Enceladus Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) Hun ønsker seg filmer til jul. Tenkte derfor at jeg skulle kjøpe en virkelig god film til henne. Hun er 12år. Hvilken smak hun har er vanskelig å si. Men jeg vet hun liker animasjonsfilmer. Jeg ønsker å styre unna mainstream disney filmer. Det må også sies at hun har dysleksi. Så det kan være lurt med filmer med norsk tale siden hun ikke klarer å følge med på tekst og hennes engelsk forståelse ikke er så god foreløbig. Jeg har tenkt på Terkel i Knipe. Men er den kanskje litt for drøy? Hva mener dere? Endret 16. desember 2006 av Gammelsko Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) Så og si alle filmene fra Pixar (Istid, Monsterfabrikken, Biler, Toy Story osv) har blitt utgitt med norske stemmer. De bør være enkle å finne, sjekk din lokale plateforretning. Edit: Slipp Jimmy Fri er også et alternativ. Endret 16. desember 2006 av LarsP Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Kamilla og Tyven <3 Mulig hun er litt for gammel? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 pixar har veldig mange bra filmer ja, playx.no kan vel gi deg en pekepinn? Terkel i knipe er nok litt drøy til ei på 12 ja... Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Søstra mi er 9 år og hun digget terkel i knipe ... Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Hva med Charlie og Sjokoladefabrikken? Norsk tale finnes også. Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Wallace & Gromit: Varulvkaninens forbannelse kan vell være en mulighet, denne finnes også dubbet til norsk. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2006 Kanskje jeg kan skaffe henne hele Wallace & Gromit serien. De er jo ganske artige. Flere forslag? Som sagt jeg vil ungå alt som har med disney å gjøre. Pixar er jo eid av disney. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) Studio Ghiblis Chihiro og heksene skal være dubbet til norsk. Vet ikke om dubbingen er bra, men filmen er i hvert fall helt fantastisk. EDIT: Hva annet fra den kanten som er dubbet til norsk vet jeg ikke, men du kan i grunnen trygt kjøpe det du kommer over så lenge regissøren heter Hayao Miyazaki. Endret 16. desember 2006 av Isbilen Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Flere forslag? Som sagt jeg vil ungå alt som har med disney å gjøre. Pixar er jo eid av disney. 7513910[/snapback] Hvorfor? Barn i den alderen elsker jo Disney. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) Hva med Charlie og Sjokoladefabrikken? Norsk tale finnes også. 7513882[/snapback] Tror ikke jeg orker å kjøpe denne dubbet på norsk. Det blir for mye for meg. Jeg hadde en traumatisk opplevelse da jeg med noen venner i god tro gikk for å se den originale versjonen på kino. Lite viste vi hva vi hadde i vente. Vi hadde allerede bange anelser når vi oppdaget at vi var de eneste 19åringene i salen. Vi gikk etter et kvarter ut i filmen. Dubbing av spillefilmer er ikke noe jeg unner noen. Da blir det heller dubbet animasjon Endret 16. desember 2006 av Gammelsko Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2006 Flere forslag? Som sagt jeg vil ungå alt som har med disney å gjøre. Pixar er jo eid av disney. 7513910[/snapback] Hvorfor? Barn i den alderen elsker jo Disney. 7513950[/snapback] Ja vet at disney og pixars filmer er veldig populære. Derfor vil jeg gjerne vise henne noe alternativt. Disney og pixar er slikt hun har sett tusen ganger før. Jeg er dessuten skeptisk til disney som stadig vokser seg større og spiser opp hele markedet. Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Hva med Charlie og Sjokoladefabrikken? Norsk tale finnes også. 7513882[/snapback] Tror ikke jeg orker å kjøpe denne dubbet på norsk. Det blir for mye for meg. 7513954[/snapback] Det var da søsteren din på 12 det var rettet mot. Om hun tåler engelsk, skal hun selvfølgelig få lov til å se den på engelsk. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2006 Hva med Charlie og Sjokoladefabrikken? Norsk tale finnes også. 7513882[/snapback] Tror ikke jeg orker å kjøpe denne dubbet på norsk. Det blir for mye for meg. 7513954[/snapback] Det var da søsteren din på 12 det var rettet mot. Om hun tåler engelsk, skal hun selvfølgelig få lov til å se den på engelsk. 7513982[/snapback] I ren prostest fra min side så kjøper jeg ikke dubbede spillefilmer til noen. Basta. slik er det bare Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Lillefot gammel men god film. husker jeg begynte å grine når moren til lillefot døde ( 5 år gammel elns ) Lenke til kommentar
master air Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Jeg er dessuten skeptisk til disney som stadig vokser seg større og spiser opp hele markedet. 7513974[/snapback] Da kan du vel kjøpe Istid eller Shrek, gode barnefilmer som ikke er laget av disney eller pixar. Kirikou et la sorcière kan kanskje passe, kommer litt ann på søsteren din. Du får den med norsk tale hos Platekompaniet. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) Jeg er dessuten skeptisk til disney som stadig vokser seg større og spiser opp hele markedet. 7513974[/snapback] Da kan du vel kjøpe Istid eller Shrek, gode barnefilmer som ikke er laget av disney eller pixar. Kirikou et la sorcière kan kanskje passe, kommer litt ann på søsteren din. Du får den med norsk tale hos Platekompaniet. 7514171[/snapback] God ide. Men jeg har bestilt alle Wallace & Gromit filmene til henne. Tror dette vil være midt i blinken. Ellers takk for mye god inspirasjon og god hjelp Edit: Jeg bare lurer, ville dere kjøpt Terkel i Knipe til deres lillesøter? Endret 16. desember 2006 av Gammelsko Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) Hva med å kjøpe den originale Narnia-serien? Den er jo helt herlig! Jeg er forsåvidt rimelig svak for "Hokus Pokus Kosteskaft", men det er jo en disneyfilm igjen. EDIT: Terkel i knipe burde ikke være noe problem, hun er 12 år gammel, ikke 6. Endret 16. desember 2006 av Slettet-dUuoCe48tm Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Jeg bare lurer, ville dere kjøpt Terkel i Knipe til deres lillesøter? 7514219[/snapback] Jeg unner inger en så laber filmopplevelse. Pixars filmer er et hav bedre, på absolutt alle mulige måter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå