Sudine Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Er folk tomme for ideer nå? Kommer det noe nytt og annerledes? Hvilken musikk (spesielle band?) kommer man fortsatt til å høre på om 40-50-60 år? Hva tror dere? Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Har også tenkt denne tanken. Mye av musikken i dag har vi enten hørt før eller er cover av et annet band. Når kommer det som man kan kalle en "god sang"? Da tenker jeg på gode band som: Dire Straits/Mark Knopfler Queen Pink Floyd RHCP osv osv Ingen band i dag som klarer å lage slike låter lengre, det irriterer meg. Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 er spent på hvor extrem metallen vil ende opp. tror den snart nådd sin grense med band som anaal nathrakh om andre black metal/Grindcore band. hvor mer extremt kan det bli? eller vill det bli mildere. en vei må det gå. muskk må utvikle seg for å overleve Lenke til kommentar
Shen Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Når jeg ser på hitlistene så tenker jeg også at musikken bare blir værre og værre, men det lages jo også mye god musikk fortsatt og man trenger ikke lete lenge etter den, men som med all kunst så er det alltid det som er lettest å "fordøye" som folk flest tar til seg. Jeg tror at også i de neste tiårene at popmusikk vil være masseprdusert søppel uten sjel, jeg tror at ekte musikere vil gå sine veier som de alltid har gjort, vi kommer til å se enda mer musikk utgitt av små selskaper over internett hvor artistene har større kontroll på produksjonen, og jeg tror musikkere fortsatt kommer til å ta ibruk ny teknologi for å lage nye lydbilder. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Gitaren må legges til side. Den er rundpult og skambanket. Lenke til kommentar
sh- Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Når jeg ser på hitlistene så tenker jeg også at musikken bare blir værre og værre, men det lages jo også mye god musikk fortsatt og man trenger ikke lete lenge etter den, men som med all kunst så er det alltid det som er lettest å "fordøye" som folk flest tar til seg. Jeg tror at også i de neste tiårene at popmusikk vil være masseprdusert søppel uten sjel, jeg tror at ekte musikere vil gå sine veier som de alltid har gjort, vi kommer til å se enda mer musikk utgitt av små selskaper over internett hvor artistene har større kontroll på produksjonen, og jeg tror musikkere fortsatt kommer til å ta ibruk ny teknologi for å lage nye lydbilder. 7511536[/snapback] godt svart dette. Om 50 år tror jeg det blir mer vanlig å høre på dagens musikk og enda tidligere. Det blir liksom et stort utvalg som vil ta utrolig lang tid å høre på... Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Jeg gleder meg til jeg sitter på gamlehjemmet med Nas og Ghostface Killah på cd-spilleren, og forteller barnebarna om hva som er god musikk Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Ditto, med Black Sabbath Lenke til kommentar
AlleDager Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) Selv om vi har store stjerner i dag som Robbie Williams og Red Hot chillepeppers. Justin Timberlake er også blitt ganske stor. Men kan de sammenlignes med Queen og Pink Floyd? Om kanskje 10 år så er kanskje musikken oppbrukt Endret 16. desember 2006 av xDraLLx Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Musikken har alltid vært omtrent like elendig. Det er alltid de beste som blir husket. Kanskje de som blir husket for 00-tallet (finnes det en tøffere måte å si dette på, egentlig?) er kanskje Muse, The Mars Volta, Sigur Rós, Audioslave og kanskje til og med Mew. Men det kan hende at de også blir stengt av i en "indie-vegg", slik at de bare blir litt husket. Som My Bloody Valentine, Dinosaur Jr., o.l. Lenke til kommentar
AlleDager Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Musikken har alltid vært omtrent like elendig. Det er alltid de beste som blir husket. Kanskje de som blir husket for 00-tallet (finnes det en tøffere måte å si dette på, egentlig?) er kanskje Muse, The Mars Volta, Sigur Rós, Audioslave og kanskje til og med Mew. Men det kan hende at de også blir stengt av i en "indie-vegg", slik at de bare blir litt husket. Som My Bloody Valentine, Dinosaur Jr., o.l. 7514006[/snapback] det er tull Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Har også tenkt denne tanken. Mye av musikken i dag har vi enten hørt før eller er cover av et annet band. Når kommer det som man kan kalle en "god sang"? Da tenker jeg på gode band som: Dire Straits/Mark Knopfler Queen Pink Floyd RHCP osv osv Ingen band i dag som klarer å lage slike låter lengre, det irriterer meg. 7511244[/snapback] Selv om vi har store stjerner i dag som Robbie Williams og Red Hot chillepeppers.Justin Timberlake er også blitt ganske stor. Men kan de sammenlignes med Queen og Pink Floyd? Om kanskje 10 år så er kanskje musikken oppbrukt 7513747[/snapback] Herregud for en gjeng med grinebitere.... åpn gluggene og følg med. Musikk er det nokk av, men selvfølgelig er det vanskeligere å finne godbitene grunnet at du ikke kan slå opp i en jævla bok over klassikere og plukke derifra. Dere kan ikke forvente at musikken skal hoppe opp å bite dere i leggen før dere skal høre på den, dere må finne musikken. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Har det ikke vært en helt lik tråd før? Lenke til kommentar
shizz kebab Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Jeg gleder meg til jeg sitter på gamlehjemmet med Nas og Ghostface Killah på cd-spilleren, og forteller barnebarna om hva som er god musikk 7513625[/snapback] Ditto. Må bare ikke glemme 2Pac. Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) Enig Eyvindr, fortsatt veldig mange som lager mye bra musikk. Tenker ikke da på kun på metall. Det må leites etter ja, mye som ikke kommer til å få oppmerksomhet. Det å si at ikke folk kan lage musikk-lenger blir alt for dumt. Endret 16. desember 2006 av lanez-nor Lenke til kommentar
Dr. Jacoby Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Selv om det fortsatt lages bra musikk, funderer jeg på hvordan musikken vil være om kanskje 10-20 år...? Hva kommer jeg til å høre på når jeg fyller 30? Lenke til kommentar
AlleDager Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Har også tenkt denne tanken. Mye av musikken i dag har vi enten hørt før eller er cover av et annet band. Når kommer det som man kan kalle en "god sang"? Da tenker jeg på gode band som: Dire Straits/Mark Knopfler Queen Pink Floyd RHCP osv osv Ingen band i dag som klarer å lage slike låter lengre, det irriterer meg. 7511244[/snapback] Selv om vi har store stjerner i dag som Robbie Williams og Red Hot chillepeppers.Justin Timberlake er også blitt ganske stor. Men kan de sammenlignes med Queen og Pink Floyd? Om kanskje 10 år så er kanskje musikken oppbrukt 7513747[/snapback] Herregud for en gjeng med grinebitere.... åpn gluggene og følg med. Musikk er det nokk av, men selvfølgelig er det vanskeligere å finne godbitene grunnet at du ikke kan slå opp i en jævla bok over klassikere og plukke derifra. Dere kan ikke forvente at musikken skal hoppe opp å bite dere i leggen før dere skal høre på den, dere må finne musikken. 7514153[/snapback] ØH. Er ikke en grinebiter(lol), virker som om du er det. Jeg hadde bare en teori Lenke til kommentar
Sudine Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2006 En annen ting, blir det oppfunnet nye instrumenter? Det lurer jeg på. Man har vært innom ganske mye rart gjennom tidene. Alt fra mandoliner til piano-trekkspill til oljefat og bilfelger. Jeg håper og tror at folk blir mer kreative og finner på nye ting å hamre på. Eller hva om det blir en techno verden om noen år?! Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Musikken har alltid vært omtrent like elendig. Det er alltid de beste som blir husket. Kanskje de som blir husket for 00-tallet (finnes det en tøffere måte å si dette på, egentlig?) er kanskje Muse, The Mars Volta, Sigur Rós, Audioslave og kanskje til og med Mew. Men det kan hende at de også blir stengt av i en "indie-vegg", slik at de bare blir litt husket. Som My Bloody Valentine, Dinosaur Jr., o.l. 7514006[/snapback] det er tull 7514143[/snapback] Ja? Jeg tar deg ikke seriøst før du kan begrunne påstanden din. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Musikken har alltid vært omtrent like elendig. Det er alltid de beste som blir husket. 7514006[/snapback] Wow. Douche alert!1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå