EspenDL Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Hei, Jeg får hele tiden opp en melding om at listen over tilgjengelige programmer ser ut til å være utdatert... Jeg har oppdatert listen flere ganger, men meldingen forsvinner ikke! Fryktelig irriterende. Noen som har løsningen på problemet? Lenke til kommentar
Canute Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Hey Espen Hva er den eksakte meldingen? Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Sjekk feilmeldingen. Sikkert en pakkebrønn som ikke er helt grei.. Kjør: sudo gedit /etc/apt/sources.list å ta bort pakkebrønnen i lista... Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Jeg tror også på Marsan sitt råd. Sjekk hvilken "pakkebrønn" som feiler når du skriver sudo apt-get update Ellers: har det blitt vanlig å oversette "Repository" med "Pakkebrønn" nå? Jeg spør bare fordi jeg har sett denne oversettelsen flere ganger, men den ordrette oversettelsen av ordet "repository" er "reservoar". Men jeg er enig i at "pakkebrønn" kanskje kan være et mer beskrivende ord. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Pakkebrønn er et mye tøffere ord Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) havarn, ubuntus oversettelse fra repository er arkiv .. tror jeg skal sjekke ordlista for det ordet. Edit: fra tritrans.net # English: repository # Spanish: depósito # Norwegian: oppbevaringssted Endret 28. november 2006 av Marsan Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Eg synest pakkebrønn er eit ganske passande ord. Liker det mykje betre enn den fornorska utgåven som ein av og til ser: repositoriet Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Fant ut at jeg skulle dra Repository diskusjonen over i en egen tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=672218 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå