kewell79 Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 HOWTO: Divx Streaming & Transoding on Xbox 360 ================================= Here is a little guide for the inevitable wave of peeps trying to get this to work. Files required ========= TVersity: http://s3.amazonaws.com/download.tversity....up_0_9_8_2a.exe TVersity Xbox 360 patch: http://s3.amazonaws.com/download.tversity....tch_0_9_8_4.zip FFdshow: http://www.free-codecs.com/download/FFDShow.htm FLVSplitter: http://sourceforge.net/project/showfiles.p...ckage_id=183318 Note: Links subject to change If you use Windows Media Connect or Windows Media Player 11 ========================================= If you already have Windows Media Connect or Windows Media Player 11 sharing your media, you will have to disable them. Goto the 360 and remove the PC from the System tab->Computers. Unistall Windows Media Connect and/or disable sharing in WMP 11. Instructions ======= On the PC (in my case Windows Vista x64): 1) Install TVersity 2) Make sure the TVersity service is stopped 3) Overwrite the TVersity files with the 360 patch 4) Install ffdshow and flvsplitter (extract to a useful folder e.g. C:\Windows\system32, use a command prompt to install: regsvr32 flvsplitter.ax) 5) Goto: http://localhost:41952/ 6) Add the folder you would like to share under the sharing tab by using "Add folder" on the file menu. Change the device to "Xbox 360" in the settings tab. 7) Reboot On the 360: 1) Goto the blue "Media" tab 2) Goto video - Computer 3) Connect to TVersity on XPC 4) You may need to go back and forward, to refresh list first time 5) Play a DIVX! Other codecs ======== The only codecs I have installed are: ffdshow, flvsplitter, vsfilter, quicktime alternative and real alternative. Unofficial known issues =============== 350mb AVIs work straight away, 700mb AVIs require me to load them twice on the 360 (it will say timed out or whatever), just try it again. Some files will fail to work because the filename is too long - so try shortening it. Thanks for all your hard work guys, keep it up Very Happy Finally DivX on 360 thanks to TVersity Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 (endret) slett linken som ligger på "video feeds", eller så dukker det opp over 1000 videoer Har testet det her og det fungerer fint, slipper nå konvertere til WMV alt av divx/xvid fungerer tidlig beta version det her, så alt er ikke tipp topp Endret 20. november 2006 av kewell79 Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Tusen takk for det her Men kvaliteten ble uhørvelig mye dårligere. (Ser det tydelig på prosjektoren. Lav oppløsning) Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Nå har jeg funnet ut hvordan man får bedre kvalitet. Gå på media settings. Nedpå siden der så kan man skru opp max oppløsning på video. Sett det til whatever you wish, bare det er høyere enn oppløsningen på filmen. Fungerer som en drøm. HDTV funker også sinnsykt bra! Lenke til kommentar
Mala Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Tro eg har fått satt opp dette riktig, men det er jo klin umulig for meg å finne boksen som er koblet til switchen her i huset. Lenke til kommentar
avalaker Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Hva gjør jeg med FLVSplitter.ax?? "use a command prompt to install: regsvr32 flvsplitter.ax)" ? Lenke til kommentar
X672 Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Takker, detter skal prøves seinare idag Lenke til kommentar
Toreal Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Hva gjør jeg med FLVSplitter.ax?? "use a command prompt to install: regsvr32 flvsplitter.ax)" ? 7330086[/snapback] Du ligger filen i C:\Windows\system32 (c:windows\system32\FLVSplitter.ax) Så velger du "kjør" i start menyen, og skriver in "regsvr32 flvsplitter.ax" Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Finnes det noen enkel måte å spille av iso eller img dvd-image filer på 360n uten å måtte kode de om osv? Lenke til kommentar
DagoMeisteR Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) Usikker på om jeg skjønte det der helt. Er det så komplisert som jeg klarte å få det til å bli? Hadde lite lyst å begynne å kødde med det der, for så å ikke få til. Som han i posten under. Endret 21. november 2006 av DagoMeisteR Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) Dette funker nok ikke hos meg. Har fulgt den nøye og alt ser ut til å funke, men når jeg går inn på "Video" - > "Computer " -> TVersity on kalle : 1", så kommer det ikke noen filer opp. Har prøvd flere ganger, men til ingen nytte. EDIT ADD: "Can't play this content because it may not be supported. For more info, go to www.xbox.com/support. Status code: 69-04-C00D36C4" Fant filene, men dette kommer når de skal spilles av. Endret 21. november 2006 av SiegWarheit Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 Dette funker nok ikke hos meg. Har fulgt den nøye og alt ser ut til å funke, men når jeg går inn på "Video" - > "Computer " -> TVersity on kalle : 1", så kommer det ikke noen filer opp. Har prøvd flere ganger, men til ingen nytte. 7330360[/snapback] skru firewall av og sjekk da Lenke til kommentar
avalaker Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Usikker på om jeg skjønte det der helt. Er det så komplisert som jeg klarte å få det til å bli? Hadde lite lyst å begynne å kødde med det der, for så å ikke få til. Som han i posten under. 7330359[/snapback] Jeg får det samme som deg, kan det vere noen codecs som må leggest inn? Si fra viss du får det til Lenke til kommentar
dr münster Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Det fungerte fint her når jeg slo av brannmur og antivirus før jeg installerte. Videokvaliteten var imidlertid ikke god nok, selv med alle innstillingene i TVersity på max, så tror jeg venter litt til med å kaste ut Windows Media Center Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Det fungerte fint her når jeg slo av brannmur og antivirus før jeg installerte.Videokvaliteten var imidlertid ikke god nok, selv med alle innstillingene i TVersity på max, så tror jeg venter litt til med å kaste ut Windows Media Center 7331480[/snapback] Skru opp max video oppløsning som jeg har skrevet tidligere. Dette finner du under media settings. Lenke til kommentar
DagoMeisteR Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Hvis dere mener det blir like bra/bedre kvalitet som å konvertere filene til WMV ved hjelp av VLC, så skal jeg gjøre ett forsøk. ..I morgen. Lenke til kommentar
Northland Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) Er det samme hvor codecen blir instalert? Når jeg skriver "regsvr32 flvsplitter.ax" i kjør etter å ha lagt "flvsplitter_20060320.7z" i system32 så dukker denne mld opp.. Regsvr32 LoadLibary(flvsplitter.ax) mislykkes - Den angitte modulen ble ikke funnet Hva skal jeg gjør? Edit, lasta ner en ny flvsplitter fra en annen plass.. Då fikk jeg rett fil.. Edit2, hvordan kobler du boxen opp mot TVersity? Jeg finner ikke noe inne på media.. eneste valget jeg har på video er og prøve å finne en windows based computer.. Trykker jeg "yes, continue" finner jeg ikke noe.. Hvorfor kan aldri ting bare gå glatt når det gjelder pc? Endret 21. november 2006 av Street-gloW Lenke til kommentar
JuB Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Er det samme hvor codecen blir instalert? Når jeg skriver "regsvr32 flvsplitter.ax" i kjør etter å ha lagt "flvsplitter_20060320.7z" i system32 så dukker denne mld opp.. Regsvr32 LoadLibary(flvsplitter.ax) mislykkes - Den angitte modulen ble ikke funnet Hva skal jeg gjør? Edit, lasta ner en ny flvsplitter fra en annen plass.. Då fikk jeg rett fil.. Edit2, hvordan kobler du boxen opp mot TVersity? Jeg finner ikke noe inne på media.. eneste valget jeg har på video er og prøve å finne en windows based computer.. Trykker jeg "yes, continue" finner jeg ikke noe.. Hvorfor kan aldri ting bare gå glatt når det gjelder pc? 7333850[/snapback] Støtter denne Har heller ikke noe valg om TVersty inder Media... Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 firewall må skrus av og Windows Media Player 11 må disables Lenke til kommentar
JuB Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 firewall må skrus av og Windows Media Player 11 må disables 7365767[/snapback] Det hjalp ikke... Forstår ikke dette helt, får streamet musikk og bilder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå