gorber Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Hei! Fruens 3 år gamle Samsung E700 svikta i dag, og jeg må kjøpe tidlig julegave til henne. Hun ringer lite, og sender lite meldinger, men hun tar sinnsvakt mange bilder med telefonen sin av datteren vår. Behovet er best mulig kamera og en god telefon, regner med vi kommer til å sette opp epost sånn at hun kan sende epost med bilder istedet for som mms. Hvilken skal jeg velge da? Sony Ericsson K800i eller Nokia N73? Har begge skikkelig blitz, eller er det videolys? Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 K800i har ordentlig blitz, så om det spiller noen rolle på valget er det telefonen å velge. Har ikke testet N73 spesielt inngående, men forloveden har k800i og er storfornøyd! Forskjellen på disse to telefonene ligger mye i operativsystemet. N73 kjører s60 v3, som er omfattende, gir mange muligheter for 3.parts programvare, men er noe tregt. Operativsystemet på k800i er ikke så åpent som det på N73, men er til gjengjeld raskere. Begge telefonene føles godt sammenskrudd og kjennes ut som kvalitetstelefoner, ikke no skrangling eller no tull. SE skal også ha skryt for ordbokfunksjonen sin, så om hun skriver litt meldinger og slikt vil nok denne bli godt mottatt. Lenke til kommentar
NoXify Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Vil nok si K800i er å anbefale. Høres ut som kamera teller mest her og det er nok den beste kameramobilen på markedet nå. Om hun i tillegg er opptatt av litt pent design, blir en Samsung D900 stadig mer aktuell. Den har også 3,2 megapiksel kamera, som tar veldig gode bilder. Det den mangler er denne utmerkede xenon-blitzen, som jeg savner litt på min D900. I tillegg har D900 en tendens til å ta noe uskarpe bilder når det er mye bevegelse i bildet. Har selv denne telefonen, og er storfornøyd på alle områder. Bruker den til å ta bilder med, høre på mp3, se på serier på bussen (med 320x240 skjerm blir videokvaliteten med MPEG4 veldig tilfredsstillende). Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Altså, K800i er å anbefale ikke bare pga. beste kamera, men siden det er et lukket OS, er det mye enklere å bruke enn S60 OS'et til N73.. Subjektivt Endret 25. november 2006 av Zande Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 er hovedgesjeftigen å ta bilder av datteren deres anbaler jeg dere heller et skikkligt digital kamera... Kjipt å sitte å se på halvslakke mobilbilder av dattera si om 10 år :-) Ellers tipper jeg hun blir mest glad for en vakker D900 men glimmrende spesifikasjoner og lettfatteligt menysystem Lenke til kommentar
gorber Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 er hovedgesjeftigen å ta bilder av datteren deres anbaler jeg dere heller et skikkligt digital kamera... Jadajada, vi har tre sånne og, denne kommer i tillegg. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Er det egentlig noen spørsmål her? K800i er definitvit den mobilen du bør anskaffe din fru. Har du kommet til en konklusjon ennå Gorber? Lenke til kommentar
gorber Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 Ja, egentlig har jeg det, med tanke på at K800 har bedre kamera og blitz, og er billigere enn N73. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Jeg ville sagt K800i selv om jeg har N73 selv, den er etter min mening mer brukervennlig og tar bedre bilder i dårlig lys/ved bruk av blitz. Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Jeg ville sagt K800i selv om jeg har N73 selv, den er etter min mening mer brukervennlig og tar bedre bilder i dårlig lys/ved bruk av blitz. 7368594[/snapback] Jeg har også begge, om man skal ta bilder og ønsker en telefon som er enkel å bruke er K800i helt klart den jeg vil anbefale. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 Dette høres kjempeflott ut, det blir nok SE K800i. Vi får prøve å finne den i sølvutgaven til en billig penge med tele2abonnement da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå