fury warrior, svarer man "fury warrior". Men for å svare på hvilken klasse som gjør mest damage, må vi gå utifra samme utganspunkt, siden en fury warrior med fullt epic og en warlock med greens ikke kan sammelignes. Så la oss gå utifra alle classene med fullt tier 3 epics. Hvem vil da gjøre mest damage?

 

Og da kommer det enda en problemstilling; Snakker vi om burstdamage, eller DPS ?

 

Min personlige konklusjon ser slik ut:

 

Burst damage

- Fury warrior

- Fire/arcane mage

- Shamans (ikke spilt shaman, dermed vet jeg ikke noe om speccs)

 

 

Damage over Time

- Affliction warlock (selv ikke konkret sikker på specc)

- Shadowpriest

 

 

Damage Per Second

- Rogue (igjen ikke sikker på specc)

- Warrior (1h+1h specc)

- Meele shaman (?)

 

Men hvis du, som resten av "zlomfg"-folka, ser på DMG som bursdamage er det høyeste registrerte crittet (critical hit) på 25 000 av en Tauren shaman med buttloads med enchantments, potions og buffs. Men crit er ikke synonymt med "høyest dmg".

 

Note: Jeg er firemage

 

 

- Shazam!

Lenke til kommentar
DPS Paladin > all

7564658[/snapback]

En DPS Paladin er langt ifra noe god DPS-dealer, i forhold til visse andre klasser.

 

Back to topic: Spørsmålet "Hvem gjør best dmg?" er et spørsmål som veldig ofte blir stillt, og veldig ofte besvart basert på svarerens klasse. Er du en fury warrior, svarer man "fury warrior". Men for å svare på hvilken klasse som gjør mest damage, må vi gå utifra samme utganspunkt, siden en fury warrior med fullt epic og en warlock med greens ikke kan sammelignes. Så la oss gå utifra alle classene med fullt tier 3 epics. Hvem vil da gjøre mest damage?

 

Og da kommer det enda en problemstilling; Snakker vi om burstdamage, eller DPS ?

 

Min personlige konklusjon ser slik ut:

 

Burst damage

- Fury warrior

- Fire/arcane mage

- Shamans (ikke spilt shaman, dermed vet jeg ikke noe om speccs)

 

 

Damage over Time

- Affliction warlock (selv ikke konkret sikker på specc)

- Shadowpriest

 

 

Damage Per Second

- Rogue (igjen ikke sikker på specc)

- Warrior (1h+1h specc)

- Meele shaman (?)

 

Men hvis du, som resten av "zlomfg"-folka, ser på DMG som bursdamage er det høyeste registrerte crittet (critical hit) på 25 000 av en Tauren shaman med buttloads med enchantments, potions og buffs. Men crit er ikke synonymt med "høyest dmg".

 

Note: Jeg er firemage

 

 

- Shazam!

7564806[/snapback]

 

 

Vil nok si at dagger rogues ligger ganske høyt oppe på burst dmg...

Lenke til kommentar

I pvp må det være hunters som skader mest. Ofte rekker jeg ikke mer enn å komme inntil de før jeg er død. De kan stå fra 43 yards range å nuke som bare faen.

 

Mager- får ikke gjort opptimal damage i pvp ettersom det funker dårlig å stå i ro å spamme frostbolts :p .

 

Rogues- kan lett bli kita gjennom hele kampen og på den måten, ikke få skada mer enn start-blowet.

 

Warriors, det samme som rogues.

 

Paladins- løper mot deg og bruker reptance, shock, hammer of justice, og på den måten får de en enorm burst-damage, men etter det kan også de lett bli kitet.

 

Warlocks- har dots, pet+ shadowbolts som skader ca, like mye som en mage's frostbolt, og med spells som fear, deathcoil og seduce har de mange muligheter til å bruke flere shadowbolts.

 

Priests (Shadow)- De har jo Pain, mindblast og mindflay, dette er spells som ikke er til å unngå, så de får vel ytet maximalt i nesten hver kamp.

 

Druids, Starter jo som regel i stealth, eller med charge, og de er så godt som umulig å kite ( Å bytte form får de ut av all slowing-piss) Så de kan skade max hver kamp regner jeg med.

 

Dette er erfaringene til en mage.

Lenke til kommentar

I battlegrounds (ab, wsg, men aller mest AV), er det affliction locks som har mest damage done (med huntere som vet hva de gjør, like bak). I pve er også affliction locks veldig høyt oppe, spesielt i lange fights (pga nermest uendelig mana, lifetap og dark pact). Ufatterlig hvor bra dps man får når man har flere dots på flere (mange!) targets.

 

Derfor vil jeg si at affliction locks er best på damage, overall. Burst damage derimot, det skal du se lenge etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...