Gå til innhold

Vet noen hva dette nummeret er fra?

Anbefalte innlegg

Hei! vet ikke hvor dette passer inn, men prøver her..

Har sett på samtalespesifikasjonen min og ser at det har flere ganger blitt trukket 19, og 10 kr fra kontoen min.

Det står: SMS fra 196319 -19,00 KR

og SMS fra 198507 -10,00 KR

SMS fra, betyr jo at jeg har mottat en sms og den har kostet meg 19 eller 10 kr..

Hva er dette for noe? :ermm: jeg skjønner ikke hva det kan være som trekker så mye penger for en sms :( Dette har skjedd flere ganger over flere måneder..

Endret av hans33
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! vet ikke hvor dette passer inn, men prøver her..

Har sett på samtalespesifikasjonen min og ser at det har flere ganger blitt trukket 19, og 10 kr fra kontoen min.

Det står: SMS fra 196319  -19,00 KR

og          SMS fra 198507  -10,00 KR

SMS fra, betyr jo at jeg har mottat en sms og den har kostet meg 19 eller 10 kr..

Hva er dette for noe? :ermm:  jeg skjønner ikke hva det kan være som trekker så mye penger for en sms  :(  Dette har skjedd flere ganger over flere måneder..

7398587[/snapback]

-----

dette er en abn tjeneste. Virker som du har bestilt noe (ringetone/spill/wallpaper osv) en eller annen gang og fått ett "abn" med på kjøpet. Noe som koster 19,- pr mnd. Veldig typisk at det er slik en tjener penger.

Ta f.eks. Jamba. Der bestiller du ett abn for og hente ned ringetonen en ønsker. Dette går til du avbestiller det. :)

Lenke til kommentar

@2inZanE4u: Hvorfor quoter du posten når du er den første som svarer? For å få mer tekst i innlegget ditt?

7398668[/snapback]

Hehe, bare for og få mest mulig ord :blush:

neida, tidlig på mårran og mange knapper og trykke på. Blingset litt :D

Har du prøvd og google det ?? Jeg jobber selv innen telekom bransjen og kan si det slik at det er meget vanskelig og finne utav hvem som "eier" disse nr. Prøv med google og finn svar fra andre forum med samme problemer :)

Endret av 2inZanE4u
Lenke til kommentar

ja jeg bestilte vel en ringetone fra inpoc for lenge siden.. men trodde ikke inpoc var så sleipe.. :S

har noen ganger mottatt en sms fra inpoc der de sier.. takk for at du sender sms fra inpoc, visste du at .. osv..

kan de ta penger for å sende ut denne smsen?

og 1963 hva er det for en slags tjeneste? :S jeg får jo ikke stoppet det når jeg ikke vet hvem det er :ermm:

Lenke til kommentar

Har du prøvd og google det ?? Jeg jobber selv innen telekom bransjen og kan si det slik at det er meget vanskelig og finne utav hvem som "eier" disse nr. Prøv med google og finn svar fra andre forum med samme problemer :)

7398685[/snapback]

Har prøvd google ja, men det hjalp lite :hrm:

Lenke til kommentar
din teleleverandør kan kanskje hjelpe deg med å finne ut hvem det er som trekker disse pengene..

7398706[/snapback]

ja jeg har sendt melding til dem så får jeg bare se hva jeg får i svar.. skal prøve å sende stoppmelding til inpoc hvertfall.. men jeg vet enda ikke hva det siste nr er for noe..

Lenke til kommentar
Fant ut at den ene var fra Uweb.no  de skulle liksom gi deg gratis sms.. så tar de 38 kr per måned for å sende ut reklame..  :ermm:  dette er jo rent lureri  :nei:

7399366[/snapback]

Dette skjedde også med meg.. De kan jo ikke ta 38kr av oss uten grunn.. Og uweb skal jo være en gratistjeneste..

Lenke til kommentar

De er ikke pliktig å refundere pengene dine da du godtok vilkårene deres under registrering hvor det eksplisitt kommer frem at de forbeholder seg den rett å sende overtaksert sms til deg som bruker i ny og ne. Så om de velger å refundere pengene til deg er det ren goodwill og ikke fordi de er pliktig det. Les vilkårene neste gang dere velger å dele ut mobilnummeret deres så unngår dere slike ubehagelige overraskelser i fremtiden!

Lenke til kommentar

Jeg vet de ikke er pliktige til det, men så har det seg sånn at jeg aldri fikk logget meg inn og derfor har jeg aldri benyttet meg av tjenesten deres.. så jeg synes de burde refundere pengene mine.. ellers så er det ikke så lett å få dem tilbake :(

Synd at folk skal bli lurt på den måten.. det burde vært ulovlig å reklamere på den måten!

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

HOLD dere UNNA smsking.no ! dem bruker også 1963 og har trukket 20,90kr et par ganger hver mnd på hvert av mine to nr!!

skal lese gjennom vilkårene der og hvis det ikke står noe der så sliter dem!

ser at dem har: Totalt 32427 medlemmer! , dere kan selv tenke dere hva dem tjener....42kr på hvert medlem hver mnd...det blir: 1.361.934KR hver mnd....

Dette er jo helt SYYYKT!! noen må få stengt dem ned!

Edit: på deres norsk nettsider står dette når du blir medlem:

5. INFORMATIONSMEDDELANDEN

--------------------------

Som medlem på SMSKing.se accepterar du att få 2 informationsmeddelanden via SMS varje månad. Maximalt pris per SMS är 25 kronor. Ditt medlemskap är löpande, och förnyas automatiskt i perioder om 15 dagar tills du själv säger upp avtalet.

6. STÄNGA/AVSLUTA KONTO

--------------------------

Om du vill avsluta ditt medlemskap på SMSKing.se skickar du meddelandet SMSKING STOPP till 72323. Detta bekräftar för oss att du vill avsluta ditt konto och att det, plus tillhörande data, ska raderas.

Dem har alle vilkårene på svensk og jeg regner med det koster meg dyrt å melde meg ut av det som skulle være Gratis tjenesten som jeg ble medlem for leeeenge siden....

Tar saken videre og sender etc mailer til forbrukerombudet og skal få stengt ned siden deres.

Edit: det finnes ingen mulighet å melde seg ut av tjenesten eller få slettet profilen på smsking.no, så dem fortsetter å stjele penger av folk.

Klage til forbrukerombudet er sendt.

Endret av christersam
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...