svingstang Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 (endret) Heisann Nå har jo de nye kortene kommet på markedet Tenkte å samle en del linker til tester og erfaringer i en tråd Her er noen tester: ASUS striker extreme ASUS 680i SLI Striker Extreme Motherboard Review / motherboards.org test ASUS Striker Extreme nForce 680i Motherboard / vr-zone test ASUS Striker Extreme Sneak Peek / firingsquad test when C2D@ASUS Striker Extreme N680i SLI,FSB results! @ forumtråd xtremesystems.org [ASUS 680i Striker Extreme]N680i+8800GTX SLI+Kentsfield @ forumtråd xtremesystems.org Quad-Core Core 2 Extreme - GeForce 8800 GTX SLI NF680i Ultimate Gaming Rig / hothardware test First Look: Asus Striker Extreme / bit-tech.net test EVGA NForce 680i SLI NVIDIA 680i: The Best Core 2 Chipset? / anandtech test EVGA NForce 680i SLI Motherboard Review / vr-zone test NVIDIA nForce 680i SLI Preview / HotHardware test NVIDIA 680i Launch & eVGA's new nForce 680i SLI Mobo / HardOCP test Generelt 680i Tips, Glitchs, Things to Know and More @ forumtråd på xtremesystems.org 680i overclocking thread @ forumtråd xtremesystems.org 680i + 8800 SLI = Sound problems -Confirmed! @ forumtråd xtremesystems.org 1T VS. 2T on Nforce 680i @ forumtråd xtremesystems.org NVIDIA nForce® 680i SLI™ Overclocking Guide / tech brief by nvidia Ser ut til at mange opplever at bus speed maxer ut på ca 450 MHz på EVGA kortet, på striker kortet ser det bedre ut edit: lagt til et par linker til Endret 27. november 2006 av svingstang Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Siden vi ikke skal ha "STORE" tråder på dette forumet, måtte jeg endre emnetittel. Jeg har to stk eVGA 680i SLI, hvorav kun ett er utpakket og prøvd. Mine erfaringer sier at dette er ett bunnsolid kort med smarte, gjennomtenkte løsninger som passer de aller, aller fleste. Endelig noen som har skjønt tegninga når det gjelder S-ATA-kontakter og diverse plasseringer. Det eneste jeg ikke helt forstår er hvorfor 4-pins 12V Molex-kontakten er så langt fra PCIe-portene den skal gi strøm til.. Men men Mitt kort gjør 487MHz uten mods, noe jeg er relativt godt fornøyd med. Jeg savner likevel ny BIOS til kortet og litt bedre support, fordi de av dere som kjøper ett eVGA-kort vil ikke finne noe online support/driverdownloads til dette kortet. Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 (endret) Har lest at Evga 680Sli dreper ram: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=124383 Noen som har merket noe til dette? I tillegg har det store lydproblemer ved bruk av 8800GTX i Sli og X fi. http://xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=123829 Hadde egentlig tenkt å kjøpe, men trenger litt mere opplysninger om disse problememene før jeg velger 680i. Leser stadig om flere og flere som er missfornøyd med disse korta Endret 26. november 2006 av Alcoholiday Lenke til kommentar
svingstang Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 sitter og leser mye av det samme på xtremesystems.org akkurat nå... gjør meg litt skeptisk Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Finns jo bios download da... The following drivers/files are available for your hardware and operating system combination. Note: If you are having difficulties downloading the driver file, please make sure you completely disable any third party download managers. BIOS Version : P20 - EVGA Recommended Download BIOS Date : 11/10/2006 BIOS File : NF68P20.bin (filesize N/A) Notes : This BIOS update contains the following: WHQL Certified BIOS Improvements to overclocking Enhancements for Quad-Core CPUs Adds ability to enable splash screen INSTRUCTIONS: Mainboard BIOS updates can be accomplished through the following. FLOPPY (Floppy Disk and Disk Drive Required) Download the following executable: NF68_P20.exe Insert blank floppy disk into drive and run executable Restart machine, and set floppy as the primary boot device NVIDIA System Update Tool Download the following executable: updatecenter.exe Select Load BIOS ROM file and point to the NF68P20.BIN file Ensure Update Boot Block, Clear CMOS and Automatic reboot are checked Click Update Now Finns også BIOS som adresserer lyd problemet : http://www.evga.com/community/messageboard...?TOPIC_ID=21597 Here is a new BIOS that addresses the X-Fi and general sound issues (static, crackling, corruption) that some of you are experiencing when running in SLI mode with 2x 8800 cards. Please note that this is a BETA BIOS, it is not a final release. Also please note that the SLI + Audio issues are the only update in this BIOS release, so if you are not experiencing this problem, there is no need to flash. This BIOS flash is ONLY for the EVGA mainboard part number 122-CK-NF68. Lenke til kommentar
svingstang Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 så etterhvert at lydproblemene var et bios/driver problem ja, så da er det jo håp Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Har brukt EVGA-kortet i noen dager nå, og må si meg svært fornøyd (se oppsett i signaturen min). Kortet hadde f.eks. ingen problemer med å kjøre QX6700 på 3.46 Ghz (1.45 v) med Galaxy II vannkjøling (men til daglig kjører jeg på 3.2 (stock volt), ettersom 3.46 Ghz krevde høyere viftehastighet på radiatoren ved full belastning, noe som førte til mer støy. Det er ihvertfall kjekt å vite at man kan legge inn et ekstra gir om nødvendig...). Jeg behøvde heller ikke fikle med spenningsnivåene, disse ble stilt inn automatisk avhengig av hvor mye du overklokket (du kan naturligvis stille inn disse manuelt). BIOS'en har et hav av innstillingsmuligheter for overklokkere, og det er den klart mest allsidige BIOS'en jeg har vært borti (jeg bruker versjon 2.053.57, altså ikke den aller siste BIOS'en som kom denne måneden. Den siste versjonen er WHQL-sertifisert, og jeg vil legge inn denne etterhvert). En annen litt interessant ting er at dersom du har et NVIDIA-skjermkort så oppdager kortet dette og kobler inn Link Boost, som tyner litt mer ytelse ut av skjermkortet (dette har jo sammenheng med at hovedkortet er designet av NVIDIA). Dersom du bruker Corsair-minne med EPP-støtte (forbedret utgave av SPD), så vil du kunne koble inn support for SLI-minne. SLI-minne (eller EPP som det også kalles) inneholder mer informasjon om brikkene som gjør det mulig for kortet å skvise mer ytelse ut av dem. EPP er en åpen standard utviklet av NVIDIA i samarbeid med Corsair. Jeg ser at noen har rapportet om litt problemer her og der. Selv har jeg ikke hatt et eneste problem så langt, hverken med drivere eller stabiliteten. Jeg brukte vel og merke IKKE driverne og filene som fulgte med hovedkortet, men lastet ned de aller siste driverne fra NVIDIA istedet. På mitt system (uten 8800GTX i SLI) fungerte X-Fi lydkortet helt fint med driverne som fulgte med lydkortet. Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Jeg savner likevel ny BIOS til kortet og litt bedre support, fordi de av dere som kjøper ett eVGA-kort vil ikke finne noe online support/driverdownloads til dette kortet. Hva mener du? Du kan laste ned de siste driverne og BIOS'ene her: http://www.evga.com/support/drivers/ Man kan også laste ned nForce-drivere og andre systemverktøy (nTune, Monitor, System Update, etc.) fra NVIDIA: http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Har lest at Evga 680Sli dreper ram: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=124383 Noen som har merket noe til dette? Nei Jeg overvolter ikke minnebrikkene mine vel og merke. Dersom folk overvolter brikkene utenfor spek bør de være forberedt på at ting kan gå galt (jeg ser at noen av klagerne i tråden der hadde overvoltet brikkene, en annen hadde feil på brikkene, osv.). I tillegg har det store lydproblemer ved bruk av 8800GTX i Sli og X fi. Jeg vil tro at dette vil bli rettet opp i en senere BIOS. For alt jeg vet er dette allerede fikset i den nye WHQL-sertifiserte BIOS'en. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Jeg savner likevel ny BIOS til kortet og litt bedre support, fordi de av dere som kjøper ett eVGA-kort vil ikke finne noe online support/driverdownloads til dette kortet. Hva mener du? Du kan laste ned de siste driverne og BIOS'ene her: http://www.evga.com/support/drivers/ Man kan også laste ned nForce-drivere og andre systemverktøy (nTune, Monitor, System Update, etc.) fra NVIDIA: http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp 7365629[/snapback] Hvis du skal uttale deg om noe, uttal deg om noe du har peiling på da. Da jeg skrev innlegget fantes det hverken drivere, forum eller BIOS på evga's hjemmesider. Situasjonen pr.d.d. er en helt annen. Og en ting til - Siste beta-BIOS løser X-Fi-problemene, P20 gjør det ikke. Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Hvis du skal uttale deg om noe, uttal deg om noe du har peiling på da. Huhh? Det er ingen grunn til å ta den holdningen. Det at du er moderator betyr ikke at du vet alt, eller at folk ikke skal kunne komme med påpekelser ved dine uttalelser. Jeg har sett deg reagere flere ganger på denne måten ovenfor andre brukere på dette forumet, og jeg synes ikke det tar seg bra ut for en moderator. Da jeg skrev innlegget fantes det hverken drivere, forum eller BIOS på evga's hjemmesider. Situasjonen pr.d.d. er en helt annen. Hvorfor påpekte du ikke det i den originale posten din da? Det er tross alt et viktig poeng. Du vet like godt som meg at du kan redigere tidligere innlegg. Og en ting til - Siste beta-BIOS løser X-Fi-problemene, P20 gjør det ikke. Jeg regnet med at en nyere BIOS ville fikse dette problemet. For meg har det uansett ikke vært noe problem, da jeg ikke bruker 8800GTX SLI. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Hvis du skal uttale deg om noe, uttal deg om noe du har peiling på da. Huhh? Det er ingen grunn til å ta den holdningen. Det at du er moderator betyr ikke at du vet alt, eller at folk ikke skal kunne komme med påpekelser ved dine uttalelser. Jeg har sett deg reagere flere ganger på denne måten ovenfor andre brukere på dette forumet, og jeg synes ikke det tar seg bra ut for en moderator. Da jeg skrev innlegget fantes det hverken drivere, forum eller BIOS på evga's hjemmesider. Situasjonen pr.d.d. er en helt annen. Hvorfor påpekte du ikke det i den originale posten din da? Det er tross alt et viktig poeng. Du vet like godt som meg at du kan redigere tidligere innlegg. Og en ting til - Siste beta-BIOS løser X-Fi-problemene, P20 gjør det ikke. Jeg regnet med at en nyere BIOS ville fikse dette problemet. For meg har det uansett ikke vært noe problem, da jeg ikke bruker 8800GTX SLI. 7365877[/snapback] Det står på EVGA sin hjemmeside at den BIOSen ikke fikser problemene med X-Fi, men hvis du derimot logger deg inn på communityen deres under "Motherboard" og "680i Support" f.eks finner du info som sier at P20 (WHQL-BIOS, siste versjon) ikke fikser problemene og gir deg så en link til en beta-bios som skal fikse problemene. Lenke til kommentar
sjarken Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Hvis du skal uttale deg om noe, uttal deg om noe du har peiling på da. Huhh? Det er ingen grunn til å ta den holdningen. Det at du er moderator betyr ikke at du vet alt, eller at folk ikke skal kunne komme med påpekelser ved dine uttalelser. Jeg har sett deg reagere flere ganger på denne måten ovenfor andre brukere på dette forumet, og jeg synes ikke det tar seg bra ut for en moderator. Da jeg skrev innlegget fantes det hverken drivere, forum eller BIOS på evga's hjemmesider. Situasjonen pr.d.d. er en helt annen. Hvorfor påpekte du ikke det i den originale posten din da? Det er tross alt et viktig poeng. Du vet like godt som meg at du kan redigere tidligere innlegg. Og en ting til - Siste beta-BIOS løser X-Fi-problemene, P20 gjør det ikke. Jeg regnet med at en nyere BIOS ville fikse dette problemet. For meg har det uansett ikke vært noe problem, da jeg ikke bruker 8800GTX SLI. 7365877[/snapback] Det står på EVGA sin hjemmeside at den BIOSen ikke fikser problemene med X-Fi, men hvis du derimot logger deg inn på communityen deres under "Motherboard" og "680i Support" f.eks finner du info som sier at P20 (WHQL-BIOS, siste versjon) ikke fikser problemene og gir deg så en link til en beta-bios som skal fikse problemene. 7365939[/snapback] Har nettopp kjøpt meg EVGA 680 sli, og en Conroe E6600, har 2 gb Corsair Twinx 6400 DDR2. Hvilke innstillinger skal jeg sette på hovedkortet for å overklokke noe. Har en Thermaltake BigTyphoon cpu-kjøler og et Mist 600W power. Er helt uerfaren med overklokking, så jeg må ha en "guide" for newbies... Endret 27. november 2006 av sjarken Lenke til kommentar
svingstang Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 du kan jo sjekke ut denne linken: http://www.nvidia.com/docs/CP/45121/nforce...verclocking.pdf Lenke til kommentar
smy Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Lest på xs at evga sitt 680i sli har drept litt ram grunnet overvolting av vdimme.Så pass på litt. står mer om det her http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=124383 Endret 27. november 2006 av lordsmygen Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 (endret) ..Ser ut til at mange opplever at bus speed maxer ut på ca 450 MHz på EVGA kortet, på striker kortet ser det bedre ut .. 7302222[/snapback] Vil det si at Striker kortet egentlig er et bedre kjøp? (Hva er egentlig hoved forskjellen på Striker og EVGA kortet? Å stemmer det at LED belysningen på Striker kortet, bare fungerer når PCen er slått av? ) Edit: Fant ut at man kunne forandre i BIOS slik at dem også var på, når pcen sto på.. It’s also possible to configure the blue LEDs from inside the Striker BIOS (which we’ll cover in more detail shortly) – it’s possible to turn them on all of the time, including when the board is powered on, or leave them at the default setting where they turn on only when the board is powered down. You would think that the only thing missing from this feature is the option to completely turn the LEDs off without completely powering the system down at the wall. Asus has covered this though, as there is a switch on the rear I/O panel that turns the blue LEDs off when the system is powered down. .:CyberMan:. Endret 11. desember 2006 av .:CyberMan:. Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 (endret) Jeg lurte på en ting, dette kortet har 8 pins ATX tilkobling men jeg har kun en 4 pins tilkobling. Det står at det går fint men de sterkt anbefaler 8 pins tilkobling. Ved bruk at 4 pins, vil det si at man ikke vil få nok strøm til evt ekstrem klokking? Jeg sliter med å komme over 410 i FSB.. Endret 11. desember 2006 av Bahamut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå