Gå til innhold

Divx Streaming & Transoding on Xbox 360


kewell79

Anbefalte innlegg

HOWTO: Divx Streaming & Transoding on Xbox 360

=================================

 

Here is a little guide for the inevitable wave of peeps trying to get this to work.

 

Files required

=========

 

TVersity:

http://s3.amazonaws.com/download.tversity....up_0_9_8_2a.exe

TVersity Xbox 360 patch:

http://s3.amazonaws.com/download.tversity....tch_0_9_8_4.zip

FFdshow:

http://www.free-codecs.com/download/FFDShow.htm

FLVSplitter:

http://sourceforge.net/project/showfiles.p...ckage_id=183318

 

Note: Links subject to change

 

If you use Windows Media Connect or Windows Media Player 11

=========================================

 

If you already have Windows Media Connect or Windows Media Player 11 sharing your media, you will have to disable them. Goto the 360 and remove the PC from the System tab->Computers. Unistall Windows Media Connect and/or disable sharing in WMP 11.

 

Instructions

=======

 

On the PC (in my case Windows Vista x64):

 

 

1) Install TVersity

2) Make sure the TVersity service is stopped

3) Overwrite the TVersity files with the 360 patch

4) Install ffdshow and flvsplitter (extract to a useful folder e.g. C:\Windows\system32, use a command prompt to install: regsvr32 flvsplitter.ax)

5) Goto: http://localhost:41952/

6) Add the folder you would like to share under the sharing tab by using "Add folder" on the file menu. Change the device to "Xbox 360" in the settings tab.

7) Reboot

 

 

 

On the 360:

 

 

1) Goto the blue "Media" tab

2) Goto video - Computer

3) Connect to TVersity on XPC

4) You may need to go back and forward, to refresh list first time

5) Play a DIVX!

 

 

 

Other codecs

========

 

The only codecs I have installed are: ffdshow, flvsplitter, vsfilter, quicktime alternative and real alternative.

 

Unofficial known issues

===============

 

350mb AVIs work straight away, 700mb AVIs require me to load them twice on the 360 (it will say timed out or whatever), just try it again.

 

Some files will fail to work because the filename is too long - so try shortening it.

 

Thanks for all your hard work guys, keep it up Very Happy

 

Finally DivX on 360 thanks to TVersity

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette funker nok ikke hos meg. Har fulgt den nøye og alt ser ut til å funke, men når jeg går inn på "Video" - > "Computer " -> TVersity on kalle : 1", så kommer det ikke noen filer opp. Har prøvd flere ganger, men til ingen nytte. :(

 

EDIT ADD: "Can't play this content because it may not be supported. For more info, go to www.xbox.com/support. Status code: 69-04-C00D36C4" Fant filene, men dette kommer når de skal spilles av. :(

Endret av SiegWarheit
Lenke til kommentar
Usikker på om jeg skjønte det der helt. Er det så komplisert som jeg klarte å få det til å bli? Hadde lite lyst å begynne å kødde med det der, for så å ikke få til.

 

Som han i posten under.  ;)

7330359[/snapback]

 

 

Jeg får det samme som deg, kan det vere noen codecs som må leggest inn? Si fra viss du får det til :thumbup:

Lenke til kommentar
Det fungerte fint her når jeg slo av brannmur og antivirus før jeg installerte.

Videokvaliteten var imidlertid ikke god nok, selv med alle innstillingene i TVersity på max, så tror jeg venter litt til med å kaste ut Windows Media Center :)

7331480[/snapback]

Skru opp max video oppløsning som jeg har skrevet tidligere. Dette finner du under media settings.

Lenke til kommentar

Er det samme hvor codecen blir instalert?

 

Når jeg skriver "regsvr32 flvsplitter.ax" i kjør etter å ha lagt "flvsplitter_20060320.7z" i system32 så dukker denne mld opp..

 

Regsvr32

LoadLibary(flvsplitter.ax) mislykkes - Den angitte modulen ble ikke funnet

 

Hva skal jeg gjør? :p

 

Edit, lasta ner en ny flvsplitter fra en annen plass.. Då fikk jeg rett fil..

 

Edit2, hvordan kobler du boxen opp mot TVersity? Jeg finner ikke noe inne på media.. eneste valget jeg har på video er og prøve å finne en windows based computer.. Trykker jeg "yes, continue" finner jeg ikke noe.. :p Hvorfor kan aldri ting bare gå glatt når det gjelder pc? :hrm:

Endret av Street-gloW
Lenke til kommentar
Er det samme hvor codecen blir instalert?

 

Når jeg skriver "regsvr32 flvsplitter.ax" i kjør etter å ha lagt "flvsplitter_20060320.7z" i system32 så dukker denne mld opp..

 

Regsvr32

LoadLibary(flvsplitter.ax) mislykkes - Den angitte modulen ble ikke funnet

 

Hva skal jeg gjør? :p

 

Edit, lasta ner en ny flvsplitter fra en annen plass.. Då fikk jeg rett fil..

 

Edit2, hvordan kobler du boxen opp mot TVersity? Jeg finner ikke noe inne på media.. eneste valget jeg har på video er og prøve å finne en windows based computer.. Trykker jeg "yes, continue" finner jeg ikke noe.. :p Hvorfor kan aldri ting bare gå glatt når det gjelder pc?  :hrm:

7333850[/snapback]

 

Støtter denne ;)

 

Har heller ikke noe valg om TVersty inder Media...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...