Uxzuigal Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Hei, Er på utkikk etter et digitalt videokamera til rundt 5000kr+-, Bildekvaliteten må være god, vekt og størrelse har ikke så mye å si, harddisk er ønskelig men ingen "must". Firewire/USB2.0 Noen tips? Mvh. Snabben Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Hei,Er på utkikk etter et digitalt videokamera til rundt 5000kr+-, Bildekvaliteten må være god, vekt og størrelse har ikke så mye å si, harddisk er ønskelig men ingen "must". Hvis du skal så mye som tenke på å redigere, bør du velge MiniDV. Panasonic NV-GS180 eller NV-GS280/300 er kameraer i din prisklasse, førstnevnte ligger på ca 4000 kr og de to siste på drøye 5200/5700. Eneste forskjellen på de to siste, er DV-inn på NV-GS300, som gjør at du kan spille tilbake film fra PCen på DV-tape. Noen ønsker/trenger det, andre ikke. Ellers har jo Sony sin HC96 som vel ligger i denne prisklassen, kan også være verdt å kikke på, selv om Panasonic nok leverer bedre bildekvalitet. Sony kan levere noe funksjonalitet som Panasonic ikke kan, som analog video-inn. Sony krever dog en helt spesiell mikrofon, mens Panasonic kan bruke vanlige video-micer... Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 Stemmer, Tenkte litt på dette med DV-Tapes selv, brukte det endel på skolen på de dyre kammeraene vi hadde når jeg gikk på Medier og Kommunikasjon, trodde at harddisk ville være enklere? Hvordan ligger bildekvaliteten i denne prisklassen? Brukbart? Er redd slikte mobiltelefon kvalitetsfilmer med elendig lyd, hehe. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Stemmer,Tenkte litt på dette med DV-Tapes selv, brukte det endel på skolen på de dyre kammeraene vi hadde når jeg gikk på Medier og Kommunikasjon, trodde at harddisk ville være enklere? Hvordan ligger bildekvaliteten i denne prisklassen? Brukbart? Bildekvaliteten er veldig bra, selv i denne prisklassen. Spørs jo selvfølgelig hva du sammenlikner med, men i forhold til mobiltelefon er det himmel og hav... Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 Har sett endel på Sony sin versjon nå, virker veldig bra Hmm, synd de ikke har den på komplett, får ut å lete:) Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 Ble til at jeg kjøpte denne: https://www.norek.no/k/ki.asp?sku=327978 Satser på å bli fornøyd Lenke til kommentar
mags_sorby Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Jeg også står mellom Sony DCR-HC96E og Panasonic NV-GS280E-S. Hva vil dere anbefale og hvorfor? Har forstått det som Panasonic har bedre bildekvalitet? Hvem er mest brukervennlig, er tyngden overkommelig (450 g) osv. Kort og greit, er disse gode kameraer for en nybegynner og hvem av dem anbefales? Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 Skal komme med tilbake melding når jeg har fått prøvd kameraet litt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå