Gå til innhold

Koble lyd og bilde fra xbox 360 til surround anleg


tomvang

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har noen spørsmål ang å koble lyd og bilde fra xbox 360 til surround anlegg:

 

Kan jeg bruke Monster Xbox GLX360 CVA-10 Component Video og optisk, 3.05 meter kabel til å koble de 3 kablene (tv) direkte til LCD tv og optiske (lyden) inn på min kombinerte dvd/reciver/forsterker?

 

Vil dette fungere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har satt den RØDE og HVITE lyd kabelen fra Xboxen til "lyd inn" på hjemmekino anlegget. Synes det er en vanvittig opplevelse å spille på! :dribble:

7494189[/snapback]

Men du får ikke ekte surround på denne måten. Det som skjer er at stereo lyden blir bare fordelt på flere høytalere. Det du må gjøre er å koble til via optisk kabel, utgangen finnes på komponentkabel, VGA HD kabel og andvanced RGB scart kabel.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte nettopp Xbox + Advanced AV/Scart Cable.

jeg trodde den hadde en helt vanlig 3.5mm audio plugg, men isteden var det en sånn avansert firkantet sak på pluggen man skal plugge audio inn i .

 

Jeg har en rød og hvit "hull" på forsterkeren, som er en drittbillig jvc cd-spiller (men det funker). Hvor får jeg kjøpt kabel med en rød og hvit ende, og i tillegg en sånn "analog xbox firkantet plugg" på andre siden ?

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte nettopp Xbox + Advanced AV/Scart Cable.

jeg trodde den hadde en helt vanlig 3.5mm audio plugg, men isteden var det en sånn avansert firkantet sak på pluggen man skal plugge audio inn i .

 

Jeg har en rød og hvit "hull" på forsterkeren, som er en drittbillig jvc cd-spiller (men det funker). Hvor får jeg kjøpt kabel med en rød og hvit ende, og i tillegg en sånn "analog xbox firkantet plugg" på andre siden ?

7506441[/snapback]

 

 

Sjekk komplett.no tror du finner det meste av kabler det.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 1 år senere...

Jeg har også 1 spørsmål om surround til xbox, dette er kanskje ikke helt om hjemmekino, men; Jeg har Logitech X-540, det er 5.1 surround anlegg. Jeg skal koble det til xboxen min, og jeg fikk med en kabel som er "til spill konsoller" , så er det noen som vet om jeg da får 5.1 surround? Det er en side av kabelen med rød/hvit utgang (tror jeg, har ikke kabelen her) og den andre siden har bare en grønn( det er bare innganger til kabler på begge sider). Dette er anlegget: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=327538

 

Glad for svar! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...