jlw Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Lite blandade bilder jag har tagit med mitt tokina 12-24. Otroligt trevligt objektiv! Lika skarpt som Nikon 12-24! Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Ja det er et nydelig objektiv, gratulerer med fine bilder. Jeg bruker det mye på min D50 til kvelds/nattbilder med lang lukketid, i samme stilen som du har tatt her, og er veldig fornøyd. Det eneste jeg sliter litt med er flare ved mot- og sidelys, men det er vel et universelt problem med vidvinkel. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 så ut som det var _mye_ kromatisk aberrasjon eller hva det heter på det første bildet. Lenke til kommentar
jlw Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 så ut som det var _mye_ kromatisk aberrasjon eller hva det heter på det første bildet. 7527808[/snapback] Det är inte mycket CA på bilderna. Att träden är lite "extra gröna" beror antagligen på CA. Men det går ju justera i Photoshop snabbt och enkelt. Jag störs inte alls av CA. Lenke til kommentar
jlw Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 Här kommer lite flera bilder: 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9 10. 11. 12. 14. Lenke til kommentar
whoi Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Mye fint der Hvor kjøpte du det? Eneste stedet jeg finner det objektivet er import via Hong Kong eller USA. Lenke til kommentar
jlw Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 Mye fint der Hvor kjøpte du det? Eneste stedet jeg finner det objektivet er import via Hong Kong eller USA. 7538365[/snapback] Grannlandet Sverige Cyberphoto.se Lenke til kommentar
ExizHW Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Det importeres ikke til Norge, så enten må man kjøpe det via f.eks. eBay eller utenlandske sider, eller prøve å få noen til å ta det inn. Vet at blant annet Komplett har hatt Tokina... Si ifra hvis du finner ut av noe, for er selv på utkikk etter det. Lenke til kommentar
jlw Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 Det importeres ikke til Norge, så enten må man kjøpe det via f.eks. eBay eller utenlandske sider, eller prøve å få noen til å ta det inn. Vet at blant annet Komplett har hatt Tokina... Si ifra hvis du finner ut av noe, for er selv på utkikk etter det. 7538661[/snapback] Det är svårt och få tag i detta objektiv, i norden. Undra varför. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 På bruktmarkedet hos foto.no ligger Tokina 12-24mm ubrukt ute for salg nesten hele tiden fra en forhandler som heter Fotofokus. Lenke til kommentar
ExizHW Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Nå er ikke dette noe jeg har bevis for, men regner med sannsynligheten er stor for at disse er kjøpt billig via f.eks. eBay og selges videre. Absolutt ikke gal pris da, men litt usikker på om det er noe vits i å kjøpe der kontra eBay. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) Nå er ikke dette noe jeg har bevis for, men regner med sannsynligheten er stor for at disse er kjøpt billig via f.eks. eBay og selges videre. Absolutt ikke gal pris da, men litt usikker på om det er noe vits i å kjøpe der kontra eBay. 7540357[/snapback] En sparer over 1000 kroner på å bestille fra eBay selv i stedet for å la Fotofokus gjøre det for deg, så da vil jeg nok si det er liten vits å kjøpe fra selger på foto.no, ja... Eksempel: http://cgi.ebay.com/Tokina-12-24mm-12-24-f...1QQcmdZViewItem Pris £255 + £35 i frakt. Selger merker pakken rutinemessig med verdi lik ca 1/3-1/4 av salgspris (det gjør det uten at du ber de om det). Dvs det kommer ca £20 i mva i tillegg. Totalt å betale £310 ~ NOK 3700,-. Legg på en hundrings pluss/minus i fortollingsgebyr og du har fått objektivet levert på døra av FedEx i løpet av 3-4 dager for 900,- mindre enn Fotofokus tar for varen. (du finner det nok enda billigere enn Digital iShop om du leter) Endret 20. desember 2006 av ragamuffin Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) En sparer over 1000 kroner på å bestille fra eBay selv i stedet for å la Fotofokus gjøre det for deg, så da vil jeg nok si det er liten vits å kjøpe fra selger på foto.no, ja... 7540491[/snapback] Tjaaa.... £290 ink porto, pundet står i 