budjet Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Vil gjerne gi litt ros til Japan Foto jeg. Kjøpte et Olympus kamera til jobben som vi ikke var fornøyd med bildekvaliteten på (vi har ganske store krav inne hos oss). Etter mer enn en måneds bruk gikk jeg tilbake til butikken og spurte om vi kunne få byttet det i et annet Olympus kamera, en noe eldre modell med gode tester/brukererfaringer. Og det var ikke noe problem, selv om originalinnpakningen var blitt så som så. Bare vi var fornøyd var det det viktigste. Jeg tviler på om jeg hadde fått gjort dette andre steder (inkl. Elkjøp). budjet Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Vil gjerne gi litt ros til Japan Foto jeg.Kjøpte et Olympus kamera til jobben som vi ikke var fornøyd med bildekvaliteten på (vi har ganske store krav inne hos oss). Etter mer enn en måneds bruk gikk jeg tilbake til butikken og spurte om vi kunne få byttet det i et annet Olympus kamera, en noe eldre modell med gode tester/brukererfaringer. Og det var ikke noe problem, selv om originalinnpakningen var blitt så som så. Bare vi var fornøyd var det det viktigste. Jeg tviler på om jeg hadde fått gjort dette andre steder (inkl. Elkjøp). budjet 7379916[/snapback] Det var hyggelig gjort, for man har jo egentlig ingen krav til å kunne gjøre dette, bra det forsatt finnes noen steder som vet hva service betyr! Lenke til kommentar
Jamm Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) Må bare takke Japan Foto for topp service. Leste her på forumet at der var observert 4 stk. Nikon 18-200 hos Japan Foto, Drammen. Jeg ringte til JF, Drammen og de ordnet en Web handel over telefonen, og linsa ble sendt til den andre enden av landet som Express pakke. Endret 21. desember 2006 av Jamm Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Må bare takke Japan Foto for topp service. Leste her på forumet at der var observert 4 stk. Nikon 18-200 hos Japan Foto, Drammen. Jeg ringte til JF, Drammen og de ordnet en Web handel over telefonen, og linsa ble sendt til den andre enden av landet som Express pakke. 7548245[/snapback] Skal tydeligvis ikke så mye til for å gjøre deg fornøyd... klart de vil selge deg noe, selv om de må sende det Er for meg et under at Japan Photo kan ha 18-200VR på lager når alle andre butikker i Norge har ventelister lange som et vondt år. I følge Japan Photo så har de ikke lenger gråimport, men dette virker noe merkelig... Lenke til kommentar
Jamm Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) Må bare takke Japan Foto for topp service. Leste her på forumet at der var observert 4 stk. Nikon 18-200 hos Japan Foto, Drammen. Jeg ringte til JF, Drammen og de ordnet en Web handel over telefonen, og linsa ble sendt til den andre enden av landet som Express pakke. 7548245[/snapback] Skal tydeligvis ikke så mye til for å gjøre deg fornøyd... klart de vil selge deg noe, selv om de må sende det Er for meg et under at Japan Photo kan ha 18-200VR på lager når alle andre butikker i Norge har ventelister lange som et vondt år. I følge Japan Photo så har de ikke lenger gråimport, men dette virker noe merkelig... 7550859[/snapback] At Japan Foto, Drammen hadde Nikon 18-200 på lager er et mirakel. Takket være dette forumet så fikk jeg tak i ett. Fikk forklart at de enkelte butikkene sin beholdning ikke var registrert i Webshop. Express pakker går ikke som oppkrav, og julen samt en Afrika reise står for døren. Tror at et fåtall fotobutikker sender et objektiv til nesten kr. 7000.- som Express uten oppkrav eller forhåndsbetaling. At butikken i Drammen greide å få gjennomført betalingen via Webshop og telefon gjorde det mulig å få objektivet til den andre enden av Norge neste dag. Må også huske å nevne at jeg var på jobb 5 mil fra nærmeste bank. Min lokale Elite Foto butikk greier aldri å få noe så raskt levert. For å si det litt mer bestemt, det er dårlig med Nikon objektiver i hyllene både på Stord og i Kirkenes. Garantibeviset viser Nikon Europe B.V. Det samme står det på garantibeviset på et annet Nikon objektiv som jeg har kjøpt med "Nordisk Garanti" reklame. Endret 21. desember 2006 av Jamm Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Må bare takke Japan Foto for topp service. Leste her på forumet at der var observert 4 stk. Nikon 18-200 hos Japan Foto, Drammen. Jeg ringte til JF, Drammen og de ordnet en Web handel over telefonen, og linsa ble sendt til den andre enden av landet som Express pakke. 7548245[/snapback] Skal tydeligvis ikke så mye til for å gjøre deg fornøyd... klart de vil selge deg noe, selv om de må sende det Er for meg et under at Japan Photo kan ha 18-200VR på lager når alle andre butikker i Norge har ventelister lange som et vondt år. I følge Japan Photo så har de ikke lenger gråimport, men dette virker noe merkelig... 7550859[/snapback] Afseth, å selge 18-200 VR er ikke noe problem. De hadde ikke trengt å sende dette objektivet til andre enden av landet for å få solgt den. Men det gjorde de alikevel. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Afseth, å selge 18-200 VR er ikke noe problem. De hadde ikke trengt å sende dette objektivet til andre enden av landet for å få solgt den. Men det gjorde de alikevel. 7551979[/snapback] Det er mye som ikke er et problem å selge, men å nekte å selge det til et annet sted i landet hadde da virkelig vært riktig dårlig service. Jeg nekter ikke å sende noe i posten bare fordi vi kommer til å få solgt det uansett. Så lenge man får betalt, er vel begge parter fornøyd Hvor JP har fått tak i objektivet er et større mysterium (Nikon Europe står det på alle Nikon sine garantibevis, uansett hvor i Europa de er solgt eller hentet fra. Var bare når Interfoto hadde agenturet at det sto noe annet). Men har det løsnet et annet sted i Europa (der JP importerer fra), så hjelper det vel snart i Norge også. Lenke til kommentar
Jamm Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Hvor JP har fått tak i objektivet er et større mysterium (Nikon Europe står det på alle Nikon sine garantibevis, uansett hvor i Europa de er solgt eller hentet fra. Var bare når Interfoto hadde agenturet at det sto noe annet). Men har det løsnet et annet sted i Europa (der JP importerer fra), så hjelper det vel snart i Norge også. 7552834[/snapback] Det er tydelig at noen i JP gjør en bedre jobb enn andre, "Det er service det" Dette er ikke noen Hong Kong eller USA import. Garantibevis er stemplet Nikon Europe og jeg har lagt til objektivet i min mappe på www.nikon.no Lenke til kommentar
JPstoney Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Hei budget & Jamm, thanks for the flowers! Often it is the customers with bad experience who are "informing" the public about their experiences, not the happy customers...;-) Just to clarify some points that are discussed quite often in the forum: 1.) Japan Photo has never stated that we have finnished with "Gråimport" - and we will never do. 2.) Japan Photo is buying as much as possible directly in Norway. We have exellent relationships with Canon Norge, Nikon Norge, Sony Norge, Olympus Norge, Casio Norge, Leica, Tamron etc. 3.) We import ourself if one of the two circumstances occur: a) The product is not available in Norway (I.e. partly Nikkor 18-200, Tokina 18-24, Bilora products, Canon Flashes,...) or the buying/selling prices are unjustified high in Norway (HP cameras, Fuji cameras, Panasonic cameras,...) 4.) In any case, there is no single difference for the customer exept sometimes english manual instead of nordic. Warranty/Reklamationsrett is exactly the same. Repairment times and handling are exactly the same, imported or not. 5.) It is not a miracle that we can get hold of rare products, as our mother company CeWe Color is active in 17 european countries with producing/selling pictures. If you know the retailers that sell pictures, you automaticly get good contacts for buying also. So no miracles at Japan Photo, just good contacts to the large markets that are often in prefferred supply by the large camera producers. Thanks again and have a nice evening Stephan Stein Administrerende direktør Japan Photo Holding Norge AS PS: we are written with "ph" for 15 years, why is e v e r y body spelling us with "f"? Our marketing guy always gets mad ;-) Lenke til kommentar
akto Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Jeg har svidd av ca 120.000 hos Japan Photo i løpet av et års tid. Jeg kjøper alt mitt fotoutstyr hos de, for sjeldent har jeg opplevd maken til service. Når jeg skulle kjøpe 30D, 5D, 70-200 2.8 IS, 17-40, 24-105 og 100-400 med mer, innhentet jeg tilbud fra en rekke forhandlere. De som stod igjen til slutt var Fotovideo og Japan Photo. Fotovideo påstod da at Japan Photo drev gråimport, noe Japan Photo tilbakeviste på en saklig måte. Tilbudet jeg fikk fra Japan Photo var til slutt noe billigere en Fotovideo, og da de var den som til slutt viste seg som den mest profesjonelle aktøren valgte jeg de. Det har jeg ikke angret et sekund på. Jeg kan trygt anbefale Japan Photo, og takk til Eirik hos salgsavdelingen for en ytterst behagelig handel! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 PS: we are written with "ph" for 15 years, why is e v e r y body spelling us with "f"? Our marketing guy always gets mad ;-) 7553846[/snapback] Det norske ordet for "photo" er "foto. Samtidig så er uttalen av "photo" og "foto" såpass lik, at det lett blir kluss der. Kanskje dere kan vurdere å skifte navn til "Japan Foto" i Norge, så får markedssjefen deres ro i sjelen? Hehe. Elkjøp heter jo ikke akkurat "Elkjøp" så mange andre steder i verden Ros for at dere får tak i produkter som mindre aktører ikke får tak i. Dette er såklart et stort pluss for de større kjedene... mer "tyngde" i markedet. Er man liten har man ikke mulighet til å importere selv uten at det går negativt ut over pris, så da er man avhengig av de norske importørene. Skriver dette som en slags "unnskyldning" for at vi små ikke klarer å levere varer som er vanskelig tilgjengelige. Vi fikk inn et Nikon 18-200VR i går, og det var første på et par uker. Er det rart man blir frustrert? Angående såkalt "gråimport" så har kunden et problem om bedriften man kjøper fra går konkurs. At Japan Foto (neida, bare tuller :!: ) skal gå konkurs i løpet av de nærmeste årene, er vel ikke overveiende sannsynlig riktignok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå