cypherbase Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 (endret) Jeg har nettopp kjøpt meg en ny pc: Asus P5B DLX/WIFI Intel Core 2 Duo 6400 Sapphire Radeon X1950XTX OCZ Platinum 6400 Dual Channel Når jeg satte alt sammen så det ut til å fungere. Kom inn i bios og greier. Menne da jeg skulle installere Windows så fikk jeg en blåskjerm med følgende kode: 0x0000007B (0xF7C8263C,0xC0000034,0x00000000,0x00000000) Søkte litt rundt og fant ut at det gjaldt at installasjonen mistet kontakt med hardisken eller noe i den duren. Menne det virker som om det ikke er noen som har fått det til å fungere heller. Så jeg tenkte jeg skulle sjekke om det var noen her da som hadde klart å løse problemet. Jeg har alt fjernet en minnemodul, byttet rekkefølge, prøvd 2 harddisker, en SATA 250 GB og en 80 GB IDE harddisk. Menne samme feil hver gang. Er det noen som har hatt samme problem med samme system? mvh Torbjørn Svae Endret 18. november 2006 av cypherbase Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Kanskje en oppdatering av BIOS kan hjelpe? Lenke til kommentar
cypherbase Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 Kanskje en oppdatering av BIOS kan hjelpe? 7312823[/snapback] hmmm jeg har ikke FLOPPY gitt menne, kan sikkert grave frem en liksom. Tar i såfall det som siste utveg gitt Lenke til kommentar
cypherbase Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 ja, da har jeg oppdatert biosen da, til versjon 0804, og det hjalp ikke en squatt! nada! nix! silch! så back to square one.. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
cypherbase Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 (endret) Da har jeg prøvd med 2 stk 250 GB sata disker, jeg har prøvd en 80 GB pata disk, jeg har prøvd de sammen, jeg har ikke prøvd de samtidig(en og en), jeg har prøvd RAID, jeg har prøvd single, vel, prøvd det meste. Fungerer fortsatt ikke. Noen som kan hjelpe meg? Endret 19. november 2006 av cypherbase Lenke til kommentar
brickhead Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 (endret) Tipper det er en minnefeil som plager deg. Typisk symptom (med P5B): Ingen feil før det faktisk blir litt trafikk på minnet - dvs når formatering, disksjekk eller filkopiering starter. Sjekk med én og én minnebrikke, det skal ikke så veldig mye flaks til for at bare den ene er defekt. Eller lån en annen minnebrikke, hvis mulig. Har du forresten sjekket spenning og timing på minnet? SPD pleier være safe, men det skader uansett ikke å sette produsentens anbefalte spenning (hele 2,1v for de brikkene der, eller 1,9-2,1 hvis det er rev.2-utgaven). Endret 19. november 2006 av brickhead Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Kjør memtest86 og se hva som skjer. Lenke til kommentar
cypherbase Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Tipper det er en minnefeil som plager deg. Typisk symptom (med P5B): Ingen feil før det faktisk blir litt trafikk på minnet - dvs når formatering, disksjekk eller filkopiering starter. Sjekk med én og én minnebrikke, det skal ikke så veldig mye flaks til for at bare den ene er defekt. Eller lån en annen minnebrikke, hvis mulig. Har du forresten sjekket spenning og timing på minnet? SPD pleier være safe, men det skader uansett ikke å sette produsentens anbefalte spenning (hele 2,1v for de brikkene der, eller 1,9-2,1 hvis det er rev.2-utgaven). 7314198[/snapback] joda, jeg har sjekket en og en minnebrikke. Jeg har også brukt en kamerat sin brikke, og samme error skjer da så jeg trur ikke det er minnet. Har trua på at det er HK som er defekt. Hvis CPU var defekt ville jeg ikke engang kunne starte, skjermkortet fungerer jo så langt, og nå har jeg testet 2 forskjellige minnebrikker og samme error hver gang... Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Heisann.. Hadde samme feil på min AW9D-MAX.. Clear CMOS(ta ut bios-batteri eller flytt jumper. se i manual vis du ikke vet). Så bruker du bare en annen windows plate, f.eks fra home til pro, eller fra x64 til x86.. eller linux for den saks skyld.. Lenke til kommentar
cypherbase Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 Heisann.. Hadde samme feil på min AW9D-MAX.. Clear CMOS(ta ut bios-batteri eller flytt jumper. se i manual vis du ikke vet). Så bruker du bare en annen windows plate, f.eks fra home til pro, eller fra x64 til x86.. eller linux for den saks skyld.. 7414900[/snapback] jeg har prøvd med en annen windows home cd, det funket heller ikke, menne byttet bare HK til Asus P5W DH DLX og det funket helt fint... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå