loathsome Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) Japp, japp. Velkommen til min verden av uforklarlige problemer. Okok, etter installering av en NINJA PLUS CPU-vifte, vil ikke PCen virke skikkelig når den er i kabinettet. Får da ingenting opp på skjermen. Når jeg derimot drar delene ut og plasserer de på en pappeske, ja daaa funker dritt skikkelig. Når PCen er i kabinettet og jeg liksom trykker hovedkortet litt ned, så restarter hele greia seg. Må være noe med kortslutning e.l, men jhvorfor?. Takk for hjelpen. Løst, les siste post Endret 14. desember 2006 av loathsome Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Fant dette: There have been many reports of problems mounting the Ninja Rev B on the Asus P5B, but also some reports of trouble-free installation. Apparently the height of the capacitors is variable (the Ninja bracket sits closer to the board than it is supposed to, but some boards have components lower to the board than strictly required). Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Kortslutning, pga ikke den lange mutte/skruen som skal heve hk over selve kabinett platen? Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Kortslutning, pga ikke den lange mutte/skruen som skal heve hk over selve kabinett platen? 7497295[/snapback] Hvilke lang skrue? Kan ikke se jeg har en slik eller noe Takk for svar Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) Kortslutning, pga ikke den lange mutte/skruen som skal heve hk over selve kabinett platen? 7497295[/snapback] Hvilke lang skrue? Kan ikke se jeg har en slik eller noe Takk for svar 7497300[/snapback] Den du skrur fast i kabinettet, i de hullene som overenstemmes med hovedkort hullene, så legger du pakninger på hk, så skruer du hk fast på de "søylene", slik at det blir mellomrom mellom hk og kabinett plata. Ingen årsak, takk for at du takker, er ikke alle som er så høflige nå lengre Endret 13. desember 2006 av Kjekssjokolade Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Kortslutning, pga ikke den lange mutte/skruen som skal heve hk over selve kabinett platen? 7497295[/snapback] Hvilke lang skrue? Kan ikke se jeg har en slik eller noe Takk for svar 7497300[/snapback] Den du skrur fast i kabinettet, i de hullene som overenstemmes med hovedkort hullene, så legger du pakninger på hk, så skruer du hk fast på de "søylene", slik at det blir mellomrom mellom hk og kabinett plata. 7497347[/snapback] Hm..Dette har jeg da aldri gjort før? Ikke fikk jeg med noe slikt med hovedkortet heller. Merkelig Ingen årsak, takk for at du takker, er ikke alle som er så høflige nå lengre 7497347[/snapback] Takk for at du takket for at jeg takket for svar. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Nøayktig slik ser det ut hos meg nå: Vil gjerne få det inn i det fine kabinettet mitt. Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) Hvis det fulgte med små, hvite nylonskiver ("pakninger") så tre disse ned på studs'ene før du legger ned hovedkortet. Endret 13. desember 2006 av mFaFa Lenke til kommentar
dopus Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 og sjekk at det ikke står noen slike avstandsstykker fra det gamle kortet hvis det er snakk om en oppgradering...kun de som skal brukes med det nye hovedkortet. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Tror ikke det gjorde det. Hva i alle er "studs"? .. hehe. Putta to små gummigreier under hovedkortet nå, og det funka. Problemet er bare det å skru hovedkortet fast til kabinettet, nå. Takk for svar! Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Tror ikke det gjorde det.Hva i alle er "studs"? .. hehe. Putta to små gummigreier under hovedkortet nå, og det funka. Problemet er bare det å skru hovedkortet fast til kabinettet, nå. Takk for svar! 7497538[/snapback] Bra at det fungerer! Studs er det engelske navnet på avstandsstykkene. Endret 14. desember 2006 av mFaFa Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Du skal ha fått med avstands-stykker sammen med kabinettet, om hovedkortet ligger flatt på innsiden av kabinettet vil det selvsagt bli kortslutning. Det er flere typer avstands-stykker (standoffs) og denne typen er blant den vanligste: Det finnes en del forskjellige typer for tiden, både i plast og metall, hvilken type du skal ha er avhengig av kabinettet ditt. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Ah, yes yes!! Selfølgelig, nå skjønner jeg hva dere mener. En utrolig teit glipp av meg Fiksa det nå, og ting fungerer helt perfekt. Faen meg deilig å sitte her med en PC som er feilfri -- ENDELIG!! Tusen hjertelig dere! Lenke til kommentar
fredblic Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Ah, yes yes!!Selfølgelig, nå skjønner jeg hva dere mener. En utrolig teit glipp av meg Fiksa det nå, og ting fungerer helt perfekt. Faen meg deilig å sitte her med en PC som er feilfri -- ENDELIG!! Tusen hjertelig dere! 7497773[/snapback] jeg så du sa at å glemme å koble i en ledning var flaut siden du hadde holdt på i mange år med dette. Glemme avstands-stykkene? Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Kjeften på deg, har ikke sovet på over 30 timer enda. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Du skal være glad maskinen faktisk funker. Kunne lett ha kortsluttet og brent av deler av hovedkortet. Endret 14. desember 2006 av Smirnoff Lenke til kommentar
astradoz Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Du skal være glad maskinen faktisk funker. Kunne lett ha kortsluttet og brent av deler av hovedkortet. 7498644[/snapback] Oppskrytt det greine der. Hadde samme problem jeg, ble aldri noe kortsluttning. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Du skal være glad maskinen faktisk funker. Kunne lett ha kortsluttet og brent av deler av hovedkortet. 7498644[/snapback] Oppskrytt det greine der. Hadde samme problem jeg, ble aldri noe kortsluttning. 7498698[/snapback] Hehe, ja. Noe jeg kan avkrefte, da jeg jobbet med PC'er en stund, og så en del hovedkort som gikk p.g.a dette. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Du skal være glad maskinen faktisk funker. Kunne lett ha kortsluttet og brent av deler av hovedkortet. 7498644[/snapback] Oppskrytt det greine der. Hadde samme problem jeg, ble aldri noe kortsluttning. 7498698[/snapback] Hehe, ja. Noe jeg kan avkrefte, da jeg jobbet med PC'er en stund, og så en del hovedkort som gikk p.g.a dette. 7498728[/snapback] Stemmer nok det ja Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Haha, bra å skru hovedkortet rett i chassisplata... olololol På tide å få seg litt søvn? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå