aMo Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) Har en stund hatt et Terratec Cinergy 250 PCI og har ikke helt likt at det bare er Mpeg1/DivX funskjoner på det, og bildet er noe dårlig til tider, så jeg tenkte jeg skulle kjøpe et Powercolor Theater 550 Pro (ATI) som har hardware mpeg2 komprimering og masse stasj som skulle gjøre bildet MYE bedre.. Vel.. Først av alt, så blir vel bildet bare marginalt bedre.. Noe klarere bilde ble det vel.. Men som jeg fant ut, det var ikke verdt det.. For det første, det følger med Cyberlink PowerCinema 4.0 som eneste måte å se TV via analog tuner (fulgte med noe for å se TV gjennom internett.. skjønte ikke helt vitsen med dette, da hadde jeg vel ikke trengt å kjøpe et dyrt kort i det hele tatt om jeg ville bruke det??).. Jeg blir mer og mer imot Cyberlink programvare.. Uff.. Kjøpte (ja, kjøpte tilogmed!) PowerDVD 7 i håp om å få bra kvalitet på DVD-avspilling på pc, men dengang ei.. Får følelsen av lav framerate.. Får faktisk genial playback av DVD i Media Player Classic MED Cyberlinks DVD codec! haha.. wtf?! MEN.. PowerCinema var ikke noe bedre.. Det var faktisk hakket værre.. For det første, vil man ikke ha en Media Center pc, så vil man GREMMES av alle slike programmer som gjør om pc'n til en media center pc (Media Portal, Beyond TV, Got All media osv..) Men det blir ekstra ille når programvaren er SÅ dårlig som PowerCinema, som faktisk ikke kan brukes til noenting.. De har ikke engang "ALways on top" så man kan se på tv mens man jobber på pc'n.. Dette har de tilogmed bemerked i FAQ seksjonen på support-siden sin.. Så de VET om det, men velger å la det utebli.. jaja.. Men det som tok kaka med hele programmet var at du kan velge mellom to bildeformater, 4:3 eller 16:9.. Og som vi vet, med LCD-skjermer så har man 5:4 og 16:10.. så UANSETT hvordan man vrir og vender på det i Powercinema, så lenge man har en LCD-skjerm, så vil bildet bli dratt enten i høyden eller bredden.. Riktig bildegjengjivelse blir derfor UMULIG! BRA CYBERLINK!! MEN.. det som var aller best, var da jeg skulle installere WDM-driverne til selve kortet, og pc'en bare restartet seg midt i prosedyren.. (Har ikke skrudd på så jeg får opp blåskjermen, men den skulle vel ha vært der ja ) Da jeg restartet så var ALLE multimedia-driverne mine korrupt.. Lydkort, DVD-brenner, og alt som var på USB var korrupt.. Alle driverne.. Måtte fjerne samtlige drivere og installere nye (gikk ikke og oppdatere, måtte fjerne dem, og finne nye..) Genialt.. Tok vel et par timer å rette opp.. Jeg opplevde også at etter å ha installert driverne til kortet, så måtte jeg reboote.. Og hva skjer da? Joda, splash-bildet med Asus (hovedkortet) blir stående utrooolig lenge.. jeg aner at pc'n har fryst.. MEn etterhvert kommer bios-post bildet opp og hva skjer? joda, 3 og 3 bokstaver kommer opp i teksten.. dvd pc'n jobber uuutrooolig sakte av en eller annen grunn.. og henger seg etterhvert. Skrur så av igjen og fjerner TV-kortet, og voila.. Pc'n fungerer i normalt tempo igjen.. Fjerna så hele kortet, tok en system restore til forleden dag da pc'n min aldri hadde sett kortet, reboota og nå er ting tilbake til normalt.. Så konklusjon: Hold dere unna ATI Theater 550 pro (PCI-e versjonen hvertfall).. Det er ikke verdt det.. Lenge leve angrefrist! /end rant Endret 15. desember 2006 av aMo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå