kjall Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Har en 8GB dvd iso fil som jeg skal brenne på en 4,7 GB dvd plate. Hvilket program bør jeg bruke? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Det er såvidt jeg vet ikke mulig. Du kan dele fila i to og brenne den på to plater, eller kjøpe en DL-plate. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Trur nå du kan bruke DVD Shrink å komprimere den. Hvis du mounter iso-fila med Alcohol e.l. og åpner den som disc der, får du komprimert den ned. Har aldri prøvd dette, men trur nå det skal gå Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 eller du kan komprimere den med WINRAR, og sette den til å dele fila slik at den passer på 2DVD CDer. Sempron Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Hvis du ikke vil splitte den over to dvd'er kan du gjøre som jeg sa tidligere! Det funker! Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Det funker hvis det er en DVD-film, men det er det jo ingen som har sagt at det er. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 lurer akkurat på det samme her nå. Bare at det er 7/8gb dvd filer. Som skal brennes ut på 4.7gb dvd plater. Hvordan deler jeg opp en dvd evt? hvis jeg skal brenne på 2 plater. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 henger meg på denne: hvordan få kopiert over en 7-gigs dvd (uten komprimering)? At jeg må benytte to 4.7GB-plater er jeg innefortått med - problemet er fremgangmåten... Nero klarer ikke å kopiere, siden mål-dvd'en er for liten :-/ Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 jeg har ennå ikke funnet noen løsning for å kopiere en tolags-dvd over på to enlags-dvd'er, men inntill videre benytter jeg programmet DVD Shrink for å ta backup av filmene mine. Fungerer egentlig ganske bra Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 jeg har ennå ikke funnet noen løsning for å kopiere en tolags-dvd over på to enlags-dvd'er, men inntill videre benytter jeg programmet DVD Shrink for å ta backup av filmene mine. Fungerer egentlig ganske bra 7638208[/snapback] Må du splitte filmene dine i to da? Kan du ikke bare komprimere dem ned til en plate? Ville kanskje heller brukt DVDdecrypter istedenfor DVDShrink hvis jeg ikke skulle komprimert innholdet.. Men hvis du absolutt ikke vil komprimere filmene dina kan du jo kjøpre dual-layer plater Riktignok dyrt, men hvis du skal være så vrang så.. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Men hvis du absolutt ikke vil komprimere filmene dina kan du jo kjøpre dual-layer plater Riktignok dyrt, men hvis du skal være så vrang så.. 7641457[/snapback] Opprinnelig var jeg vrang og sær, og hadde ikke lyst til å komprimere filmene. Men siden jeg ikke gidder bruke penger på dual-layer-brenner og plater, så måtte jeg lete etter andre alternativer. Jeg trodde det var mulig å splitte opp den opprinnelige filmen i 2 deler, hvor hver del fikk plass på hver sin dvd-plate. Dessverre fant jeg aldri ut hvordan dette kunne gjøres, så istedet lastet jeg ned DVD Shrink, for å bruke det programmet til å ta backup. (DVD Shrink komprimerer altså ned filmene til å passe på en 4,7-GB stor plate) Du mener DVDencrypter er et bedre program en Shrink? Da skal jeg ta en titt på det også! Hva er fordelen med encrypter? Selv har jeg ennå ikke hatt problemer med Shrink, men så har jeg ikke brukt den mye heller da... Noen som gidder å skrive noen ord om hva som er bedre/dårligere med det ene programmet framfor det andre? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) DVD Decrypter komprimerer ikke filene, bare lager .iso av dvd'en. DVD Decrypter skal vel være en smule bedre enn DVD Shrink til å bevare kvaliteten dog (om jeg ikke tar helt feil:p). Jeg bruker selv DVD Decrypter for å brenne ut filmer og lage .iso av DVD5, mens jeg bruker DVD Shrink til å komprimere filmer fra DVD9 til DVD5. Jeg har dessuten aldri hørt om noe program som kan splitte en film i to sånn helt uten videre. Da må man vel inn i filmen å redigere med et videoredigeringsprogram... (?) Endret 4. januar 2007 av >Jonas< Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) .............. Endret 3. mai 2007 av Govassa Lenke til kommentar
KjQttkak Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 - Angi hvor filmen skal starte, og når den skal avslutte(du trenger vel ikke en time med rulletekst på slutten, eller all reklamen i starten?). 7645469[/snapback] Det blir ikke det samme med film uten rulletekst Lenke til kommentar
thomasso Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Jeg gjør det slik: Bruker DVDdecrypter til å legge filene inn på pc. Jeg ser det jeg vil på Pc'en, med WinDVD5 Dersom jeg vil brenne ut lager jeg en .iso på under 4.7 GB med dvdshrink 3.2 Deretter brenner jeg isoen på platen med DVDdecrypter igjen. Fungerer greit, men har opplevd litt problemer med lugging i bildet. Noen som har noen forklaring på dette? Stemmer det at dual-layerplater koster opp mot kr 50? Lenke til kommentar
reKa:P Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 men hva deler du iso filen med? vanlig video redigerings program? Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 men hva deler du iso filen med? vanlig video redigerings program?7684515[/snapback] Ja, dette lurer jeg også på. Fint om Govassa kan forklare/hinte om hvordan dette kan gjøres. Hva som trengs av programmer f.eks Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 DVDshrink, det sa han jo. Flott program, dersom du liker windows ;p Som macbruker har jeg ennå ikke funnet en perfekt løsning, så det ender med at jeg kjører DVDShrink i Wine på serveren min. Lenke til kommentar
reKa:P Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 men du kan ikke dele en iso fil med dvd-shrink, det må du ha noe annet til? DVD shrink bare lager en kopi av en dvd-film og lar det komprimere den slik at den får plass på en 4,7gb plate Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 men du kan ikke dele en iso fil med dvd-shrink, det må du ha noe annet til? DVD shrink bare lager en kopi av en dvd-film og lar det komprimere den slik at den får plass på en 4,7gb plate 7693393[/snapback] Man kan lage en 2 dvd5's film med dvdshrink i re-author mode. Oppskrift ligger her : http://forum.digital-digest.com/showthread.php?t=49051 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå