Simen1 Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Jeg prøver nå ut MSN Live messenger og det er en rekke ting som irriterer meg. Kan dere hjelpe meg å få orden på dette programmet? 1. Hvordan fjerner jeg den irriterende reklamen nederst i hovedvinduet? 2. Hvorfor har microsoft automatisk skrudd på popup av MSN Live today når jeg starter programmet? Dette er en tjeneste jeg aldri har spurt om og aldri har ønsket. Hvorfor dytter de den på meg på den måten? 3. Når jeg skal åpne bilder i andre profiler så åpner MSN Live messenger feil nettleser. Den åpner ikke min faste nettleser. Det samme skjer når jeg trykker på epostikonet. Hva er feil? Hvordan får jeg fikset dette? Kommer det en bug-oppdatering som tar seg av dette problemet snart? 4. Hvilke alternative og kompatible programmer bør jeg teste ut? Dersom de fungerer bedre fra starten av så bytter jeg gjerne. (Dette er kanskje den enkleste løsningen på problemene over?) Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 1. Last ned MessPatch fra Mess.be 2. MSN --> Verktøy --> Alternativer --> Generelt --> Huk av "Vis Windows Live Today ved pålogging" 3. Det er ikke en bug, men har du satt IE eller FF til default webleser, vil linken åpnes i din defaulte webleser. 4. Prøv instruksjonene overfor, så er problemet løst. Trenger ikke et nytt program for å få løst nevnte problemer. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 Takk for svar NiwT. Nr. 1 skal jeg prøve ut. Jeg har også fått svar fra Microsoft ( Første gang jeg får svar på noe som helst fra dem) Det er et langt svar: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Hi Simen, Thank you for contacting Windows Live Messenger Technical Support. My name is Abraham, I’ll be glad to assist you with your concern. Based on the information I received, I understand that you want to remove the ads in Windows Live Messenger, Disable the Windows Live Today, Want Windows Live Messenger to open your default browser when you are looking at your e-mail. Furthermore, you want the feedback to be user friendly instead of answering irrelevant questions. I apologize if this issue has caused you any inconvenience and I understand why this would be a cause for great concern. We sincerely apologize for the inconvenience. Please know that I will be able to help you regarding this issue. Simen, first of all the ads within Windows Live Messenger. Sadly this can't be removed as it is built within the program but rest assured it won't harm your system at all. Secondly, the default browser used by Windows Live Messenger is Internet Explorer and there are no option to change the default browser. Your comment about this will be forwarded to the product team for future development. Third, the feedback form is for improvements of the product not for issue related. You will have to send a technical request if you problems with Windows Live Messenger. Lastly, to hide the Windows Live Today you need to clear "Display Windows Live Today when Windows Live Messenger signs in" under "Tools" menu "Option" and under "General". Here is the step to hide the Windows Live Today: To hide or view Windows Live Today automatically when you sign in to Windows Live Messenger: 1. Start Windows Live Messenger. 2. On the "Tools" menu, click "Options." 3. Click the "General" tab. 4. Select the "Display Windows Live Today when Windows Live Messenger signs in" check box to display the Windows Live Today window when you sign in to Windows Live Messenger. 5. Clear the "Display Windows Live Today when Windows Live Messenger signs in" check box to prevent display of the Windows Live Today window when you sign in to Windows Live Messenger. 6. Click "OK" to save and close the "Options" window. I hope these steps resolve your concern with Windows Live Messenger. If you need further assistance, you may contact us at http://support.live.com. For additional information and self-help instructions, visit https://account.live.com/HelpCentral.aspx and choose "Windows Live Messenger" from the drop-down menu. Thank you for contacting Windows Live Messenger Technical Support. Have a great day. Sincerely, Abraham Windows Live Messenger Technical Support With Windows Live Messenger, you can now talk to your Yahoo! Messenger friends. To learn more, paste this link in your browser: http://get.live.com/messenger/addyahoo Find out how easy all-in-one PC care can be with the 90-day free trial of Windows Live OneCare. To get started, paste this link in your browser: http://www.windowsonecare.com/purchase/tri...sc_cid=SPT_msgr --- Original Message --- From: simen***@***.*** Sent: Wednesday, November 29, 2006 8:38:51 PM UTC To: MSSGR.WNLV.NA.US.EN.MSF.SEA.TS.T01.RTG.00.EM Subject: Windows Live Messenger:I can sign in, but I need:Instant Messages:other Service: Windows Live Messenger What type of problem do you have? I can sign in, but I need something fixed Instant Messages other Full Name: Simen **** What e-mail address would you like a response sent to? simen****@***.*** Primary e-mail address/member ID associated with the account you are inquiring about: Its a general question Be specific when describing your problem. The details that you include enable us to promptly send you the most likely solution to your issue. How do i remove the annoying ad in the MSN messenger window? Why is the annoying window from MSN Live today popping up when i start the program? When will you fix the problem with MSN Messenger not opening my default browser when i want to read email or anything else? If i had payed for this product i wolud have demanded my money back for all these product defects and annoyances. Why MUST i answer irrelevant questions at your feedback form? Will you make the feedback form more user friendly in the future? Which Version of Messenger are you running? (Within Messenger, click the "Help" menu and then select "About" to find the current version.) Windows Live Messenger 8.0 Frequency of the issue: Intermittent Where are you trying to connect from? Other If you have a firewall, which one? Other Type of Internet connection: Other Which operating system are you using?Windows Server 2003: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.2; en-US; rv:1.8.1) Gecko/20061010 Firefox/2.0 Which browser are you using: Firefox2.0 Location: en-us - English (United States) Type of Support: E-mail Support Kort oppsummert er svarene deres: 1. Kan ikke fikses 2. Svarer på hvordan man fjerner det i stedet på hvorfor det er der i det hele tatt 3. Kan ikke fikses 5. Ikke besvart Men takk for tipsene NiwT. 1 og 2 vil bli gjort nå, mens 3 har jeg forsøkt uten hell. Den åpner i I.E. til tross for at FF er forhåndsvalgt nettleser. Jeg vil gjerne prøve ut flere programmer slik at jeg slipper å stresse med denne lista hver gang jeg skal innstallere IM på PCer. Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Bare hyggelig, Simen1. Dumt at problem nr.3 er så vrien. Håper det løser seg snarest Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 Jeg sendte et svar til microsoft, men tviler egentlig på at det blir besvart. Morsomt om de svarer igjen. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Thanks for the answer. I just figured out a way to get rith of the annoying ads. Just go to mess.be and download "Mess patch". This can remove the ads and make a lot of other improvements. Since you work with support for MSN Live Messenger i recommend you to test it so you know the features in case someone ask for it. The patch also let several users be logged in at the same time. Very nice feature. I fixed the MSN Live today the way you described. It still opens the wrong browser (I.E.). FF is my default browser. I still want this fixed but probably need to look elsewhere for a solution. Thanks for the support. (First time Microsoft answered a feedback from me) -Simen- Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 er vel ikke noe nytt med reklame, msn today og åpning av mail i IE. Min gamle MSN messenger var iallefall slik. Ble derfor ikke særlig overrasket at de fortsetter i samme dårlige spor med Windows Live Messenger... Fint at det finnes patcher der ute, men jeg er litt skeptisk til å legge inn ulike patcher fra mer eller mindre useriøse aktører. Sier ikke at det er noe galt med mess.be, men jeg forholder meg skeptisk Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Synes det ble flere + enn - med live messenger.. liker den veldig godt.. reklamen har jeg aldri brydd meg med... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 Jeg fikk forresten til å fjerne søkelinja (Live search) via Mess patch også. Det irritasjonsmomentet glemte jeg å ta med, men nå er det uansett fikset vargaz: Hva er det du skal frem til med innlegget ditt? Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Wow. Jeg ble seriøst imponert av svaret til "Abraham" (Microsoft support). Virkelig høflig og imøtekommende skrevet, selv når kunden virker å være max irritert. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 Jeg ble også imponert over det, men det virker som det er litt klipp og lim fra et standardsvar. (Det virker som de har et standard svarsystem der support bare fyller ut en del felter.) Abraham har virkelig tatt seg tid til å svare utfyllende på mine spørsmål. Forøvrig fikk jeg svar på eposten min igjen: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Hi Simen, Thank you for contacting Windows Live Messenger Technical Support. My name is John, and I'll be glad to assist you with your concern. Based on the information that you gave us, that your thanking us nevetheless for solving your concern on how to disable MSN/Windows Live Today . Please know that I’ll be able to assist you with your concern. We are happy to know that your issue has been resolved. If you need any additional assistance, please write back to us. To write back to us, visit http://support.live.com, and then submit a support request for Windows Live Messenger. We thank you for your continued support of Windows Live Messenger. If you need further assistance, you may contact us at http://support.live.com. For additional information and self-help instructions, visit http://help.live.com/ Thank you for contacting Windows Live Messenger Technical Support. Have a great day. Sincerely, John Windows Live Messenger Technical Support Kortversjon: Høflighetsfraser som perler på en snor. Matnyttig innhold: null. Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Utrolig at Microsoft ikke klarer å la være å reklamere overalt. Sincerely, Abraham Windows Live Messenger Technical Support With Windows Live Messenger, you can now talk to your Yahoo! Messenger friends. To learn more, paste this link in your browser: http://get.live.com/messenger/addyahoo Find out how easy all-in-one PC care can be with the 90-day free trial of Windows Live OneCare. To get started, paste this link in your browser: http://www.windowsonecare.com/purchase/tri...sc_cid=SPT_msgr Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 Den samme reklamen kom i siste epost. Jeg kuttet det bare ut før jeg limte det inn her. Kanskje jeg burde svare på eposten og spørre om de kan la være å legge inn reklame i svaret deres? Lenke til kommentar
Almadora Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Jeg prøver nå ut MSN Live messenger og det er en rekke ting som irriterer meg. Kan dere hjelpe meg å få orden på dette programmet? 1. Hvordan fjerner jeg den irriterende reklamen nederst i hovedvinduet? 2. Hvorfor har microsoft automatisk skrudd på popup av MSN Live today når jeg starter programmet? Dette er en tjeneste jeg aldri har spurt om og aldri har ønsket. Hvorfor dytter de den på meg på den måten? 3. Når jeg skal åpne bilder i andre profiler så åpner MSN Live messenger feil nettleser. Den åpner ikke min faste nettleser. Det samme skjer når jeg trykker på epostikonet. Hva er feil? Hvordan får jeg fikset dette? Kommer det en bug-oppdatering som tar seg av dette problemet snart? 4. Hvilke alternative og kompatible programmer bør jeg teste ut? Dersom de fungerer bedre fra starten av så bytter jeg gjerne. (Dette er kanskje den enkleste løsningen på problemene over?) 7388523[/snapback] 1. Det har jeg ikke vært noe plaget av 2. Hvis du går inn på alternativer elns. så leter du på en av de greiene så merker du av "Vis MSN Live today automatisk når jeg logger på" merker du slik at det ikke er hake der. 3. Det er feil på min også. Den åpner MS IE (Microsoft Internet Explorer) og jeg bruke firefox... Jævlig irriterende, 4. Jeg bytta tilbake til 7.5 fordi 8.0 (Live Messenger) Var så herpa og dårlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå