Jan-Inge Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Hei Går det ann å fjerne i programvare meldingen som viser at skjermkortet har blitt klokket ned? Det kommer nå i enkelte spill. Kortet er Gainward Gefroce 7800GS Tidligere forsøkte jeg en NorthQ 500 watter som ga denne feilmeldingen i 3dmark05. Leverte den tilbake og kjøpte Hiper Type-R 580 watter. Da fungerte 3dmark05 fint, men nå var det i GTR denne melding fra "The Nvidia Sentinel" kom. Meldingen har aldri dukket opp under spilling av FS2004. Kabelen sitter godt i skjermkortet og PSU ser ut til å levere godt på 12 volten. Kan jeg fjerne dette i msconfig? Er det mulig jeg svir kortet? Endret 18. desember 2006 av Jan-Inge Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Du får besjed om at du har for lite strøm. Burde da vell skaffe mere strøm til skjermkorte ditt! Ikke fjern meldingen... heller skaff deg mere strøm! Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Du får besjed om at du har for lite strøm. Burde da vell skaffe mere strøm til skjermkorte ditt!Ikke fjern meldingen... heller skaff deg mere strøm! 7498510[/snapback] Og hvor mye strøm trenger dette "beistet"? Kan ikke skjønne at dette kan være riktig med Hiper forsyningen også. Noen mener driverproblemer. Hvordan kan det være nødvendig med Enermax 1000 watter for å få dette til å gå i det hele tatt. Nå har jeg økt størrelsen to ganger på PSU og begynner å bli frustrert. Endret 14. desember 2006 av Jan-Inge Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Du får besjed om at du har for lite strøm. Burde da vell skaffe mere strøm til skjermkorte ditt!Ikke fjern meldingen... heller skaff deg mere strøm! 7498510[/snapback] Og hvor mye strøm trenger dette "beistet"? Kan ikke skjønne at dette kan være riktig med Hiper forsyningen også. Noen mener driverproblemer. Hvordan kan det være nødvendig med Enermax 1000 watter for å få dette til å gå i det hele tatt. Nå har jeg økt størrelsen to ganger på PSU og begynner å bli frustrert. 7498520[/snapback] bruker du en 6pins strømkontakt som går direkte fra strømforsyningen eller en 6pins som går fra to 4 pins kontakter? Ellers hva har du i systemet ditt? Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Beklager at det nå kanskje går over i PSU kategori. Jeg har egen kabel til skjermkortet. 6-pins og det er kun skjermkortet på denne strømkabelen som kommer direkte fra PSU. Ellers i systemet: P4 3.4 ghz 2xOCZ 512MB PC3200 RAM 7 kabinettvifter 3 IDE hd'er dvd brenner Alle USB i bruk til diverse ATI 9200 PCI skjermkrot Trådløst nettverkskort PCI Endret 14. desember 2006 av Jan-Inge Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 har du mange ampere på 12 volten på strømforyningen? litt oft men hva bruker du andre skjermkorte til? Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Sitter på jobben så jeg får ikke sjekket hva det står på pakningen og jeg har ikke målt det men Toms Hardware sier 2x26,3 ampere. http://www.tomshardware.com/2005/07/11/str...est/page19.html Det andre skjermkortet brukes til skjerm nr. 4 i flightsim oppsett. Endret 14. desember 2006 av Jan-Inge Lenke til kommentar
sykkopat Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 her kan du sjekke hvor stor strøm forsyning du trenger. http://www.extreme.outervision.com/psucalculator.jsp Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Takk for link. Det ble 318 watt. Da burde det være overskudd av strøm her. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) du kan jo prøve ut med en slik en. (det fins biligere men orkte ikke å søke i prisguiden) Har en slik selv som driver 7800gtx korte mitt Endret 14. desember 2006 av VikinGz Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 du kan jo prøve ut med en slik en.(det fins biligere men orkte ikke å søke i prisguiden) Har en slik selv som driver 7800gtx korte mitt 7500196[/snapback] Flott, takk for hjelpen Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Installerte drivere fra dette sted: http://www.ngohq.com/ Dermed var den sentinel greia fjernet. Har spilt GTR nå i en halv time uten noe problemer i 3072x768 på 3 skjermer med høy grafikk. Digg! Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 Denne må jeg desverre dra opp igjen. Var ikke lenge i paradis her gitt. GTR og GTR2 spillene gjør at kortet klokker seg ned. Rekker som regel ikke mer enn 1 runde på spillet før det skjer. Alt hakker som besatt. Nå har jeg til og med hatt to strømforsyninger i kabinettet, hvor en Bzerk 500 watter har fått lov til å drive kortet alene med samme resultat. Har også prøvd to dedikerte molex på skjermkortet fra Hipern med samme resultat. Er det noe spess med disse spillene som gjør at et kjernekraftverk må til? Half Life 2 funker, Flight Simulator 2004 funker. Disse på 3072x768 oppløsning og det glir som varm kniv i smør. Det gjør forsåvidt GTR også i 2 minutter før det stopper opp med "The Nvidia Sentinel". Noen tips folkens? Komplett vil ha PSU'en til test. Jeg regner med de kommer til å si den fungerer som den skal. Og uten PC i 3-4 uker. Huff. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Du får besjed om at du har for lite strøm. Burde da vell skaffe mere strøm til skjermkorte ditt!Ikke fjern meldingen... heller skaff deg mere strøm! 7498510[/snapback] Og hvor mye strøm trenger dette "beistet"? Kan ikke skjønne at dette kan være riktig med Hiper forsyningen også. Noen mener driverproblemer. Hvordan kan det være nødvendig med Enermax 1000 watter for å få dette til å gå i det hele tatt. Nå har jeg økt størrelsen to ganger på PSU og begynner å bli frustrert. 7498520[/snapback] Tviler sterkt at det er PSU. Selv har jeg en bZerk 500 watter og den takler 8800GTS overklokket med 3 hdder og en overklokket E6600. Kan problemet ligge noen andre steder? Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 Ja det er det jeg håper noen kan peke meg mot Prøvde også Bzerk 500watt til å drive kortet alene og det hjalp ikke det spor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå