Gjest anod Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Jeg er en gutt på 15 år. Når jeg driter kommer det blod. Hva skjer? Hva skal jeg gjøre? Det kommer ganske mye blod også. Trenger hjelp! Mvh 1 Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 (endret) Gå til legen fort som F. Endret 17. november 2006 av WonderStivi 1 Lenke til kommentar
FrilanserBob Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Du burde sjekke deg for hemorider, men det kan også være mer farlige ting eller at du har fått noe(-n) opp i baken. Tror nok på hemorider jeg da.... Men kom deg fort som f til legen. 1 Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Hørtes ikke godt ut. Du burde ta deg en tur til legen. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 (endret) To poster er slettet fordi de ikke fulgte reglene for gjesteposting. Edit: Dette er strengt tatt et helsespørsmål. Tråden flyttes til helse. Legger igjen en link herfra så trådstarter og andre brukere kan finne den igjen. Geir Endret 17. november 2006 av tom waits for alice 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Lommelegen Lommelegen: Blod i avføringen Det er altså sjelden at det har noe med sykdom å gjøre, og med mindre det har vært flere tilfeller av kreft i familien din kan du se det an og se hvordan det går. Sannsynligvis er det ingenting å bekymre seg om. Spesielt ikke om det stopper av seg selv mellom hvert toalettbesøk. Hvis blødningen ikke stopper etter toalettbesøket bør du i alle fall gå til lege. Hos mange mennesker som har hemoroider kommer og går det. Så lenge det ikke er plagsom (svie eller lignende) er det i seg selv ikke noe å bekymre seg over. Gjør det vondt finnes det salver og stikkpiller. Men et legebeøk skader absolutt ikke hvis du er bekymret. Geir Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Kan være ulcerøs colitt, evt. Crohns syndrom. En kolonoskopi vil gi svaret på det. Gå til legen! Lenke til kommentar
Ehrgeiz Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Hvor mørkt er blodet i avføringen din? Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Jo mørkere, jo mer alvorlig. Lenke til kommentar
Gjest anod Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Det er ikke så veldig mørk farge på blodet. Men leste på lommelegen og ser at det sikkert ikke er noe alvorlig og har bestemt meg for å vente en uke eller to å se om det går over. Noe kreft er det hvertfall ikke. Mvh Anod Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Det er sikkert ikke noe alvorlig, men blod i avføring er noe en alltid bør få sjekket ut hos en lege. Greit nok at en kan lese seg til både det ene og det andre på diverse nettlegesider, men jeg snakker av erfaring. Dog... Kan forstå hvorfor du vil vente og se litt. Er ikke det kjekkeste problemet å gå til lege med. Lykke til Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 (endret) Gått til legen selv med dette (hadde hemorider, satt for mye på kaldt stål på jobben :/), ikke noe morsomt. Men tror nok ikke du skal vente i 3 år som jeg gjorde. Om det er hemorider så kan det forsvinne av seg selv, blødningene iallefall, men da må du bevege rompa, jogge eller gå, sitte mykt og varmt. Og så finnes det reseptfri hemoridekrem. Men hvis det ikke er hemorider så blir det dumt å bruke den. Endret 17. november 2006 av Veritas_ Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Ta det helt med ro, pust rolig. Går det bra? Fint. Trenger ikke være redd fordi du driter blod. Noen ganger har jeg dreti blod på en slik måte at jeg har lurt på om jeg er mann eller kvinne, hvor jeg plutselig har fått sprut mensen av verste sort. Det jeg har merka med dette er at jeg for det meste får dette problemet når jeg enten har magasjau eller hard mage, hvor det føles som jeg driter fotballer og enda større objekter. Er bare ytre del av fisringen som blir litt sår av all gnikinga og gnuiangen mellom bæsj og hull eller hull og papir. Ta det helt med ro, har du hard mage eller løs mage? Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Trokke det kommer så masse blod når ytre delen av fiseringen bare er litt sår. Men ihvertfall hadde jeg kommet meg til legen. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 ... sitte mykt og varmt. 7305629[/snapback] Er dette et så veldig lurt tips? De fleste drosjesjåfører jeg har snakket med kaller den elektriske oppvarmingen av førersetet for "hemoridevarmere". Skal visstnok være en stor kilde til oppblomstring av den typen problemer. (Dette er naturligvis bare basert på løst snakk, jeg har ingen medisinske kunnskaper til å påstå verken det ene eller det andre.) Mer bevegelse, samt å holde det rent og tørt bak der til enhver tid, er ting jeg vil tro kan hjelpe. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Hvor mye det hjelper (eller om det ikke gjør det) skal jeg nå ikke banne på, men det var de rådene jeg fikk fra legen. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Kameraten min merket dette i fjor sommer. Han har nå fått bekreftet en kronisk sykdom som gjør at han må drite 10 ganger om dagen resten av livet. (Dette er 3-4 tilfeller ut av 1000 stk) Han har vanskelig for å konsentrere seg og får utsatt tid på eksamen om han vil. Best å gå til lege og sjekke det uansett. Lenke til kommentar
Gjest anod Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Det sluttet å blø igår. Det er nok ikke noe alvorlig da. Men takk for hjelpen. Mvh Anod Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Bra det ordnet seg. Lenke til kommentar
Gjest trond olsen Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 hvilken farget er blodet før det blir blandt med di røde blodlegemer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå