ombay Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Trenger litt hjelp men å vekke til live en HDD. Jeg skulle formatere, restartett PCen og satte i xp pro cd'en. så valgte jeg "boot form CD" og så kom det blå skjermbildett, hvor det på nedeste linje skjer en masse ting. Hvis dere skjønner. Detter er altså før du kan veøge å reparere eller legge inn win på nytt. Så pluttselig restartett PCen seg og jeg måtte gjøre det på nytt. tengte da som så jaja sånt skjer. men når ja da var kommet så langt som til at jeg skulle begynne å formatere partisjoner å legge inn win på nytt stusset jeg over at det bare var 3 partisjoner og ikke 4 som det skulle være, altså min WD300gb IDE hadde spleiset partisjonen som jeg nylig hadde splitett. Nå skjønte jeg svært lit og avbrøt derfor formateringen ved å frykke F3 to ganger som det sto beskrever. Når jeg da startett PCen igjen etter det virket alt som bare det, borrtsett i fra at jeg ikke fant E: og F: i "Min Datamaskin". Da prøvde jeg å starte opp PartitionMagic 8.0 men fikk opp denne feilmendlingen "#90 EZ-Drive has been detected on the drive but EZ-Drive is corrupt" Så da prøvde jeg windows sin manage del men det så man bare den en HDD og ikkke begge to. Så da spør jeg dere Hvordan løser jeg dette prøblemet? Her står det at jeg må ringe kundeserviceen dems men det kan jeg ikke gjøre her dere noen andre tips til hva jeg kan gjøre. har ikke noe lyst til å formatere HDDen og miste alt som ligger lagret på den. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Her er et diagnoseprogram som inspiserer bootsektorer. Gjør det mulig å finne ut hva som er galt. Last ned denne filen, kjør programmet, og post resultatet her. http://home.online.no/~paulsen8/MBRlister.zip Lenke til kommentar
ombay Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Her er et diagnoseprogram som inspiserer bootsektorer. Gjør det mulig å finne ut hva som er galt.Last ned denne filen, kjør programmet, og post resultatet her. http://home.online.no/~paulsen8/MBRlister.zip 7361671[/snapback] Her er svaret Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Den var kjapp. Feilen vises her på disk 1: 1 00 = No 41462064 583680384 = 285000 MB 55 = Not listed Partisjonstype 55 er riktignok EZ-Drive, som PM sier. Men vi kan vel anta at det er blitt en feil her. TestDisk er et program som kan fikse feil på partisjonstabellen. http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk Lenke til kommentar
ombay Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Skjønte ikke så mye av det programmet, hva skal jeg velge? Kunne du tengt det å lage en liten guide igjennom programmet, på forrhønd takk! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Først velger du No Log. Så velger du disken du skal sjekke. Sjekk at diskstørrelsen stemmer. Velg Intel/PC partition Velg Analyze, og Proceed Hvis det ser riktig ut velger du 'Write' Lenke til kommentar
ombay Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 (endret) Ser ut til å fungere det der takker, nå analyserere den. Men det kommer til å ta fryktelig lang tid har vel brukt 5 min på 3% vil jeg tro. Men det viktigste er jo at det blir bra tilslutt. Kommer tilbake med resultatene i fra analyseringen senere. Vil takker hårek for all hjelp så langt. Endret 26. november 2006 av ombay Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Er litt skeptisk til at det tar så lang tid. Det pleier å gå på et blunk. Da kan det være at noe er galt med selve disken. Du finner fabrikantens diagnoseverktøy på UBCD. http://www.ultimatebootcd.com/ Lenke til kommentar
ombay Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Nå var den ferdig. var bare starten som tok lang tid. Lenke til kommentar
ombay Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Hva skal jeg gjøre nå? Hviken skal jeg velge Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Det ser lovende ut. Bare velg 'Write', så er du ferdig. Lenke til kommentar
ombay Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 Tusen takk for all hjelp hårek, nå virker alt som det skal. Igjen Tusen takk, jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå