Gå til innhold

Hjelp med Gears Of War disc

BS10

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg GOW. Puttet det inn i boksen å spilte. ganske lenge, men plutseli kom det opp unreadable disc dritt greier. det kommer hele tiden nå. Når jeg såg på discen va det noen små ubetydlige riper, ganske merkli att de har komt siden jeg aldri har hatt den utav boksen. Og jeg har heller aldri rørt på boksen mens discen svivde. Så jeg lurer på er det noen jeg kan prøve med discen? Dette er vel god nok grunn til å få nytt av Elkjøp der jeg kjøpte det.. HAr forsatt kvirttering.

Endret av BS10
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det fikser du enkelt med en tørr bomullspinne/q-tip

gnikk med bomullen over ripene, og plasten i dvdplata jevner seg ut slik at laseren igjen kan lese disc'en din.

putt den på plass igjen og spill videre :thumbup:

Endret av k1
Lenke til kommentar

np :)

har skjedd med meg mange ganger på flere forskjellige spill. selv om man ikke rører box'en. crap, men sånn må en visst bare leve med.

en enkel fiks ihvertfall.

skulle det skje igjen senere engang, er det bare å kjøre samme prosedyre med q-tip'en igjen. Presser du hardt med bomullen lager du mer friksjon og plasten jevner seg ennå bedre ut (for de litt større ripene), og laseren klarer igjen å lese disc'en.

kos deg med spillet. det er fett!

Endret av k1
Lenke til kommentar

gnikk med bomullen over ripene, og plasten i dvdplata jevner seg ut slik at laseren igjen kan lese disc'en din.

7440548[/snapback]

særiøst? funker det? jeg har nemlig en Ninja Gaiden cd som har stygge riper som irriterer meg. jeg får ikke sett den siste videoen når jeg runner spillet. fikk aldri se den! :mad:

men trur jeg faktisk skal prøve det du sa nå :!:

Lenke til kommentar

7440548[/snapback]

særiøst? funker det? jeg har nemlig en Ninja Gaiden cd som har stygge riper som irriterer meg. jeg får ikke sett den siste videoen når jeg runner spillet. fikk aldri se den! :mad:

7440716[/snapback]

ja det funker fint på små riper. har du fått store dype riper (f.eks. ved å riste på xbox'en din mens dic'n spinner)kan det være vanskeligere å få det til med denne metoden.

problemet ligger i at laseren leser de innbrente merkene i metallet som ligger inne i platen. dersom en ripe kommer i plasten brytes laserlyset annerledes og feil informasjon leses/reflekteres. klarer man å jevne ut denne ripen reflekteres laseren riktig igjen, og disc'en blir brukbar.

dersom det er en så dyp ripe at metallet inne i platen er ødelagt, er hele disc'en ødelagt og ingen rep.kits e.l. kan fikse dette. er ripen så dyp at bomullen ikke virker, kan et rep.kit hjelpe ettersom man her fyller ripen med en fyllmasse og polerer over etterpå.

lykke til folkens. kjipt å få ødelagt disc'ene sine.

Lenke til kommentar

7440548[/snapback]

7440716[/snapback]

ja det funker fint på små riper. har du fått store dype riper (f.eks. ved å riste på xbox'en din mens dic'n spinner)kan det være vanskeligere å få det til med denne metoden.

problemet ligger i at laseren leser de innbrente merkene i metallet som ligger inne i platen. dersom en ripe kommer i plasten brytes laserlyset annerledes og feil informasjon leses/reflekteres. klarer man å jevne ut denne ripen reflekteres laseren riktig igjen, og disc'en blir brukbar.

dersom det er en så dyp ripe at metallet inne i platen er ødelagt, er hele disc'en ødelagt og ingen rep.kits e.l. kan fikse dette. er ripen så dyp at bomullen ikke virker, kan et rep.kit hjelpe ettersom man her fyller ripen med en fyllmasse og polerer over etterpå.

lykke til folkens. kjipt å få ødelagt disc'ene sine.

7440802[/snapback]

neida er ikke så store riper, det er min gammle xbox som har laget ripene. det er bare masse småe riper. så skal teste det du sa! takk for tipset :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...