Gå til innhold

8GB DVD .iso fil til 4,7 GB DVD plate


kjall

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
jeg har ennå ikke funnet noen løsning for å kopiere en tolags-dvd over på to enlags-dvd'er, men inntill videre benytter jeg programmet DVD Shrink for å ta backup av filmene mine. Fungerer egentlig ganske bra :)

7638208[/snapback]

Må du splitte filmene dine i to da? Kan du ikke bare komprimere dem ned til en plate? Ville kanskje heller brukt DVDdecrypter istedenfor DVDShrink hvis jeg ikke skulle komprimert innholdet..

 

Men hvis du absolutt ikke vil komprimere filmene dina kan du jo kjøpre dual-layer plater :) Riktignok dyrt, men hvis du skal være så vrang så.. :p

Lenke til kommentar
Men hvis du absolutt ikke vil komprimere filmene dina kan du jo kjøpre dual-layer plater :)  Riktignok dyrt, men hvis du skal være så vrang så.. :p

7641457[/snapback]

Opprinnelig var jeg vrang og sær, og hadde ikke lyst til å komprimere filmene. Men siden jeg ikke gidder bruke penger på dual-layer-brenner og plater, så måtte jeg lete etter andre alternativer. Jeg trodde det var mulig å splitte opp den opprinnelige filmen i 2 deler, hvor hver del fikk plass på hver sin dvd-plate. Dessverre fant jeg aldri ut hvordan dette kunne gjøres, så istedet lastet jeg ned DVD Shrink, for å bruke det programmet til å ta backup. (DVD Shrink komprimerer altså ned filmene til å passe på en 4,7-GB stor plate)

 

Du mener DVDencrypter er et bedre program en Shrink? Da skal jeg ta en titt på det også! Hva er fordelen med encrypter? Selv har jeg ennå ikke hatt problemer med Shrink, men så har jeg ikke brukt den mye heller da...

 

Noen som gidder å skrive noen ord om hva som er bedre/dårligere med det ene programmet framfor det andre?

Lenke til kommentar

DVD Decrypter komprimerer ikke filene, bare lager .iso av dvd'en. DVD Decrypter skal vel være en smule bedre enn DVD Shrink til å bevare kvaliteten dog (om jeg ikke tar helt feil:p). Jeg bruker selv DVD Decrypter for å brenne ut filmer og lage .iso av DVD5, mens jeg bruker DVD Shrink til å komprimere filmer fra DVD9 til DVD5.

 

Jeg har dessuten aldri hørt om noe program som kan splitte en film i to sånn helt uten videre. Da må man vel inn i filmen å redigere med et videoredigeringsprogram... (?)

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

Jeg gjør det slik:

 

Bruker DVDdecrypter til å legge filene inn på pc. Jeg ser det jeg vil på Pc'en, med WinDVD5

 

Dersom jeg vil brenne ut lager jeg en .iso på under 4.7 GB med dvdshrink 3.2

 

Deretter brenner jeg isoen på platen med DVDdecrypter igjen. Fungerer greit, men har opplevd litt problemer med lugging i bildet. Noen som har noen forklaring på dette?

 

Stemmer det at dual-layerplater koster opp mot kr 50?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...