_Henning_ Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Hei. Jeg hadde planer om å spille piano i min bestefar's begravelse. Han var en musikkglad mann som likte å spille piano selv. Har noen folk der ute noen forslag til musikk jeg kan spille? Har spilt piano i 12 år, så skal ikke være noe problem å spille. Takker for alle svar! Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Forrest Gump temaet. Det er vakkert og ikke for trist. Lenke til kommentar
_Henning_ Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Ja, kom nettopp selv til å tenke på Halvdan sivertsen - Kjærlighetsvisa. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Eg ser, av Bjørn Eidsvåg. Typisk begravelsessang, kanskje, but still. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Dimmu Borgir - Sorgens Kammer Den vil få alle i salen til å begynne å grine, men den er nydelig. Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Nothing else Matters av Metallica er jo også en passende sang. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 (endret) Vet du hvilke sanger han spilte? Kanskje det står noen noteark igjen på pianoet hans som du kan lære. Ingenting hadde vært mer rørende enn å spille sangene han selv spiller. E9g med Marley også. Endret 20. november 2006 av stakan Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Og forresten, hvis du skulle ha tilgang til fire profesjonelle Celloister: Apocalyptica - Faraway Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Erik Satie - Gymnopédie No. 1 (1888) En smakebit finner du . Lenke til kommentar
Bautastein Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 langt inpå skoga (eller hva den heter), men krever god vokal i tillegg Lenke til kommentar
Xzii Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Vil tro det finnes en hel del gode gamle norske klassikere som bestefaren din sikkert likte å spille og høre på. Anbefaler å gjøre som stakan sier; sjekk notebøkene hans, kanskje det er noe der. Lykke til! Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 (endret) Jeg tviler på at Dimmu Borgir, Apocalyptica og slikt er særlig aktuelt. En trenger ikke foreslå sanger bare fordi en vil vise andre på forumet hvor tøff en er til enhver tid. "Nothing else matters" tror jeg ikke blir så bra med kun piano. Han skal jo ikke synge. Ei heller har han '4 proffe celloister'. "Vårsøg" er fin og passer bra til piano. Endret 20. november 2006 av zuperMensch Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Jeg tviler på at Dimmu Borgir, Apocalyptica og slikt er særlig aktuelt. En trenger ikke foreslå sanger bare fordi en vil vise andre på forumet hvor tøff en er til enhver tid."Nothing else matters" tror jeg ikke blir så bra med kun piano. Han skal jo ikke synge. Ei heller har han '4 proffe celloister'. 7320580[/snapback] Unnskyld meg? Har du i det hele tatt hørt sangene jeg nevnte? Er de uaktuelle på grunn av hvem som har skrevet dem? Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 (endret) Jeg har hørt "Sorgens Kammer", og jeg tror han heller skal velge noe tradisjonelt vakkert og kanskje noe bestefaren ville satt pris på. Finnes mange vakre sanger, skrevet for piano. Eller hva med "Enjoy the silence" av Depeche Mode? Oj, så tøff jeg er som liker Depeche Mode. Kapisj? Endret 20. november 2006 av zuperMensch Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Jeg har hørt "Sorgens Kammer", og jeg tror han heller skal velge noe tradisjonelt vakkert og kanskje noe bestefaren ville satt pris på. Finnes mange vakre sanger, skrevet for piano. Eller hva med "Enjoy the silence" av Depeche Mode? Oj, så tøff jeg er som liker Depeche Mode. Kapisj? 7320721[/snapback] Det blir vel et spørsmål om definisjoner. Jeg hadde foretrukket Sorgens Kammer i min begravelse iallefall. Det er tross alt ikke noen som kan fremføre Requiem - Lacrymosa, så da må man ta det nest beste. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Hva med temaet fra Deer Hunter? Det er jo skikkelig pent og kunne passe til en begravelse. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Jeg stemmer for at du spiller noe han pleide å spille. Hvis han spilte en del piano så er det sikkert et par låter som folk forbinner med han. Velg en av de. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Windir med Likbør er også en som går an å bruke i en begravelse. Den skal i alle fall spilles i min da den dagen kommer. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Windir med Likbør er også en som går an å bruke i en begravelse. Den skal i alle fall spilles i min da den dagen kommer. 7321230[/snapback] Originalen eller Weh sin? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 (endret) "En kjempe" eller noe sånt (er ikke helt sikker på tittelen) av Erik Bye. Edit: I min begravelse vil jeg at noen skal spille "Lower the flags" av Sentenced Endret 20. november 2006 av L4r5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå