TSP Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 (endret) Hei, i denne tråden skal diskusjon om hva dere synes om den første patchen gitt ut til spillet Medieval 2 Total War. Husk at denne tråden hovedsakelig er til diskusjon om erfaringer og meninger om patchen. Om du har noen nyheter vedrørende nye patcher skal dette opplyses om i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?act=ST&f...=0#entry7402143 Hvis jeg har noe å fortelle om en ny kommende patch, skal jeg poste her da? Nei, den diskusjonen skal taes i tråden: Post nytt om m2tw sine patcher her (klikk her) Når kom oppdateringen? Den første patchen heter 1.01 og ble gitt ut 15. Desember Hvor kan jeg laste ned patchen fra? http://www.gamershell.com/download_16914.shtml http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=151980 http://www.jolt.co.uk/index.php?articleid=7722 http://www.strategyinformer.com/pc/medieva...patch/9907.html http://www.worthplaying.com/article.php?sid=39361 Hvor stor er patchen? Rundt 40MB Hvordan installerer jeg den? Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Ok...the patch might be a little confusing to some. Here are some basic installation instructions. 1) The file you download is NOT a self installing file. It is an archive (like a ZIP file) 2) Download the file, double click it to "unpack" it. (I chose the main "Medieval II Total War" directory, but you can put it in any directory). 3) Run the "SETUP.EXE" file included with the archive. 4) It should say that it is updating M2TW to 1.01 or some variation therein. 5) DONE! (note that the patch creates a "Tools" directory within the main game directory where it places the Un-Packer utility. You do not have to run this to play the game.) 6) You can then delete the directory you unpacked the patch to, if you so chose Støtter denne patchen tidligere lagringer? (save compatible) Ja, man kan spille med denne patchen installert ved de tidligere punktene en har lagret ved, men vi vet ikke sikkert i hvor stor grad det støttes, for eksempel er det grunn til å tro at du må starte et nytt spill for å merke noen av endringene. Likevel vil nok mye av det patchen fikser og påvirke saves fra før patchen ble installert. Hva er det CA sier er fikset? Her kan du lese bloggen hvor det var skrevet ned 70 store og mindre ting som var blitt fikset: http://totalwarcommunity.blogspot.com/2006...pdate-news.html Dette står i readme: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Medieval2 v1.1 contains the following changes: - Battle AI, Siege AI and Campaign AI are no-longer passive - Close-range AI attacks are more consistent - Cavalry Charge and Cavalry power are more consistent - Merchant trade values no-longer drop after load / save - Elephant Artillery does not cause problems in Campaign Battle - Reduced Inquisitor power - Morale effects tweaked - Autoresolve - Increased effectiveness of naval invasions - MP lobby crashes removed - MP in-game soft-locks removed - Added support for international MP - Minor issues with deployment lines / zones have been solved - Tweaks made to Diplomacy mechanic - Sieged Settlements no-longer showing as sieged even if besieging army has been defeated - Gunpowder units do not get stuck re-forming - Siege equipment does not disappear while zooming - Removed Assassin exploit - Tweaks made to unit pathfinding in settlements - *Command line switch added to remove 'reinforcements delayed' message - No-longer possible to open gates with siege towers or embed them in walls - Minor UI changes - Added missing Audio triggers - Controls and Camera tweaks - Added ModTool - Unpacker *To remove the Reinforcements Delayed message use the following command line switch: medieval2.exe --game.unlimited_men_on_battlefield Begynn å diskutere! Endret 5. januar 2007 av The Strategy-player Lenke til kommentar
edds Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Det første jeg har lagt merke til er at open field-slagene går mye bedre, og er mye mer spennende. Den passive AI-buggen er så og si borte. Derimot er Siege-buggene der fortsatt, det samme med "slakte ned routing troops"-buggen. Alt i alt en grei patch, men fortsatt litt arbeid som gjenstår. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2006 Bare jeg som ikke kan starte opp via den menyen som dukker opp om man putter i CDn? Lenke til kommentar
Benenzo Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Har ikke fått testet så veldig mye(eksamens helvete). Men oppdaget at fienden var en del vanskeligere å slå. Litt mer aggresive på åpne slag. Skal gå nærmere i sømmene etter den 20 ende Lenke til kommentar
Silverstone Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Bare jeg som ikke kan starte opp via den menyen som dukker opp om man putter i CDn? 7520705[/snapback] Niks, jeg måtte kjøre en reinstall av spillet fordi jeg mistet rettigheter til m2tw.exe av en eller annen mystisk grunn. Utrolig irriterende. Lenke til kommentar
Bjørn Christiansen Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Det første jeg har lagt merke til er at open field-slagene går mye bedre, og er mye mer spennende. Den passive AI-buggen er så og si borte. 7519918[/snapback] Så da går det ikke an å flanke artilleriet og skyte kuler igjennom hele hæren til motstanderen? Det fikk jeg i hvert fall til da jeg ble beleiret tidligere. Får laste ned og installere etter jeg er ferdig på jobb i dag Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Interessant. Må testes umiddelbart. Lenke til kommentar
Bjørn Christiansen Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Interessant. Må testes umiddelbart. 7526668[/snapback] Husk å ta med litt infanteri og kavaleri i tilfelle AI-en finner ut at det er artig å sende noe mot deg. Utrolig artig å "skrelle" hele rekker infanteritropper med brennende kanonkuler. Skremmer visst vannet av de om du får tatt nok soldater. Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Hva er "AI"? Lastes ned straks, har irritert meg over mange av disse buggene. Lenke til kommentar
Perfect_being Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Hva er "AI"? Lastes ned straks, har irritert meg over mange av disse buggene. 7552329[/snapback] Ai er artificial inteligence. Det datan klarer å tenke selv med andre ord.. Lenke til kommentar
Benenzo Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 merker tydelig at AIen er forbedret, ikke helt perfekt, men forbedret. Før patchen vant jeg som regel mot usannsynlige odds, mens nå sliter jeg med 1:1 på VH/VH Fortsatt en del merkelige trekk på kartet. F,eks Mongolerhæren som har nå strandet i libya ørkenen i over 10 år Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Lastet ned patchen i dag (virker patchen når du spiller games du har lagret før du instalerte den også?) Lenke til kommentar
_mulholland_ Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Spillet er så bugget at det er en skam å lansere et slikt uferdig spill. Den gode følelsen og flyten som fantes i rome total war er borte! Gleden av å sende inn kavaleri inn i rekker av soldater er totalt borte siden kavaleriet ikke klarer å storme skikkelig... Samtidig er nærkampen mellom flere tropper klønete ift RTW. Det er i alle fall min mening. Det er utrolig frekt at de leverer spill med så åpenbare bugs....! Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Problemer med å charge før patchen, ja det hadde jeg. Problemer etter patchen? Nei. Lenke til kommentar
Johkmil Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Er det meningen at det ikke er en eneste leiesoldat (bortsett fra skip) i hele nordøst-Afrika, eller er det en bug? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå