Gå til innhold

Årets Gullkorn 2006 - Avsteming er startet


Dotten

Hvilket gullkorn var årets beste? (klikk på nick for å komme til gullkornet)  

174 stemmer

  1. 1. Hvilket gullkorn var årets beste? (klikk på nick for å komme til gullkornet)

    • [url=http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=680903&view=findpost&p=7490953]Askburle[/url]
      17
    • [url=http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=680903&view=findpost&p=7518990]kjehaako[/url]
      8
    • [url=http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=680903&view=findpost&p=7491151]LarsP[/url]
      17
    • [url=http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=680903&view=findpost&p=7520430]riktig[/url]
      25
    • [url=http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=680903&view=findpost&p=7491756]RagnarDannenskjold[/url]
      9
    • [url=http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=680903&view=findpost&p=7512240]Vrengtpolvott[/url]
      26
    • [url=http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=680903&view=findpost&p=7573177]Tom Waits For Alice[/url]
      72


Anbefalte innlegg

Ja, hvilket gullkorn fra forumet er det som i størst grad fik deg til å få latteranfall? Vi skal med dette forsøke å kåre det beste gullkornet som fant sted på forumet så kom med din nominasjon :)

 

Reglene er få og enkle;

 

1. Kun en nominasjon per bruker. Nominer det gullkornet du mener overgår alle andre som er skrevet i 2006. Er din favoritt nominert så ikke nominer din nr.2. Vi behøver ikke listefyll.

2. Baser deg på det som er skjedd i 2006, noe som egentlig sier seg selv.

3. Begrunn din nominasjon. Ubegrunnede nomineringer vil bli ignorert. Det ville vært fint om man kunne linke til hvor gullkornet ble skrevet, men det er intet absolutt krav.

 

 

Da er nomineringen gjennomført og avstemningen er startet :)

 

 

For komplett oversikt over "årets xxxx 2006" konkuranser/avsteminger så Klikk her

 

 

Nominerte er (klikk på nick for å komme til gullkornet);

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Min nominasjon går til brukeren: AskBurle.

 

Dette fordi årets mest geniale innlegg allered kom i Januar i år:

 

Denne posten finner du her

 

jeg siterer:

 

Har lest både denne og den gamle tråden, men det er tre poster fra anerkjente forumbrukere som mangler:

 

Forumbruker 1, la oss kalle han Martin1, vil skrive et langt innlegg om lyspærens oppbygging og virkemåte. Han vil gå inn på den sannsynlige utviklingen videre, f.eks. nanoteknologiens muligheter innen lysbruk, og beskriver en skisse over hvordan han ville laget en fremtidig lyspære.

Samtidig vil han kritisere myndighetene for at de har økt avgiftene på lyspærer siden vi er for dårlig til å kaste disse i riktig beholder. Han lager da en ny tråd som i sin helhet er viet til boikott av å kaste lyspærer riktig, eventuelt å kaste emballasjen i papir/pappdunken.

 

Forumbruker 2, en trønder som kaller seg KnutT, vil komme med en rekke bra og totalt ukjente filmer fra 1960 tallet som ble laget om lyspærer. Av disse filmene er 14 italienske, 10 franske og 2 av de er sågar fra Chad. Det blir laget en ny tråd som heter "filmer fra 60-tallet som omhandler lyspærer".

 

Forumbruker 3, som nå kaller seg Ola Olsen, men som også har hatt nick som "Joggern" og "Øystein Lund", vil komme med flere nettspill som handler om å skru i lyspærer, sette riktig lyspære i riktig hull, osv. Samtidig vil han komme med en påstand om at lyspærer kommer til å bli levert i sin nåværende form også om 100 år. Dersom dette ikke skjer vil han jogge naken med en rosa tanga over hodet fra Lindesnes til Nordkapp. Midt på vinteren selvfølgelig.

All verdens lyspæreprodusenter kommer senere med en erklæring om at de ikke kommer til å levere lyspærer i sin nåværende form, men heller gå over til en slik lyspære som forumbruker 1 akkurat har beskrevet i en tidligere post (selvfølgelig), fra 2060 og utover. Det blir laget en ny tråd under navnet "Olsens joggetur til Nordkapp", hvor man finner frem utstyr som Olsen (egentlig Lund) kan bruke på sin joggetur.

 

 

Dette vil imidlertid kun gjelde på Diskusjon.no som er så heldig å ha disse forumbrukerne.

 

Rune

 

 

Rett og slett genialt innlegg som sier det meste om forumets nerder :)

7484206[/snapback]

Saksa bare fra Forumets komikerpris 2006.

Den må jo nevnes her.

 

Ellers er det jo mange gullkorn i Dottens historier.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Her er et av mine forslag til årets gullkorn: Hentet fra en diskusjon på PRS.

 

Tidligere i år Hadde Krekar litt problemer med å forlate landet frivillig, fordi han hadde visumproblemer, og så var det litt kinkig og komme seg til Gardermoen:

Vår alles kjære Bjarne Håkon Hanssen tibød seg og ordne visum i en fei, og tur ut til Gardermoen.

 

Da kom denne lille lekkerbisknen fra en bruker som ikke er så akttiv, men når han tar seg en tur innom forumet så kommer det ofte lystige spark, og så har han en spesiell forkjærlighet for sosialister.

 

Brukernavn, RagnarDanneskjold

 

Her gjorde facistpølsa Hanssen et par kardinalfeil (i henhold til politisk korrekte dogmer)

1. Fly forurenser mye, og er i lomma på storkapitalen.

2. Taxi er usolidarisk og lite miljøvennlig, kollektivtransport ville ha vært langt mer fordelaktig. Videre er taxiselskaper i lommene på småkapitalister.

3. Reisedokumenter er småborgerlig. En skikkelig reise i sosialist-ånd skal foregå med ryggsekk, med lange stopp foran ambassader hvor en ligger uker å venter på dokumenter mens en røyker bort trygden og raddisforeldrenes almisser.

 

Pølsefacisten har bommet totalt, 3 av 3 feil.

 

Begrunnelse, hentet fra en av tilbakemeldingen på gullkornposten :

 

Et gullkorn er faktisk noe som er veldig godt sagt. Og ikke når noen driter seg ut og sier noe dumt, som i de aller fleste 'gullkorn'-innleggene her.

 

(Endelig fikk jeg en anledning til å skrive dette, det har jeg lengta etter lenge...  )

Lenke til kommentar

Synes dette utsagnet fra Vrengtpolvott er sinnsykt jeg :!: Hvorvidt det er et gullkorn eller kun total uvitenhet er omstridte fakta!

 

Jeg tenker jeg skal ta meg ny tattis i mårra, en strekkode med fødselsnummeret mitt under (...) Men det jeg lurer på, er det noen som vet om den faktisk kan utløse alarmer på butikker? Det er det eneste som har hindret meg i å ta den fram til nå, vært litt surt om jeg hadde blitt ransaket hver gang jeg skal handle melk =]

7388121[/snapback]

Endret av Negotiation
Lenke til kommentar

Jeg syns denne idéen var ganske god:

 

Jeg tror faktisk at den beste måten å generere elektrisitet på, er generatorer på ergometersykler foran PCene til alle på Diskusjon.no, koblet slik at man må tråkke for å holde maskinen i gang. Ikke mye på hver, men det er da ganske mange medlemmer. Selv SO hadde generert endel, tenk dere en løsning hvor man må tråkke inn X antall watt for å poste noe. Bundy hadde blitt i fælt god form.

7178964[/snapback]

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=655899&view=findpost&p=7178964
Lenke til kommentar

Denne her var jo ganske god. Genial beskrivelse av forumets tilstand når noe skjer! :wee: Postet av brukeren riktig, tildligere kjent som SirMaximus, etter forumets nedetid 27. mai i år.

 

For å oppsummere:

 

En server begynner å få en stygg hoste, og bestemmer seg for å avspasere, noe som oppleves som særdeles traumatisk for forumbrukerne. Dette aktiverer en alarm, og en svær lyskaster på toppen av Postgirobygget viser HW-logoen på månen. Det er alltid skyfritt og fullmåne i krisesituasjoner, selvsagt. Ut av en hemmelig hule fyker den über-raske HW-bilen, trimmet og overklokket av Ueland selv. 20Ghz dual core med 1TB minne, surround og LCD-skjermer i baksetet med CS for å holde HW-soldatene fokusert. Sirenene høres på lang avstand: "LOLOLOLOL!!1". Verken enveiskjøringer eller røde lys stopper HW-bilen, for her må man være raske, det handler tross alt om livet til tusenvis av HW-disipler. Med nøye plassert sprengstoff flyr døra til bygningen i fillebiter, og de kjemper seg opp trappene til øverste etasje, for onde h4xx0rz med über-skillz har kødda med heisen. Inn i serverrommet flyr Ueland i full fart, og bruker sine über-skillz til å få forumet oppegående, 1 sekund før den første forumbrukeren tar livet sitt ved å henge seg fra en TP-kabel. Når de kommer ut igjen høres jubelen fra en enorm folkemasse, holdt på avstand av tungt bevæpnet politi, og et blitzregn uten like fra verdens presse. It's all in a days work..

 

--rulletekst--

 

:hm:

 

Innlegget ligger her.

Lenke til kommentar

Ikke for å ødelegge hele nominasjonen, men de fleste av nomiasjonene må vel komme i Guinness Rekordbok for verdens lengste gullkorn, hvis det i det hele tatt kan kalles gullkorn. Gullkorn er gjerne et kjapt og kort treffende svar på et eller annet. Når folk nominerere ei svær mølje med tekst med noe humor i, så er det i mine øyne ikke et gullkorn lengre. Det er tross alt en grunn til at ordet avsluttes med "korn", det skal være lite. Hadde gullkorn vært noe som skulle være over flere sider hadde det hatt noe mer passende navn, gullåker eller noe, ikke gullkorn.

 

Gullkorn skal være treffende ord, ikke en lengre livshistorie med noe humor i seg. Du kan med andre ord ikke skrive en hel bok og kalle den for et gullkorn.

 

:dremel:

Endret av Sigmoideus
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Enig i at det er bra skrevet :D

 

Her er bokmålsordbokas fasit: gullkorn ~korn overf: verdifulle el. treffende ord av og til kommer hun med et g-

 

"blind høne finner også hane" :)

Lenke til kommentar
Synes dette utsagnet fra Vrengtpolvott er sinnsykt jeg :!: Hvorvidt det er et gullkorn eller kun total uvitenhet er omstridte fakta!

 

Jeg tenker jeg skal ta meg ny tattis i mårra, en strekkode med fødselsnummeret mitt under (...) Men det jeg lurer på, er det noen som vet om den faktisk kan utløse alarmer på butikker? Det er det eneste som har hindret meg i å ta den fram til nå, vært litt surt om jeg hadde blitt ransaket hver gang jeg skal handle melk =]

7388121[/snapback]

7512240[/snapback]

Det kan ikke være serriøst!! :ohmy: Stygg morsomt uansett :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...