Vindstille Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Når jeg har brukt uTorrent i det siste har websider jeg har surfet på fått utrolig treg respons. Dette skjer uansett om jeg bruker IE, Opera eller Firefox, uansett om jeg serfer på vg.no, cnet.com eller lokalt på maskinen (localhost), og uansett om om jeg sette hva jeg setter som max båndbredde uTorrent kan bruke. Er det noen som vet grunnen til dette og hvordan jeg kan fikse det? Siden jeg uTorrent har ført til at www har blitt så utrolig tregt har jeg lastet ned Azureus. Med Azureus har jeg ingen problemer med det uTorrent sliter med. Istedenfor oppstår ett annet problem. De samme torrentene som hadde en hastighet på nesten 50 kB/s får ikke mer enn 3-7 kB/s i Azuresus. Finnes det en forklaring på disse problemene? Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 vis du i Utorrent høyre klikker på torrenten, og velger "Måndbredde" ell no slik, og setter den på Normal, eller lav. Da skal det ikke gå så treigt. Sempron Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 (endret) vis du i Utorrent høyre klikker på torrenten, og velger "Måndbredde" ell no slik, og setter den på Normal, eller lav. Da skal det ikke gå så treigt. 7371996[/snapback] Det var desverre knapt merkbar forskjell, vis det var noen i det hele tatt. Endret 27. november 2006 av JonT Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Jeg bruker uTorrent uten noen av disse problemene. Azureus er treg pga Java på min maskin hvertfall. Har sett noen "optimerings"-guider, men aner ikke hvor. Rart med uTorrent da. Reinstall? Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Har samme problem med µTorrent på flere maskiner. Hele nettverket tar kvelden, så og si. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Er vel pga. ADSL-linja di, at når du laster opp så blir nedlastingen din strupet, fordi linjen er asymetrisk. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Vil tro George Bush har rett. Hadde omtrent samme problem, det som hjalp var å sette begrensning (10-20% av total) på opp og nedlastning. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Åpne porter og binde ip , har du gjort det i azureus? anyway, så kan du begrense opp og ned på og likevel surfe normalt. Endret 27. november 2006 av regga Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 Jeg har sakt at jeg har begrenset down/opp-load. Og selv om nedlastningen er på 3-4 kB/s blir fortsatt www sørpe. Dessuten tviler jeg på at det er noe galt med linja når localhost også blir treig. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Drop utorrent og lær deg azureus. Azureus kan være litt treg å få opp farten på når det uppes, det har som regel med brannmur og porter. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Det har sikkert med max samtidige TCP-connections å gjøre. Bruk google for å finne ut hvordan du endrer dette. Det er 10 som standard i XP SP2, jeg har satt mine til 80 Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) µTorrent kan godt laste ned med 150kBps og opp med 80, så i mitt tilfelle er det ikke struping av hastighet. Når den laster ned med 3-4kbps og opp 10-15, kan allikevel internet være sirup. De andre maskinene på nettverket er også sirup enkelte ganger. Endret 28. november 2006 av rødøye Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 prøv å sett litt begrensninger på hvor mange du laster ned ifra da.. Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Funker ikke det heller. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 I den ene ruteren min under nat så var verdien satt til 500 og ettellerannet som gjor at linjen ble treg eller jeg mistet forbindelsen. dette skyldes for mange forbindelser på en gang. det fikset jeg med å sette verdien til 2048 tror jeg. husker ikke hva det var jeg justerte på.. Lenke til kommentar
Babyloner Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 er det mulig å bruke den porten Utorrent bruker, i Azur? Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 er det mulig å bruke den porten Utorrent bruker, i Azur? 7377707[/snapback] tror nå det, men da kan ikke programmene kjøre samtidlig. Sempron Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 er det mulig å bruke den porten Utorrent bruker, i Azur? 7377707[/snapback] tror nå det, men da kan ikke programmene kjøre samtidlig. Sempron 7378170[/snapback] Azureus: verktøy > konfigurasjon (ctrl + k) > tjener uTorrent: valg > innstillinger (ctrl + p) > tilkoblinger Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Det har sikkert med max samtidige TCP-connections å gjøre. Bruk google for å finne ut hvordan du endrer dette. Det er 10 som standard i XP SP2, jeg har satt mine til 80 7374524[/snapback] Kan du fortelle hvordan dette gjøres? Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Ikke denne sida jeg brukte, men ser ut til å være samme fremgangsmåte. OBS! Jeg tar ikke ansvar for det, om registeret ditt eller noe annet "ødelegges". Ta backup, og ikke kom her å klag etterpå. http://www.mydigitallife.info/2005/11/15/w...-event-id-4226/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå