Azidops Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Har blitt bedt om å finne noen enkle og greier bærbare PCer til to personer. Men "problemet" er at Win Vista står for døren og jeg er litt usikker på hvilke PCer jeg skal anbefale. Jeg mener det at skal man kjøpe seg en PC man skal ha i 2-4 år så må den takle å kjøre Vista. Er det noen som har tips å komme med mtp hardware? Å kjøpe Mac er uaktuelt da dette er nybegynnere og de trenger derfor et OS der man kan få hjelp av venner og kjente. Jeg tenkte at en PC med Dual Core og 2 GB minne er et must, men er litt usikker mtp grafikkortet da Vista er etter det jeg har hørt veldig visuelt krevende? Noen inspill? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Hva skal de brukes til? Spilling? Kontorarbeid? Skole? Selv det dårligste grafikk-kortet som finnes på nyere bærbare idag (GMA950) greier Vista fint, så det skal ikke være grunn for bekymring. Lenke til kommentar
Stinmaker Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 de fleste store leverandører tilbyr nå gratis oppgradering til Vista med maskiner som er i stand til å kjøre det , f eks, Acer , HP Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Takk for svar. Den ene skal brukes av kjæresten min til vanlig kontor/skolearbeid som word, e-mail, internett, lagring av bilder osv og den andre skal til det samme pluss litt spilling. Det er relativt lette programmer som skal kjøres, men selv til den minste oppgave er det ufattelig irriterende å arbeide med en maskin som går tregt. Tror dere det er ok å kjøpe helt ordinære pcer med 2 GB minne, Dual Core og 64 bits prosessorer? Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Heisann! Jeg kjører vista godt som juling på laptopen min, Det er en Acer Aspire 5610, Core Solo T1350 1.87ghz cpu, 1gb DDR2, Intel GM950 skjermkort. Går som bare juling her,(altså jeg merker ikke forskjell fra xp) så da har du noe å gå etter med tanke på speccs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå