Gå til innhold

Pinnacle Soundbridge M1001

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en slik en selv på hybelen og er godt fornøyd med den.

Har en liten plan om å sette opp et nytt nettverk hjemme, og da godt mulig med en Soundbridge eller tre.

I den forbindelse har jeg et par spørsmål:

1. I utgangspunktet vil jeg i dette nettverket forsøke å bruke enheten via tråd og ikke trådløst. Som skrevet i tråden jeg linker til over kommer det trolig til å bli switcher i flere ledd i dette nettverket. Og bare for å få det bekreftet: Vil ikke by på noen problemer for Soundbridgen dette? At det vil være en løsning for det det er jeg ganske sikker på. Men vil det kunne medføre noen utfordringer? Altså at soundbridgen må igjennom flere switcher for å finne "serveren".

2. La oss si at det en gang i fremtiden så har det blitt kjøpt inn en del soundbridger eller tilsvarende systemer. Slik at alle familiens 4 medlemmer, og kanskje til og med en gjest eller to, sitter og hører på hver sin musikk hvert sitt sted i huset. Over det samme nettverket og lagret i det samme musikkbiblioteket på en felles NAS-disk.

Vil dette kunne by på noen problemer? Altså at man kjører to eller flere soundbridger på det samme nettverket? (a) Vil soundbridgene kunne forstyrre signalene til hverandre eller er ikke dette noe problem i og med at de har hver sin mac adresse? Eller kan programvaren fortsatt gå i spinn når to eller fler "møtes" i det samme nettverket?

Og kanskje viktigst (b): Hvordan gjør man det med serverprogramvare? Ha x antall SlimServere oppe samtidig rett og slett? En for hver spiller...?

3. Noen som veit hvorfor prisene på denne har steget ganske kraftig forresten? Når jeg kjøpte den kostet den rett under 1.000 kroner hos mpx, nå koster den 1.700 der og billigst er nethsop med rett under 1.500. Noen som vet hvorfor (av rein nysgjerrighet)? Større etterspørsel enn forventet slik at de priser den opp pga. for få produkter, eller økte kostnader av en eller annen grunn?

EDIT: Fjernet disk spørsmålene, og flyttet de hit.

Endret av amundsf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...