Gå til innhold

Guide: Sikkerhetskopiering av e-post


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel like greit å kopiere default pst-fil framfor å eksportere mail til en ny pst-fil for Outlook.

 

Normal plassering:

c:\Documents and settings\[brukernavn]\Lokale innstillinger\Programdata\Microsoft\Outlook\outlook.pst

 

For de som aktivert arkevering kan det være en fordel å ta med archive.pst også.

Lenke til kommentar
Det beste er vel like godt å drite i å laste ned mail til ein klient, og heller bruke Gmail.

Skulle ein på død og liv måtte laste ned så kan man det, men la alt ligge igjen.

Dei ferreste trenger over 3 GB med mail i backup.

7337244[/snapback]

Det er slik jeg gjør det ja, er latterlig mye enklere også da :wee:

Lenke til kommentar
Det beste er vel like godt å drite i å laste ned mail til ein klient, og heller bruke Gmail.

Skulle ein på død og liv måtte laste ned så kan man det, men la alt ligge igjen.

Dei ferreste trenger over 3 GB med mail i backup.

7337244[/snapback]

 

 

Joda, veldig enkelt, men av og til har jeg bruk for epostene mine offline, og da er det greit å ha dem lokalt.

Lenke til kommentar
Joda, veldig enkelt, men av og til har jeg bruk for epostene mine offline, og da er det greit å ha dem lokalt.

7337463[/snapback]

Greit nok, men jeg vil påstå at du aldri er offline nå, de fleste har en datamaskin med internett, funker ikke det har vi mobiltelefoner med internett tilgang

 

Personlig tror jeg ikke jeg har vert offline på et par år ;)

 

Men det er jo opp til hver enkelt og hvilke metoder han / hun måtte bruke

Lenke til kommentar
Joda, veldig enkelt, men av og til har jeg bruk for epostene mine offline, og da er det greit å ha dem lokalt.

7337463[/snapback]

Greit nok, men jeg vil påstå at du aldri er offline nå, de fleste har en datamaskin med internett, funker ikke det har vi mobiltelefoner med internett tilgang

 

Personlig tror jeg ikke jeg har vert offline på et par år ;)

 

Men det er jo opp til hver enkelt og hvilke metoder han / hun måtte bruke

7337541[/snapback]

Grensesnittene man får offline er fortsatt smidigere enn online, så sånn sett er jeg enig i at man bør bruke en egen klient.

Lenke til kommentar
Det beste er vel like godt å drite i å laste ned mail til ein klient, og heller bruke Gmail.
Og vil du ha det beste fra 2 verdener laster du ned fra Gmail til Thunderbird og lar det være igjen en kopi hos Gmail. Har absolutt alle mail siden jeg fikk Gmail liggende hos gmail uten at det blir rotete i klienten min. Eneste gangen jeg må innom Gmail.com er når jeg leter etter gammel mail. Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
Det er vel like greit å kopiere default pst-fil framfor å eksportere mail til en ny pst-fil for Outlook.

 

Det er ikke like greit, det er bedre. Ved å eksportere mister du egendefinerte skjemaer, visninger og arkiv-innstillinger etc. Dette er et velkjent tips i nyhetsgrupper og forum.

 

Jeg blir stadig like overrasket over at skribenter her ikke gjør litt grundigere undersøkelser før de gir halv-gode råd.

Lenke til kommentar
Det beste er vel like godt å drite i å laste ned mail til ein klient, og heller bruke Gmail.
Og vil du ha det beste fra 2 verdener laster du ned fra Gmail til Thunderbird og lar det være igjen en kopi hos Gmail. Har absolutt alle mail siden jeg fikk Gmail liggende hos gmail uten at det blir rotete i klienten min. Eneste gangen jeg må innom Gmail.com er når jeg leter etter gammel mail.

7338088[/snapback]

 

 

Slik bruker jeg også å gjøre det..

Har vel godt over 2000 mail liggende på gmail.com, men bare noen få hundre på maskinen.. trenger jeg de gamleste stikker jeg inn på gmail.com :)

 

Synes det er fantastisk genialt egentlig.. og mailen har jeg tilgang til hvor enn det skulle være, mobil, pc, :)

Lenke til kommentar

Er ikke det beste bare å bruke f. eks. gmail? Har lenge brukt Outlook i ulike versjoner (ikke Outlook Express), og tenkte at jeg aldri kom til å gå bort fra det, men etter å ha prøvd gmail, ser jeg at det egentlig er best, uten tvil, å ha alt tilgjengelig på nett. Da er du ikke "avhengig" av et mailprogram for å sjekke mail. Dessuten fungerer jo gmail fint med mailprogrammer, og du kan velge å automatisk arkivere mailene på nett når du laster dem ned. Trengs ingen backup da, nei. :)

 

Edit: Ser det ble kommentert over (sitert i posten rett over, faktisk :p ).

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...