Kristian A.G. Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Har en litt gammel maskin som jeg tenkte jeg skulle få et nytt skjermkort på, det er en AGP maskin så kan ikke kjøpe PCIe, noe som kanskje er litt dumt, men orker ikke tanken på å kjøpe alt nytt akkurat nå. Spec: HK: EPoX EP-8KDA3+ (Socket 754, nForce3 250Gb) CPU: AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Minne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB x 2 GFX: Geforce 4 Ti4400 Sist jeg handla PC kjøpte jeg alt unntatt skjermkort, som jeg kjøpte gangen før, så er jo på tide å få bytta. Er ikke veldig interessert i å bruke masse penger på et AGP kort, så rundt 1000-1300 et sted hadde vært fint, litt pluss eller minus i forhold til denne summen går nok greit. Vil gjerne ha et kort som støtter dx9.0c, sånn at det kan holde en stund, vil også ha et 'lydløst' kort da mitt nåværende kort bråker fælt... Så hvilket kort burde jeg kjøpe? Noen som har et lignende system som kan gi meg noen tips? Eller kanskje noen som har mer peil enn meg kan hjelpe å velge et kort? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 7600GS eller 7600GT tenker jeg med en gang. Lenke til kommentar
Mit Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 (endret) Et 7600GS tenker jeg passer greit i den prisklassen. https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k og om du har noen kroner til, et 7600GT: https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k Edit: bahh, litt treig. Endret 17. november 2006 av Mitjmannen Lenke til kommentar
Kristian A.G. Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Takker for raske svar! Ser ut som om jeg går for et 7600GT, men det er jo en del forskjellige leverandører. Har sett litt på Gainward, de har 2 forskjellige 7600GT kort. Eneste forskjellen jeg kan se er at det ene er allerede overklokket, noe jeg er litt skeptisk til. Er Gainward en grei nok produsent? Jeg har tenkt å kjøpe en ny vifte med engang sånn at jeg ikke får det enorme bråket som jeg har med min Ti4400 og da kan jeg jo evt. overklokke det 'vanlige' kortet selv. Tenkte litt på denne vifta NorthQ 3850A. Noen som vet om den er ok? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Er ikke så mye å hente på den lille overklokken, og om du går fra et GF4 til et GF7600GT så merker du en enorm forskjell uansett. Har ingen erfaring med NorthQ-vifta, men den likner jo nesten på en Zalman VF700-Cu, så det er vel ikke den helt store forskjellen. Sistnevnte har jo fått gode omtaler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå