ulv666 Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 stadig oftere når jeg lager backup av dvd plater får ikke det ikke til. får opp feil om at maskinen ikke klarer å lese plata, eller maskinen bare låser seg. trenger jeg en annen dvd rom,(har nec nd-1100A og sh-162L eller er det ikke noe å gjøre. har hørt noe rykter om at det med vilje er lagt inn datafeil i platene, for å gjøre det vanskelig for pc å lese disse. bruker programmer som, shrink, nero recode i kombinsjon med dvd43. Får heller ikke laget divx/mp4 av disse. har prøvd simple divx og nero. Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 En smule gammel brenner du har. kanskje det hjelper å skifte den ut. Jeg har en svært sjelden gang litt problemer med å få til en skikkelig lesing ved kopiering. Da hjelper det at jeg har en Pioneer dvd-rom som klarer å lese de fleste platene uansett. Vet ikke hvorfor men Pioneer er glimrende merke som leser det meste selv om platene er skadet. Sony plater sliter jeg med men sikkert fordi dem har en spesiell kryptering. Lenke til kommentar
ulv666 Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 any dvd er jo et program som fjerner kopisperren, hjelper ikke til med selve lesingen av dvd platene. selv bruker jeg dvd43 som gjør den samme jobben der. Samsung DVD Recorder SH-S162L min ble kjøpt i juni i år, regnes det som gammelt allerede. så pioner dvd-rom/brenner skal ofte greie jobben bedre? noen anbefalinger spessielt? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Joda, man får ofte feilmelding om lesefeil, eventuellt at det ikke skjer noen ting når man prøver å rippe DVD med kopisperre. Fungerer fint med AnyDVD. Det er iallefall det første man bør prøve. Ørjan... Lenke til kommentar
ulv666 Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 dere er geniale lastet ned anydvd ripper. funket perfekt. den har eget oplegg for å fikse ødelgte filer. takker for hjelpa. har nå 2 fungerende plater,som ingen andre programmer ville ta. anbefales sterkt til å ha i bakhånd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå