Gå til innhold

Nytt Metallica-album rett om hjørnet, hva tror du?


Martin-sama

Anbefalte innlegg

Ja, nå er det ikke lenge til Metallica's neste album kommer. Det er vel ingen fastslått releasedato, men leste i et intervju at det mest sannsynlig kommer i slutten av Februar.

 

Jeg er ikke så fan av deres siste album (St. Anger), men det fungerer. Håper det nye albumet blir bedre, på linje med Master of Puppets eller Ride the lightning.

 

Hva tror du om deres nye album? Blir det en suksess?

 

-

Martin

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel jeg var så heldig å så the other new song på en konsert...virka som St.Anger 2 spørr du meg.

 

like slapt som st anger...ikke no lignende black album heller.

 

men det var EN sang da...håper de andre blir bedre...

 

husk nå på at Metallica er ikke Metallica som de var i 1983- 1991 ..

Lenke til kommentar
Jeg håper virkelig metallica fortsetter i fotsporene til St. Anger med den nye skiva. Men de låtene jeg har hørt fra den nye skiva virker ikke i nærheten. De virket utrolig pjuskete og pysete.

7476289[/snapback]

 

Hvordan kan du si det? :)

 

The New Song inneholder jo et riff så tøft at det gir vibber tilbake til gode gamle 80-tallet.

 

St.Anger er en god skive forøvrig.

Lenke til kommentar

Jeg er fanboy.

Jeg tror den nye skiva blir knall, som alt det andre Metallica har laget. Ja, jeg liker til og med St. Anger og Load/Reload. De to nye sangene virker temmelig bra spør du meg, men man burde ikke dømme de sangene før man har hørt et skikkelig opptak innspilt i studio, det kan veldig godt tenkes at de forandrer en hel del på sangen før den kommer på albumet.

Lenke til kommentar
Ja, jeg vet det. Det er synd. Men hvordan kan du ha vært på konsert og hørt de nye sangene? De er da nettopp ferdige, er de ikke?

 

Det er noen av de nye sangene som er kule da: Unforgiven II, Invisible Kid, Whiskey in a jar ( ;))

7475206[/snapback]

Unforgiven II er vel strengt tatt ikke ny, den er jo snart ti år gammel...

De nye sangene (tror det er to som er ute, "New Song" og "Other New Song") ligger på YouTube.

Syns ikke New Song var allverdens, men den andre var hakket bedre. Likte St. Anger, men litt MOP-vibber hadde vært kult det også :)

Endret av Evil_Nerd
Lenke til kommentar

The Other New Song 2 er heftig rå. den kan man bli hekta på. :D

 

Saint Anger er helt ok egentlig. Noen kule sanger. Tror det nye blir mer som Reload. litt mer melodi. ikke bare tikk tikk takk og de simple greine der. Etter min mening vil jeg tro det nye albumet blir mer sammenhengende og mer fengende. bedre riff. Sanger med toppkarakter, som jeg mener det er for lite av på Saint Anger.

 

Men vær så snill da. ikke kom her og klag på at det nye albumet ikke er like bra som Ride The Lightning når det kommer ut. folk har forferdelige store forventninger her.

Lenke til kommentar
Ja, jeg vet det. Det er synd. Men hvordan kan du ha vært på konsert og hørt de nye sangene? De er da nettopp ferdige, er de ikke?

 

Det er noen av de nye sangene som er kule da: Unforgiven II, Invisible Kid, Whiskey in a jar ( ;))

7475206[/snapback]

Unforgiven II er vel strengt tatt ikke ny, den er jo snart ti år gammel...

De nye sangene (tror det er to som er ute, "New Song" og "Other New Song") ligger på YouTube.

Syns ikke New Song var allverdens, men den andre var hakket bedre. Likte St. Anger, men litt MOP-vibber hadde vært kult det også :)

7476847[/snapback]

 

 

Jeg mente ikke at den var ny heller da, den er er fra 1997, mente altså den er nyere enn 1991.

 

Håper det blir mer spennende enn St. Anger. Hvis det blir noen sanger som så som kommer i nærheten av Master of Puppets O.L ville det vært en høydare.

Men etter jeg så "Some kind of monster" begynte jeg å like St. Anger bedre da.

 

Hva syntes dere egentlig om S & M albumet?

 

EDIT: Hørte litt av sangen på youtube nå, The other new song. Var ikke så verst faktisk :)

 

 

-

Martin

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar

Det er bra. Jeg er helt enig. Kjøpte DVD'en i Oslo på lørdag. Syntes mange av sangene får en interessant vri med det orkesteret.

Har hørt om en del fans som syntes James synger litt for "boy-band" aktig, jeg er ikke enig i det..

 

Men gleder meg til dette nye albumet altså, er ganske ferskt Metallica fan, så håper å kunne dra på konsert neste år. :)

Lenke til kommentar
har ikke DVDen enda.

 

Er ganske ny Metallica fan og. har fortsatt en del å utforske. Tenker mye på om de komme til Norge... hva om bilettene blir utsolgt på sekundet  :ohmy:

7478260[/snapback]

 

Skaff deg Live Shit-boxen istedet for middelmådige S/M. Live Shit viser Metallica på sitt beste, da især Seattlegigen under Damaged Justice 89 er tidenes beste gig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...