Gå til innhold

Tabloidtråden - Sett&Hørt fra forumet.


ukjent bruker

Anbefalte innlegg

Drakk sprit før han modererte

i Forumet

 

Moderatorteamets nestformann Jarmo foretok på forumet moderering tirsdag kveld og fremsto synlig alkoholpåvirket, ifølge flere medlemmer av moderatorteamet.

 

Av Ukjent_Bruker

 

post-15355-1166570016.jpg

LAMMENDE MODERERING: Flere moderatorkollegaer har reagert på Jarmos moderering tirsdag kveld. Han innrømmer å ha tatt tre akevitt og en øl fra middag til han foretok modereringen, men understreker at han ikke følte seg påvirket. Foto: FORUMETS WEBKAMERA

 

 

Nå innrømmer Jarmo selv at han hadde drukket både sprit og øl da han klokken elleve om kvelden kastet seg inn i moderering i OT-Baren.

 

Jarmo er nestleder av moderatorteamets utrykkningskomite, og var i utgangspunktet på juleavslutning i "Intraforum - avdeling Bar" tirsdag kveld.

 

Reagerte

 

Men etter middagen drakk B|Reals høyre hånd akevitt i en tråd på Intraforum, og fant ut at han ville moderere i OT-Baren. Cirka klokken elleve gikk han inn i tråden og foretok modereringen som fikk flere moderatorkollegaer til å reagere.

 

På det tidspunktet hadde Jarmo, ifølge ham selv, drukket tre akevitt og en øl. Den siste akevitten fortærte Jarmo maks en time eller to før han sto på talerstolen.

 

- Vi hadde juleavslutning for moderatorene. Vi hadde først en aperitiff i Intraforum - avdeling forum, der jeg drakk en akevitt. Under middagen drakk jeg en øl og en akevitt. Etterpå drakk jeg en akevitt i tråden til Kilogram, sier Jarmo.

 

Forumpolitikk

 

Alkoholen ble ifølge Jarmo drukket fra cirka klokken seks til han foretok modereringen klokken elleve om kvelden. Jarmo var den eneste av moderatorene på juleavslutningen som modererte i OT-Baren etter å ha drukket alkohol.

 

Forumets logg over aktiviteten viser Jarmos flammende moderering der han blant annet snakket om forumpolitikk.

 

«Min oldefar hadde også en svær tråd. Den ble stengt. Så hvis en skal dra den historien, blir jeg også på en måte bakt inn i systemet. Slik er det over hele fjøla,» sier Jarmo blant annet.

 

Når han skal si «administrator», forsnakker han seg, og sier i stedet «fjollerator». Og når administrator Aalton avbryter ham, og erklærer at modereringen er slutt, runger latteren i tråden.

 

Beruset?

 

- Synes du det er greit å drikke tre akevitt og en øl før du modererer i OT-Baren?

 

- Det har jeg ikke noen kommentar til. Det kan du spørre 25 moderatorer om. De som påstår at jeg var beruset eller full, er antagelig mine forummotstandere som har en helt annen agenda. Jeg er Jarmo jeg nyter ikke alkohol, alkoholen nyter meg. Du burde ta promilletest av hele modteamet i stedet for å bare henge ut meg, sier Jarmo som videre sterkt antydet at det hele var et ledd i å svartmale han foran den kommende moderator/administrator konkuransen.

 

- Det er litt vel mange tilfeldigheter når dette kommer ut midt under nomineringsprosessen sier en illsint Jarmo.

 

- Følte du deg beruset?

 

- Langt der ifra. Hadde jeg følt meg beruset, ville jeg aldri ha moderert i det hele tatt.

 

Moderatorene i OT-Baren reagerte så kraftig på opptredenen til Jarmo at de sendte pm til kolleger om det, får Tabloidtråden opplyst.

 

- Jeg merket ikke på ham at han var utenfor eller full da jeg snakket med ham på intranett etterpå. Men jeg kan heller ikke stå inne for at han var edru. Jeg har dårlig luktesans, sier Jarmos motmoderator ttt (Spillforumet) til Tabloidtråden.

 

Skapte temperatur

 

- Jarmo kom med en moderering som delvis var utenfor temaet, det skapte temperatur, sier Tom Waits For Alice (PRS kategorien).

 

- Hadde du inntrykk av at Jarmo hadde vært i festlig lag?

 

- Nei, men han var nok i overkant mer frimodig enn han vanligvis er, sier TWFA.

 

- Glitrende moderering

 

- Jeg synes modereringen til Jarmo var merkelig på to måter. Han tilla meg ting jeg overhodet ikke hadde sagt, og han dro frem et gammel innlegg fra Spillkategorien som var ukorrekt, sier ttt til Tabloidtråden. En annen kilde sier det rett ut:

 

- Han virket ikke helt edru.

 

Parlamentarisk leder i forumstyret, Ueland, vil ikke si om han synes det er greit å drikke øl og akevitt før man modererer i OT-Baren.

 

- Jeg skal ikke begi meg i kast med å trekke grensene her. I utgangspunktet er det opp til hver enkelt moderator å til enhver tid være skikket til å moderere i OT-Baren. Jeg har ikke fått noen signaler om at Jarmo ikke var det. Jeg har fått tilbakemelding på at han foretok en glimrende moderering, sier Ueland til Tabloidtråden.

Endret av ukjent_bruker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker ikke som om denne slo helt an, ukjent bruker. Du må nok komme opp med noe bedre neste gang. Du må huske at Jarmo er fra Finland, og der er det en annen drikkekultur enn i Norge. Kanskje Jarmo var et dårlig valg av mål for skøyerstrekene dine. Ingen er vel overrasket over en "nyhet" som dette.

 

:p

 

Ps. Det er bra du holder deg innenfor avatarstørrelsen, ellers kommer JohnDoeMAKT vet du. Han har jo mye makt... :p

Endret av T-Solberg
Lenke til kommentar

Hva? Har Jarmo drukket før moderering? :ohmy: Dette kan vi ikke ha noe av!

Hva blir det neste? Før vi vet ordet av det så står vel til og med stortingspolitikere på talerstolen etter akkevitt og øl.

 

Hvor skal dette ende?

 

edit: Lurer på om vi snart får et nytt kapitel i krimmen til dotten jeg...

 

edit2: Dette må da gå under uønsket materiale på forumet *rapportert*

nå håper jeg bare ikke den "store stygge" ukjent_bruker tar sin hevn på meg for å raportere hans tvilsomme atferd på forumet :p

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Hva? Har Jarmo drukket før moderering?  :ohmy:  Dette kan vi ikke ha noe av!

Hva blir det neste? Før vi vet ordet av det så står vel til og med stortingspolitikere på talerstolen etter akkevitt og øl.

 

Hvor skal dette ende?

 

7545712[/snapback]

 

Ingen kommentarer på nåværende tidspunkt, koser meg med 14-dagers sykemelding nå... :blush:

Lenke til kommentar

Bergen, 21.12.2006

 

Pressemelding fra Norsk Moderatorforbund, NMF.

 

For øyeblikkelig offentliggjøring, til Aftenposten, VG, Dagbladet, Dagens Næringsliv og Diskusjon.no.

 

Det er idag, anonymt og uten kildehenvisning, rettet sterke beskyldninger mot navngitte representanter for NMF. Beskyldninger helt uten grunnlag i fakta og virkelige hendelser. Vi kan kun spekulere på fomålet med dette. Vi antar dog at den observante leser straks vil avvise dette som det tabloide oppspinn det er.

 

Mer alvorlig er at vedkommende påberoper seg kilder innenfor foreningen. Vi vil helt klart få slå fast at ingen av våre medlemmer har sagt det vi tildels anonymt siteres på i artikkelen, og har vi sagt det var det til noen som lovet å holde kjeft. På den nevnte juleavslutningen, som selvsagt var helt alkoholfri, nesten...

 

Vi siterer forbundssekretær Dotten i NMF som uttaler: Moderatorer får ofte kjeft for å mangle humør. Da skulle det bare mangle om vi ikke skulle kunne moderere etter nettopp humørskapende aktiviteter.

 

Forbundets medlemmer har fått beskjed om å holde et øye med situasjonen og bruke de nødvendige virkemidler for å beskytte forbundets gode navn og rykte.

 

For NMF,

 

TWFA

Forbundssekretær PRS

Lenke til kommentar
Bergen, 21.12.2006

 

Pressemelding fra Norsk Moderatorforbund, NMF.

 

For øyeblikkelig offentliggjøring, til Aftenposten, VG, Dagbladet, Dagens Næringsliv og Diskusjon.no.

 

Det er idag, anonymt og uten kildehenvisning, rettet sterke beskyldninger mot navngitte representanter for NMF.

hva står nmf for? Norges Moderator forbund?

Edit: her var jeg ikke helt våken nei :p

Beskyldninger helt uten grunnlag i fakta og virkelige hendelser. Vi kan kun spekulere på fomålet med dette. Vi antar dog at den observante leser straks vil avvise dette som det tabloide oppspinn det er.

 

Mer alvorlig er at vedkommende påberoper seg kilder innenfor foreningen. Vi vil helt klart få slå fast at ingen av våre medlemmer har sagt det vi tildels anonymt siteres på i artikkelen, og har vi sagt det var det til noen som lovet å holde kjeft. På den nevnte juleavslutningen, som selvsagt var helt alkoholfri, nesten...

 

Vi siterer forbundssekretær Dotten i NMF som uttaler: Moderatorer får ofte kjeft for å mangle humør. Da skulle det bare mangle om vi ikke skulle kunne moderere etter nettopp humørskapende aktiviteter.

 

Forbundets medlemmer har fått beskjed om å holde et øye med situasjonen og bruke de nødvendige virkemidler for å beskytte forbundets gode navn og rykte.

Hvilket rykte? ryktet som sure grinerbiter som ødelegger moroa for alle oss andre? Jommen sa jeg humor :ermm:

For NMF,

 

TWFA

Forbundssekretær PRS

7546340[/snapback]

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

- Dotten mobbet meg

post-31016-1171309129.jpg

UTHENGT: Fredrik har i lang tid opplevd trakassering fra moderator Dotten

 

 

Fredrik sier opp som bruker og fyrer løs mot moderator Dotten. Han krever at krimmene stanses omgående.

 

LES OGSÅ:

Modererte i beruset tilstand

Ukjent_Bruker

Fredag 09.03.2007, 23:32

 

(Tabloidtråden): - Moderatoren sa at jeg hadde mikropenis. Han har i lang tid mobbet både meg og flere andre brukere. Han sa seg skuffet når jeg ikke åpent ville omtale han som fantastisk.

 

Slik beskriver en av Diskusjon.no sine fremste spammere fredrik (fjortiss) kimen til konflikten med sin moderator Dotten (27). I går fikk han nok og leverte oppsigelsen etter tre og et halvt turbulente år. I innlegget fyrer fredrik løs mot moderatorstilen til moderatoren.

 

l_7fed9530f729c188823834a7a879c296.jpg

MENINGSLØSE PÅSTANDER: Diskusjon.no moderator avfeier kritikken fra brukeren fredrik, via informasjonssjef Tom Waits For Alice

Foto: Et webkamera, Asus.

 

 

Fredrik fikk gratulasjoner fra alle han kjente da han passerte to måneder uten advarsel- bortsett fra moderator Dotten. Det virker klart for fredrik at Dotten ikke ønsker han på forumet.

 

- Diskusjon.no moderator er både hyggelig, oppmuntrende og sjenerøs så lenge han blir møtt med hengiven underkastelse, skriver fredrik i oppsigelsesbrevet.

 

- Alle settes opp mot alle

Før han karakteriserer den andre siden av sin tidligere moderator: Alle innsigelser, kritikk, selv om det er gitt med de beste intensjoner, blir oppfattet som illojalitet. Alt kontrolleres, alle settes opp mot alle og sladring premieres, skriver fredrik i oppsigelsesinnlegget, som ble postet på Diskusjon.no tidligere i dag. Det er av ukjente grunner blitt fjernet av moderatorene.

 

Han hevder at hun ikke er alene om å ha disse oppfatningene av Dotten som moderator.

 

- Folk tar ikke til motmæle fordi de er avhengig av diskusjonen og tidsfordrivet, skriver den tidligere SO spammeren, som synes det er meget alvorlig at moderatoren ikke selv følger opp det som er eksistensberettigelsen for forumet.

 

 

- Trakassering

Konflikten toppet seg mellom de to erfarne brukerne da moderatoren sterkt insinuerte at fredrik sin penis ikke var lenger enn fem cm i et av påskekrimmens kapitler. Dette skulle være en konsekvens av at Fredrik tidlig begynte å eksperimentere med å sniffe størknet blanco. Men han benekter at lengden er 5 cm. Den er minst 6 cm, noe fredrik kan dokumentere ved blant annet vitnebeskrivelse fra SteffyPants og Glint.

 

Flere nåværende og tidligere Diskusjon.no-topper er blitt involvert i konflikten i de indre sirkler på Intranett. Tidligere moderator, Øyvind Dahle, er fredrik sin talsperson. Han mener at hans klient har grunnlag for å gå tilforumstyret med moderatoren grunnet gjentatt trakassering i form av to krimmer, med bakgrunn i retningslinjene # 1 og #2. Det påstås også at moderatoren jevnlig redigerer fredrik sine innlegg og signatur. Paradoksalt nok er også Øyvind Dahle gjort til latter i krimmen. Dahle mener at det overhodet ikke er uskyldig morro som er grunnlaget for krimmen, men systematisk mobbing og trakassering av forumets brukere.

 

"Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis de inneholder upassende språk som blant annet banning, flaming og/eller innlegg ment for å skape dårlig stemning." heter det i retningslinjene

 

Ikke til forumstyret

Fredrik skriver i oppsigelsen at han likevel ikke kommer til å klage konflikten til forumstyret.

 

- Det er ikke synd på meg. Jeg har tilbud fra andre forum. Dette er en prinsippsak, skriver Fredrik, som bevisst ikke har krevd forhandlinger om en sluttpakke.

 

Han mener moderatoren misbruker makt til egen fordel.

 

- Jeg er vant til at makt skal og må brukes. Jeg har vært hobbymoderator lenge og vet godt at det blåser på toppene, skriver Fredrik.

 

 

-Spesielt utvalgte

Til Tabloidtråden sier han at det er "noen spesielt utvalgte" som havner i unåde hos Dotten.

 

Han hevder at han flere ganger er blitt skjelt ut i andre påhør.

 

- Det å være i SO og rope til noen, det rammer vel mest han selv, kommenterer Fredrik.

 

 

- Meningsløse påstander

Moderator Dotten har lest oppsigelsesinnlegget, men vil ikke la seg intervjue. Han sender Diskusjon.no's informasjonssjef Tom Waits For Alice ut i krigen.

 

- Innlegget er helt urimelig. Det inneholder meningsløse og feilaktige påstander, er konklusjonene informasjonssjefen formidler for sin medmoderator.

 

- Men hvorfor ble oppsigelsesinnlegget slettet?

 

- Det er vanlig praksis. Vi kan ikke ha liggende en haug med tråder om misfornøyde brukere som slutter.

 

Fredrik avslutter sitt oppsigelsesinnlegg med å påpeke at han ikke vil slutte å poste på forumet. Oppsigelsen er av ren prinsippiell art og vil ikke ha noe å si rent praktisk.

Endret av ukjent_bruker
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg må si denne nyeheten kom overraskende på meg. Fredrik retter sterke anklager mot vår kjære moderator Dotten. Det er klart de er falske. Det er ingenting som kan tyde på noe annet. Fredrik prøver med anklagene å angripe en moderator og sette moderatorene mot hverandre. Vi må ikke la oss splitte!

 

Snorre :)

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
:!: Artig innlegg av ukjent bruker..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...