abene Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Vi viser deg ulike metoder for å ta kopi av e-post i fire populære e-postprogrammer. Les mer Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Man kan installere PFBackup i Office 2007 også, i stedet for å kjøre .exe fila (som nekter å legge inn på 2007), så kjører man .msi fila i stedet. Fungerer utmerket i Outlook 2007. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 dette er vel noe tilsvarende som jeg skrev i Mai. Tråden finner du her og er sticky i Programvare -> Programvare. Lenke til kommentar
saxin Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Her mangler det instruksjoner for Mozilla Thunderbird i GNU/Linux. Skuffenes! Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Beste av alt er å drite i f.eks isp mails, de forsvinner når du skifter isp uansett, og heller bruke noen kroner på å kjøpe seg et domene og emailhosting, feks hos domeneshop.no Imap er tingen å ha Lenke til kommentar
enden Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Det er vel like greit å kopiere default pst-fil framfor å eksportere mail til en ny pst-fil for Outlook. Normal plassering: c:\Documents and settings\[brukernavn]\Lokale innstillinger\Programdata\Microsoft\Outlook\outlook.pst For de som aktivert arkevering kan det være en fordel å ta med archive.pst også. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Bra guide, mange som ikke er klar over denne funksjonaliteten egentlig Lenke til kommentar
jhrath Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Det beste er vel like godt å drite i å laste ned mail til ein klient, og heller bruke Gmail. Skulle ein på død og liv måtte laste ned så kan man det, men la alt ligge igjen. Dei ferreste trenger over 3 GB med mail i backup. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Det beste er vel like godt å drite i å laste ned mail til ein klient, og heller bruke Gmail.Skulle ein på død og liv måtte laste ned så kan man det, men la alt ligge igjen. Dei ferreste trenger over 3 GB med mail i backup. 7337244[/snapback] Det er slik jeg gjør det ja, er latterlig mye enklere også da Lenke til kommentar
Sourze Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Det beste er vel like godt å drite i å laste ned mail til ein klient, og heller bruke Gmail.Skulle ein på død og liv måtte laste ned så kan man det, men la alt ligge igjen. Dei ferreste trenger over 3 GB med mail i backup. 7337244[/snapback] Joda, veldig enkelt, men av og til har jeg bruk for epostene mine offline, og da er det greit å ha dem lokalt. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Joda, veldig enkelt, men av og til har jeg bruk for epostene mine offline, og da er det greit å ha dem lokalt. 7337463[/snapback] Greit nok, men jeg vil påstå at du aldri er offline nå, de fleste har en datamaskin med internett, funker ikke det har vi mobiltelefoner med internett tilgang Personlig tror jeg ikke jeg har vert offline på et par år Men det er jo opp til hver enkelt og hvilke metoder han / hun måtte bruke Lenke til kommentar
enden Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Joda, veldig enkelt, men av og til har jeg bruk for epostene mine offline, og da er det greit å ha dem lokalt. 7337463[/snapback] Greit nok, men jeg vil påstå at du aldri er offline nå, de fleste har en datamaskin med internett, funker ikke det har vi mobiltelefoner med internett tilgang Personlig tror jeg ikke jeg har vert offline på et par år Men det er jo opp til hver enkelt og hvilke metoder han / hun måtte bruke 7337541[/snapback] Grensesnittene man får offline er fortsatt smidigere enn online, så sånn sett er jeg enig i at man bør bruke en egen klient. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 (endret) Det beste er vel like godt å drite i å laste ned mail til ein klient, og heller bruke Gmail.Og vil du ha det beste fra 2 verdener laster du ned fra Gmail til Thunderbird og lar det være igjen en kopi hos Gmail. Har absolutt alle mail siden jeg fikk Gmail liggende hos gmail uten at det blir rotete i klienten min. Eneste gangen jeg må innom Gmail.com er når jeg leter etter gammel mail. Endret 22. november 2006 av Tordenflesk Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Det er vel like greit å kopiere default pst-fil framfor å eksportere mail til en ny pst-fil for Outlook. Det er ikke like greit, det er bedre. Ved å eksportere mister du egendefinerte skjemaer, visninger og arkiv-innstillinger etc. Dette er et velkjent tips i nyhetsgrupper og forum. Jeg blir stadig like overrasket over at skribenter her ikke gjør litt grundigere undersøkelser før de gir halv-gode råd. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Man er ikke nødvendigvis online overalt, og det er langt fra overalt at man har raskt nok internett til å laste ned store mail. Det beste er vel å laste ned uten å fjerne fra nettet, hvilket jeg gjør med thunderbird og gmail, samt outlook express og hotmail. Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Ja takk, begge deler. Jeg bruker Thunderbird + Gmail og det funker utmerket. Jeg får mailen lokalt og i arkivet på gmail. Lenke til kommentar
_Spook_ Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 http://www.backsettings.com/ Her har dere mye bedre programmer som er gratis. Tar vare på alt! Ikke bare pst filene... Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Det beste er vel like godt å drite i å laste ned mail til ein klient, og heller bruke Gmail.Og vil du ha det beste fra 2 verdener laster du ned fra Gmail til Thunderbird og lar det være igjen en kopi hos Gmail. Har absolutt alle mail siden jeg fikk Gmail liggende hos gmail uten at det blir rotete i klienten min. Eneste gangen jeg må innom Gmail.com er når jeg leter etter gammel mail. 7338088[/snapback] Slik bruker jeg også å gjøre det.. Har vel godt over 2000 mail liggende på gmail.com, men bare noen få hundre på maskinen.. trenger jeg de gamleste stikker jeg inn på gmail.com Synes det er fantastisk genialt egentlig.. og mailen har jeg tilgang til hvor enn det skulle være, mobil, pc, Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 (endret) Er ikke det beste bare å bruke f. eks. gmail? Har lenge brukt Outlook i ulike versjoner (ikke Outlook Express), og tenkte at jeg aldri kom til å gå bort fra det, men etter å ha prøvd gmail, ser jeg at det egentlig er best, uten tvil, å ha alt tilgjengelig på nett. Da er du ikke "avhengig" av et mailprogram for å sjekke mail. Dessuten fungerer jo gmail fint med mailprogrammer, og du kan velge å automatisk arkivere mailene på nett når du laster dem ned. Trengs ingen backup da, nei. Edit: Ser det ble kommentert over (sitert i posten rett over, faktisk ). Endret 22. november 2006 av MiSP Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Jeg lagrer alt i *.pst fil og har det på ein server som kjører RAID 1... holder for meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå