MeSs Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Maskin funka fint da jeg skrudde den av, for å skifte hovedkort og cpu.. ASUS, a78 ettelleranna (nvidia stuff) og amd xp3200+, når jeg satte i det sto det bare amd xp 1100, og maskin klaga på farta på cpuen (sto på 200mhz i bios), satt jeg den ned til 133mhz funka det (da ble den gjenkjent som amd xp 1900?).. MEN, da begynte harddisken å kødde (seagate 200gb), fant ikke operativsystem, insert disk.. Da gikk jeg tilbake til MSI hovedkortet, og xp3000.. Her har jeg det vanlige problemet, at den bare blir gjenkjent som xp2200+, men det funka iallfall! Men her har jeg samme problemet med harddisken (primary master), finner ikke operativsystem, andre ganger får jeg opp skjermen som man velger åssen man vil starte windows!?? Om jeg trykker F11 på oppstarten (hva datan ska starte fra), og velger 200gb'en så kan jeg også få opp den skjermen med hvordan jeg vil starte windows, eller så er den klikk.. Sorry for dårlig forklaring, er både trøtt og sur Specs: MSI KT7ultra2 hovedkort 1.3gb ddr ram amd xp 3000/3200 350w psu 2x 250gb maxtor 1x 200gb seagate geforce 6600gt 256mb XP proffesional oppdatert.. Mvh Marius Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Tror det desverre er vanlig når man bytter hovedkort. Håper for all del at du avinstallerte ALLE drivere som fulgte med hovedkort. Og at du har installert de som skal til det nye. I verste fall slipper du ikke unna en harddiskformatering og reinstallering av Windows, i beste fall slipper du unna med å slette de gamle driverene og installere de nye. Var jeg deg så ville jeg lagt alle filene jeg hadde lyst til å beholde over på en annen disk el.l. og formatert hele harddisken og bare installert XP på nytt. Da får du et friskt system som ikke er fullt av gamle drivere og skit. Lenke til kommentar
MeSs Skrevet 22. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2006 Tror det desverre er vanlig når man bytter hovedkort.Håper for all del at du avinstallerte ALLE drivere som fulgte med hovedkort. Og at du har installert de som skal til det nye. I verste fall slipper du ikke unna en harddiskformatering og reinstallering av Windows, i beste fall slipper du unna med å slette de gamle driverene og installere de nye. Var jeg deg så ville jeg lagt alle filene jeg hadde lyst til å beholde over på en annen disk el.l. og formatert hele harddisken og bare installert XP på nytt. Da får du et friskt system som ikke er fullt av gamle drivere og skit. 7553557[/snapback] Åssen gjør jeg det? kan jo koble den til en annen pc og gjøre det? Det er en 200gb som har 2 partisjoner, c og D.. D: har alle tinga mine.. og mine dokumenter på C: er det også mye fint jeg sku hatt.. Lenke til kommentar
maximus Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Sett opp HD'en som slave på en annen maskin, og vips så har du tilgang til alt. Hvis du ikke har tilgang til annen maskin, så installerer du Xp på din HD nr-2, og setter den andre som slave. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Den partisjonen uten windows er nok trygg, tror ikke den blir formatert ved windows-installasjon. Hvis du skulle komme inn i windows, så er det enkelt å løse. Da flytter du bare over de filene du vil ha, skrur av og reinstallerer windows og drivere og vips så funker alt igjen. Men som sagt, hvis du ikke har muligheten til å koble harddisken over på en annen PC eller på annen måte bruke den som "Slave Drive", så må du formatere partisjonen og installere windows på nytt. Hvis du har penger til det, så kan du benytte jula til å kjøpe en harddisk til og installere windows på den. Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 du kan innstalere windows uten å formatere? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Ja, men da blir du ikke kvitt filer som ligger på maskinen. Jeg vil anbefale å formatere samtidig, men det er ikke alltid nødvendig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå