lokeland Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Har en god del sponplater liggende som jeg tenkte jeg kunne bruke til no. Og et serverkabinett måtte jo være noe! Så da kom idèen fram: Et serverkabinett i spon. Plass til 3 PCer. God ventilasjon. Plasseres på loftet (støy er altså ikke no problem og kassa trenger ikke se så bra ut). Idèer/forslag? Tenker å lage et enkelt, modulært system som huser 3 PCer (ikke så veldig mange harddisker). På sommern blir det grisevarmt på loftet og har derfor planer om et ventilasjonssystem med 2 x 250mm vifter (Microplex); en i hver sin ende. Den skal da dra luft fra ute (er et sted med netting som jeg kan feste "slangen" til. Så kan denne vifta dra luft utenifra og videre inn til den andre vifta som igjen dytter luften inn i kabinettet. Jeg tenkte at dette skulle skje på den ene siden av kabinettet og det krever jo en smart måte å bygge kabinettet på slik at alle PCene for rikelig med kjøling. Er bare på drodlingstadiet ennå, men det kan godt hende det blir noe av siden det koster så lite å lage. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Fårstår jeg rett om at du tenker og lage et kabinett der du setter inn tre pc'en i? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 Det kan du si. På en måte er det vel tre kabinett, men tenker på et kabinett med 2 skilleplater kan du si. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Har du noen skisser for hvordan du har tenkt det? Lenke til kommentar
chaos king Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 hadde det ikke vært litt rått med 4x250 mm vifter? koster jo litt da, men da har du ihvertfall nok vifter Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 Har noen skisser, men de er på ark. Skal se om jeg får tatt bilde av dem. Det kan hende at jeg er nødt til å ha serverne på rommet om modern slår seg vrang angående å ha de på loftet og da blir det bare 2 servere og kravene til utseende (anonymt isåfall), størrelse (må jo få plass til de) og støy (skal tross alt sove) blir da isåfall betraktelig større. Så ta utgangspunkt i det om noen kommer opp med idèer! Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Hvis du kan liste opp hardware kan jeg kanskje komme med noen grove skiser Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå