L4r5 Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 (endret) I det siste har jeg opplevd at tråder jeg har vært inne å sett på ikke blir markert som lest i Mine Innlegg. Vet ikke om feilen ligger lokalt hos meg eller på forumet generelt. Bruker FireFox 1.5.0.8 Har også opplevd mye feil med at serveren til forumet er overbelastet, men det ser jeg det er opprettet en egen tråd om... Edit: etter litt eksperimentering har jeg slått fast at problemene med markering som ulest kun skjer når jeg er logget inn som "Skjult bruker". Problemet er ikke konstant. Det gjelder bare noen ganger (det vil se de fleste men ikke alle) Endret 2. desember 2006 av L4r5 Lenke til kommentar
Mit Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Har samme problem her, tråder er markert som ulest selv om de er lest opptil flere ganger, det skjer kun med noen tråder mens resten er ''normale'' Bruker Firefox 2.0 (eller noe beta greier, usikker faktisk ) Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Noen som kan bekrefte at dette skjer (gjerne og i samme modus som trådstarter) Lenke til kommentar
Almadora Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Hvorfor logge seg inn som skjult bruker? Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Ja, min "Mine Innlegg" viser ikke alltid nye innlegg selv om det er nye innlegg i trådene. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 samme problem, bruker Opera. Mens opera er oppe er alt fryd og gammen: "mine innlegg"-funksjonen viser korrekt om en tråd er besøkt eller ei. Men hvis jeg lukker opera for så å starte den igjen, hender det at "mine innlegg" prøver å fortelle meg at en god del tråder er uleste. Man skulle tro det var browserens problem, så jeg har prøvd alt+F5 (reload), men det hjalp lite - flere ganger har jeg tømt alt av nettleserens cache - uten hell... Problemet har vært her i noen måneder nå, og det dukker opp på flere maskiner. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 nå satte jeg meg nettopp ned på en maskin jeg aldri har brukt før. logget inn, og gikk til "mine innlegg". der var 4-5 innlegg market som "uleste", selv om jeg vet at jeg leste innleggende for ikke så alt for lengde siden (times tid). På noen av disse innleggende hadde jeg til og med siste innlegg. snedige greier... hva skyldes dette? er det slik at alle innlegg eldre enn XX timer markers som leste, og nyere bestemmes av nettleseren man sitter på? (altså via cookie eller cache) det virker iallefall ikke som at noen server registrerer at jeg har lest siste versjon av en tråd. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Det må være fordi informasjonen er lagret i cookiene. For hver gang jeg bruker en annen maskin eller sletter cookies skjer dette, uansett om jeg bruker IE, FF eller Opera. Endret 12. desember 2006 av JonT Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 men hvis alt lagres i cookie, så vil jo det bety at HW/diskusjon.no ikke har den fjerneste idé om hvilke tråder jeg har lest - eller hvilke tråder som inneholder ny info? Ja,ja, kanskje det stemmer? Hvis cookie ikke finnes så listes trådene opp, uten å prøve å fortelle meg om den er besøkt eller ei? nuja, kjempeplagsom er ikke dette problemet - bare litt rart jeg innimellom får beskjed om en ulest tråd, selv når jeg har siste innlegg Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Det lagres både i cookies og i database, men databasen inneholder kun info for siste X dager, dog kan jeg se om det ikke går greit å øke grensen litt Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Har de av dere med problemet merket noen forbedring i dag? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Har ikke hatt problemet siden jeg gikk over til FF2.0 for noen dager siden... Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Har de av dere med problemet merket noen forbedring i dag? 7494098[/snapback] Nei *pluss tre ord* Lenke til kommentar
BrukerSlettet Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Jeg har hatt det problemet en god stund jeg også. Har ikke lagt merke til det i dag. Men det går jo ofte dager da dette ikke skjer heller. Lenke til kommentar
Mit Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Har de av dere med problemet merket noen forbedring i dag? 7494098[/snapback] Det skjedde nå akuratt når jeg lage en ny post, fortsatt ''ulest'' selv om ingen ennå har posta noe der Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) beklager, men problemet finnes fortsatt... Lukker og åpnet browseren min et par ganger, og etterpå vist "mine innlegg" masse leste tråder som u-leste. Nettleseren er ikke satt til å slette cookies eller annet ved lukning - men det kan jo være at den har brult opp de 20MB cachen skal holdes under?? Jeg kan sjekke om det hjelper å øke denne (tviler litt, siden cookies legges andre plasser enn cachen, right?) edit: det hjalp som forventet ingenting å øke området til cachen. ei heller å tømme cachen.. problemet ligger vel i cookiene en plass? Slik ser forøvrig min cookie ut, om de skulle være av interesse: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor edit2: jeg startet opera, trykket på "mine innlegg". ingenting var nytt. jeg lukker opera. Startet opera igjen, og tittet på cookien: "sist besøkt" var satt til 01.01.1970 - kan det ha noe med saken å gjøre?? (Etter at jeg har oppdatert dette innlegget er sist besøkt satt til dagensdato og klokkeslett 15:24:38) Er det slik at trykking på linken "mine innlegg" resetter cookien til unix-time? Endret 16. desember 2006 av qualbeen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 HardwareNorgeForumettopicsread sammen med en del andre cookies utgår når man lukker browseren, vil tro at dette er grunnen til problemet. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 HardwareNorgeForumettopicsread sammen med en del andre cookies utgår når man lukker browseren, vil tro at dette er grunnen til problemet. 7515615[/snapback] All slik info lagres på databasenivå, derfor gå kakene ut "raskest mulig" Dog har jeg nå "endelig" klart å spore ned den onde demonen som løpte rundt i kildekoden og sørget for dette problemet. Så skal få rettet opp i dette nå Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Og da skal systemet fungere veldig mye bedre i mine innlegg / siste 24 timer, noen som kan bekrefte? Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Nå nettopp ble alle postene i mine innlegg markert som ulest, også var de lest igjen. Nå prøvde jeg å åpne mine innlegg i en ny browser, hvor det da pleier å være et par innlegg som står som ulest, men nå sto alle som lest, så da virker det som det er fiksa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg