Gå til innhold

prog. for å Avslutte windows om f.eks 5 timer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tusen takk :)

jeg tenkte å laste ned noen greier (lovligt :)) men opplastningshastigheten kveler bredbåndstelefonen vår... jeg sover litt lengre enn de andre i familien, og det hadde vært greit om de kunne bruke telefonen selv om jeg ikke har stått opp og skrudd av opplastningen

Lenke til kommentar

jeg tenkte å laste ned noen greier (lovligt :)) men opplastningshastigheten kveler bredbåndstelefonen vår... jeg sover litt lengre enn de andre i familien, og det hadde vært greit om de kunne bruke telefonen selv om jeg ikke har stått opp og skrudd av opplastningen

7519164[/snapback]

Du trenger ikke noe ekstra prog. - de fleste bra P2P og FTP programmene har mulighet for å sette både opp og nedlastningshastighet akkurat slik du vil. Både globalt (for alle nedlastningene samlet) og for enkeltfiler. Bare å regne ut hvor mye telefonen trenger og forsyne seg av resten. Eller, det optimale : kjøp en router med QoS og gi telefonen prioritet. Da får du lastet ned i full guffe helt til noen tar av røret, og får tilbake maks fart når de legger på. Med QoS kan du også gi f.eks online spill, surfing eller e-postklienter fortrinn, så blir du kvitt all surmuling fra de andre i familien en gang for alle :thumbup:

Lenke til kommentar

Bruker du µtorrent kan du planlegge når torrrenter skal gå osv.

MEEEN, skal du slå av kainj du bruke shutdown kommandoen og stille inn på etter 8 timer, men skal du slå av kl. 18.00 så kan du lage en batfil med øyeblikkelig avslutning og legge inn i windows planleggern at den skal starte klokka 18 00

Lenke til kommentar

7519164[/snapback]

Du trenger ikke noe ekstra prog. - de fleste bra P2P og FTP programmene har mulighet for å sette både opp og nedlastningshastighet akkurat slik du vil. Både globalt (for alle nedlastningene samlet) og for enkeltfiler. Bare å regne ut hvor mye telefonen trenger og forsyne seg av resten. Eller, det optimale : kjøp en router med QoS og gi telefonen prioritet. Da får du lastet ned i full guffe helt til noen tar av røret, og får tilbake maks fart når de legger på. Med QoS kan du også gi f.eks online spill, surfing eller e-postklienter fortrinn, så blir du kvitt all surmuling fra de andre i familien en gang for alle :thumbup:

7519406[/snapback]

Hvilke rutere støtter "QoS", og åssen finner en det evt ut, om en skal lete på egen hånd?

Lenke til kommentar

7519164[/snapback]

7519406[/snapback]

dette hørtes meget intressant ut! dette må jeg etterforske litt :hmm:

Lenke til kommentar

7519164[/snapback]

7519406[/snapback]

Hvilke rutere støtter "QoS", og åssen finner en det evt ut, om en skal lete på egen hånd?

7524024[/snapback]

Jeg har god erfaring med Billion sine produkter. Ikke bare har noen av de rimelige modellene QoS, men de virker faktisk også! Skulle nesten tro at man kunne forvente det av ALLE routere, men mye av driten som sendes ut av NextGenTel og Telenor gjør ikke det. Det er kjente bugs i enkelte av modemene/routerne deres, og enkelte har så sykt dårlig grensesnitt at de nesten ikke lar seg konfigurere. Har du hatt problemer med å åpne porter eller forwarde porter i bredbåndsrouteren din? Slett ikke sikkert du har gjort noe feil! Jeg byttet til et Billion ADSL-modem med router og plutselig virket alt nydelig! Litt av grunnen er nok at de har en veldig god NAT-funksjonalitet (det som fordeler den ene offentlige IP-adressen din til PC'ene dine).

Her er "problemløseren" min : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=322851

Denne erstatter alt utstyret fra nettleverandøren din, og det finnes en utgave med trådløst accesspunkt også. Det betyr alt i en boks, hvis orden og estetikk betyr noe :-) Så da har du argumentet ovenfor mann/kone/mor/far :-)

NB! Denne vil IKKE virke med bredbåndstelefoni der du setter telefonadapteret før modem og/eller router (ventelo) men virker veldig bra når telefonadapteret er tilkoblet ditt LAN som en hvilken som helst PC (teleVoip, Telio m.fl)

Lenke til kommentar
Fines det et program som tvangsavslutter pc'en etter 6-7 timer? eller kl 8.00?

7518957[/snapback]

Hei,

det er ikke noe problem med verktøy allerede i Windows.

Lag en .bat fil med dette :

shutdown -s -t 30 -c "shutdown -a for A avbryte"

Gå til kontrollpanelet i Scheduled Tasks og sett at .bat filen skal kjøres hver dag klokken 08:00.

Men om det bare er et program du bruker som du egentlig vil drepe kan du kjøre :

taskkill /im program.exe

Men om det er torrent det er snakk om torrent er nok et bedre valg å bruke en klient som kan sette upload/download settings etter klokkeslett som mikrotorrent eller en ABC-modifikasjon som ABC_OKC eller LH-ABC.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

shutdown er en programfil som følger med Windows 5.1+ som via kommandolinjeparametre kan logge av bruker/slå av/restarte maksinen på forskjellige måter mens Shutdown Lite er et tredjepart program som (jeg tror) har grafisk grensesnitt og mulighet for avtalte (scheduled) tidspunkt maskinen skal slås av.

Turns the power off completely;

Two timer options (Shutdown at/after);

shutdown er bedre på den måten at du har flere forskjellige avsluttningsmetoder å velge mellom og finnes på alle maskiner med XP, mens SL har grafisk grensesnitt og bedre timer.

Selv vil jeg aldri installere et program for noe så trivielt som å slå av maskinen når Windows allerede har brukbare verktøy til det, men om du ikke er stødig i CMD og batch vil nok SL passe deg flott.

EDIT: Dette er selvsagt sett bort fra at shutdown er en del av Windows og derfor allerede betalt mens SL koster $9.95. Om du ikke vil betale denne summen for et eklere program har du selvsagt ikke noe valg. :)

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...