12.17, det tilsvarer 3530. Normal moms ville vært 882, men la oss si at man betaler 250 +100 i gebyr (28 % av normal moms). Totalprisen blir da 3880. Fotofokus tar 4300 inkludert frakt i Norge og UV-filter av grei kvalitet. Da har du også betalt full norsk moms (vil jeg anta). Dette er en meget god pris spør du meg, og man har også en viss "trygghet" av å kjøpe fra en norsk leverandør, uten at jeg kjenner Fotofokus' returrutiner. Det burde jeg kanskje ha satt meg inn i, siden jeg kjøpte dette objektivet av dem tidligere i sommer Endret 20. desember 2006 av abraxa Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Hm. Det var 4300 ja. Jeg 'så' det til 4700...My mistake. Full moms skal du nok ikke[/u] ta for gitt at Fotofokus har betalt i og med at det er sannsynlig at han er en HK-handler (flere av de jeg har vært i kontakt med forteller om 'faste' leveranser til folk som selger videre Norge, og markedet for slikt er ikke såå stort i lille Norge). Uansett er vel ikke det noe viktig for deg som kjøper, hvor mye han har betalt i mva. Om han stiller garanti på varen som en vanlig forhandler er jeg usikker på også. Men Forbrukerloven vil nok gjelde for han. Uansett han gjør ikke dette for veldedighet, så hvorfor ikke kjøpe av hans leverandører selv. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Pene bilder jlw! Spesiellt 5, 7 og 9 Lenke til kommentar
sfg Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Nå er ikke dette noe jeg har bevis for, men regner med sannsynligheten er stor for at disse er kjøpt billig via f.eks. eBay og selges videre. Absolutt ikke gal pris da, men litt usikker på om det er noe vits i å kjøpe der kontra eBay. 7540357[/snapback] En sparer over 1000 kroner på å bestille fra eBay selv i stedet for å la Fotofokus gjøre det for deg, så da vil jeg nok si det er liten vits å kjøpe fra selger på foto.no, ja... Eksempel: http://cgi.ebay.com/Tokina-12-24mm-12-24-f...1QQcmdZViewItem Pris £255 + £35 i frakt. Selger merker pakken rutinemessig med verdi lik ca 1/3-1/4 av salgspris (det gjør det uten at du ber de om det). Dvs det kommer ca £20 i mva i tillegg. Totalt å betale £310 ~ NOK 3700,-. Legg på en hundrings pluss/minus i fortollingsgebyr og du har fått objektivet levert på døra av FedEx i løpet av 3-4 dager for 900,- mindre enn Fotofokus tar for varen. (du finner det nok enda billigere enn Digital iShop om du leter) 7540491[/snapback] Eh... er ikke dette et annet ord for smugling? Når det oppgis lavere verdi enn salgspris til toll mener jeg.. Stig Lenke til kommentar
ExizHW Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Problemet er at svæært mange pakker stoppes for tiden, og jeg er lite interessert i å både betale en del mer samt risikere å få en høy bot eventuelt ikke få varen i det hele tatt! Lenke til kommentar
jlw Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2006 Problemet er at svæært mange pakker stoppes for tiden, og jeg er lite interessert i å både betale en del mer samt risikere å få en høy bot eventuelt ikke få varen i det hele tatt! 7543430[/snapback] Gå med i EU så slipper ni moms ifrån EU länder. Lenke til kommentar
jlw Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 Var ute och tog lite natt bilder igen. Kul, men det är svårt och exponera rätt. Saker och ting blir antingen överexponerade eller så blir det svarta helt detaljlöst och brusigt då man ljusar upp det i Photoshop. Ska ut och öva mig mera under morgon kväll och se om jag kan få till några bättre. Använt min D200 och mitt tokina 12-24. Använt bländare 22 på en del, mest för och experimentera med ljusen. Stjärnor: Panorama över Västerviks hamn: http://www.jlw.se/foto/nattfoto1/_DSC0011.jpg Panorama över Västerviks hamn: http://www.jlw.se/foto/nattfoto1/_DSC0012.jpg Gamlebyviken på natten. ISO 1000. :-) Stora strömmen. Ingången till Gamlebyviken för båtar Turistbyrån: Ser ni Fuglesang? Hehe. Är antagligen en sk Flare. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 På bruktmarkedet hos foto.no ligger Tokina 12-24mm ubrukt ute for salg nesten hele tiden fra en forhandler som heter Fotofokus. 7539986[/snapback] Faktisk er det en Tokina 12-24 Nikon på qxl også nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå