Gå til innhold

Den nye Immortal fantråden

Herpeederpee

Anbefalte innlegg

Søkte litt og fant ut at forumet ikke hadde en fantråd av god tradisjonell norsk musikk! (høhø. : >)

Immortal ble dannet i 1991 i Bergen av Abbath (Olve Eikemo) og Demonaz (Harald Nævdal). De laget musikk inspirert av frost, mystikk og vikinger. I løpet av 1991-2003 laget de disse knallsterke skivene:

Immortal (mini-LP) (1991)

Diabolical Fullmoon Mysticism (1992)

Pure Holocaust (1993)

Battles In The North (1995)

Blizzard Beasts (1997)

At The Heart of Winter (1999)

Damned In Black (2000)

Sons of Northern Darkness (2002)

Samt mange andre bootlegs/demoer/etc. Bandet ble dessverre oppløst den 17. juli 2003 av personlige grunner. Men den 06.06.06 bestemte de seg for en reunion, og de skal blandt annet spille på Wacken 2007. Med de tradisjonelle medlemmene Abbath og Horgh (Reidar Horghagen), har de også fått bass-spilleren Ole Jørgen Moe (Apollyon) med på laget.

Immortal musikkvideoer:

One By One

Blashyrkh (Mighty Ravendark)

Call of The Wintermoon

Grim and Frostbitten Kingdoms

Immortal livevideoer:

The Darkness That Embrace Me

Morsomt/annet/osv:

En ny skive er i produksjon, og 9 sanger er bekreftet.

Diskuter og del deres meninger om Immortal her.

Endret av Thriven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Immortal er tøft, har dessverre hørt altfor lite av dem. Men jeg liker det jeg har hørt, både det gamle og det nyere materialet. Sons Of Northern Darkness er utrolig bra. Dessuten er det ingen som kan liksminke som gode, gamle Abbath! :p

7325908[/snapback]

han ser jo ut som han kommer rett fra Kiss jo:P Gorgoroth kan liksminke de ;)

Uansett... Sons of northern darkness plata er stor!! balnt det bedre innen norsk ekstrem metall

Lenke til kommentar
Det jeg digger med imortal er at de er så "norske" det er lissom s mye vinter og snø og kaldt

det er nok det mest "norske" bandet..

untatt sånn folkemusikk crap  :!:

7326350[/snapback]

Hehe, jepp. ;) De får frem en kald atmosfære i sangene sine. Tror ikke jeg har kommet over en eneste en som har fått hårene på armene mine til å reise seg. =D

Lenke til kommentar
Jeg vil si at de fleste band nå for tiden ikke vet et døyt om hvordan det er å bruke liksminke.

Dead hadde jo skikkelig liksminke en gang i tiden, da han faktisk SÅ UT som et lik, ikke bare en billig etterligning.

7326393[/snapback]

Så sant så sant, burde ikke være så vanskelig å forstå at med liksminke skal man se ut som man er død, ikke at man har pigment problemer.

Lenke til kommentar

Immortal er enkelt og greit det beste bandet verden har noen gang opplevd. I ca. 6 måneder hørte jeg på Sons of the Northern Darkness og Damned in Black hver eneste skoledag på vei hjem fra skolen og jeg er fremdeles ikke lei noen av sangene.

Husker i 2003 når jeg hadde gledet meg som en liten unge til at de skulle spille på Folken i Stavanger. Helt til 1 måned før konserten, da fikk jeg høre at de hadde bestemt seg for å slutte... Og jeg som egentlig kunne ha vært med på Quart festivalen tidligere og sett dem der.

Lenke til kommentar

Immortal er konger! Starta med Damned in Black og Sons of the northern darkness.

De hørte jeg lenge på, så kjøpte jeg At the Heart of Winter, da jeg åpna coveret lo jeg litt, bildene er så grimme!! :ph34r: . Venter fortsatt på Pure Holocaust skiva og har ikke rukket å hørt så mye på diabolical full moon mysticism og Battles in the north. Men det jeg har hørt er skamgrimmt. Immortal er også kult å spille på gitar for seg selv, riffene er elsk! (triplets ftw) :love: .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...