Superparanoid Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Ønskedrømmen Hva drømmer du om? Nytt kamerautstyr? Bil? Penger? Berømmelse? Eller er du mer av det jordnære slaget? Uansett hva som er din drøm, er det dette du skal prøve å formidle i denne runden. Ellers står du selvfølgelig fritt til å tolke temaet, og kreative tolkninger er selvfølgelig tillatt. Bildene skal være tatt i løpet av tidsrommet fredag 17. november – søndag 19. november kl 23:59, men trenger ikke å leveres inn før påfølgende mandag kl 20.00. Bildene blir deretter lagt ut i egen tråd med poll for avstemming, som varer fram til førstkommende torsdag kl 21.00. Fotografen bak de tre bildene som får flest stemmer, blir offentliggjort og gitt poeng fra 1 til 4. (1. plass = 4 poeng, 2. plass = 2 poeng, 3. plass = 1 poeng). Poengene teller i sammendraget, hvor det vil bli kåret en kvartalsvinner etter runde 13. Det er verdt å merke seg at vinnerbildet fra hver runde uten videre kan bli brukt som illustrasjon for annonseringen av neste rundes konkurranse på akam.no. Reglene for konkurransen: 1. DU må være fotografen bak bildet. 2. Bildet må være tatt mellom fredag og søndag. 3. Du står fritt til å tolke temaet. 4. ”Stemmefisking” er ikke tillatt. 5. Filstørrelse: MAKS 350KB. 6. Bildestørrelse: Lengste side skal max være 1280 piksler. 7. Bilder som tidligere er postet, eller som blir postet i bildekritikken eller andre steder mens konkurransen pågår, vil bli diskvalifisert. 8. Du kan KUN benytte ett bilde i konkurransen. 9. Arrangør/Vinner av forrige runde, har ikke anledning til å delta. 10. Vinneren av konkurransen arrangerer neste ukes konkurranse, og har dessuten ansvaret for å underrette redaktøren på akam.no (faaeri) når nytt tema er lagt ut, samt når bildene er lagt ut til avstemning. (Dersom flere skulle stå med like mange stemmer, vil arrangør av inneværende runde avgjøre hvem som skal arrangere neste runde.) Bildene sendes til meg som PM NB: Husk å oppgi bildets tittel, dato og klokkeslett bildet er tatt. Alle vil få en bekreftelse pr PM. OBS! Dersom du ikke har mottatt noen bekreftelse når konkurransen nærmer seg slutten, må du ta kontakt umiddelbart så vi kan få ordnet opp tidsnok! Tidligere konkurranser: 8. Runde: Lyd - Bildene 7. Runde: Fristelse - Bildene 6. Runde: Stilleben - Bildene 5. Runde: Kommunikasjon - Bildene 4. Runde: Høst - Bildene 3. Runde: Kropp - Bildene 2. Runde: Stillhet - Bildene 1. Runde: Forfall - Bildene Lykke til! Lenke til kommentar
-Redhead- Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Hvordan er poengstillinga nå egentlig? Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Hvordan er poengstillinga nå egentlig? 7304204[/snapback] Her er en oversikt over poengfordelingen så langt: (utregning og sortering er gjort i Excel...) Det eneste jeg er litt usikker på er runde 7: Fristelser. Her står det at magneska ble nr 3, mens det kan se ut til at han fikk like mange stemmer som nr 2... Vet ikke om dette er stemmer som har kommet inn etter at avstemningen ble avsluttet kl 21:00 på torsdag? Hvis ikke, skal magneska ha et poeng til i sammendraget... Håper noen har oversikten over dette? Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Vel her var det aktivitet... Ingen som har noen formening om dette var et bra eller dårlig tema? Ingen som har tenkt å delta? Er det ingen som har funnet igjen tråden etter "opp-pussingen" i Digital foto og video forumet? Har ikke mottatt ett eneste bidrag så langt! Er dette det siste definitive punktum? Lenke til kommentar
-Redhead- Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Hmm, syns kanskje temaet denne gangen var litt for åpent egentlig. Liker å ha litt mindre rammer egentlig. Lenke til kommentar
glenulv Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Det eneste jeg er litt usikker på er runde 7: Fristelser. Her står det at magneska ble nr 3, mens det kan se ut til at han fikk like mange stemmer som nr 2... Vet ikke om dette er stemmer som har kommet inn etter at avstemningen ble avsluttet kl 21:00 på torsdag? Hvis ikke, skal magneska ha et poeng til i sammendraget... Håper noen har oversikten over dette? 7313619[/snapback] Det er kommet inn stemmer i etterkant. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Hmm, syns kanskje temaet denne gangen var litt for åpent egentlig. Liker å ha litt mindre rammer egentlig. 7319626[/snapback] Kan i grunn være enig med deg i det, men jeg håpet jeg hadde funnet et tema som kunne passe for mange. Det har jo vært dårlig med bidrag og stemmer i det siste. Dessverre ser det ut til at jeg likevel har bommet på tema. Nå ca 1 time før innleveringsfristen har det kun kommet inn 2 bilder... Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 (endret) Det eneste jeg er litt usikker på er runde 7: Fristelser. Her står det at magneska ble nr 3, mens det kan se ut til at han fikk like mange stemmer som nr 2... Vet ikke om dette er stemmer som har kommet inn etter at avstemningen ble avsluttet kl 21:00 på torsdag? Hvis ikke, skal magneska ha et poeng til i sammendraget... Håper noen har oversikten over dette? 7313619[/snapback] Det er kommet inn stemmer i etterkant. 7322008[/snapback] OK, bra at noen hadde oversikten der. Da skulle stillinga i alle fall se ut slik den er i tredje post... Endret 20. november 2006 av sentimental Lenke til kommentar
-Redhead- Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Litt stilig at alle bildene inneholder noe alla samme blåfarge Lenke til kommentar
magneska Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Hmm, syns kanskje temaet denne gangen var litt for åpent egentlig. Liker å ha litt mindre rammer egentlig. 7319626[/snapback] Kan i grunn være enig med deg i det, men jeg håpet jeg hadde funnet et tema som kunne passe for mange. Det har jo vært dårlig med bidrag og stemmer i det siste. Dessverre ser det ut til at jeg likevel har bommet på tema. Nå ca 1 time før innleveringsfristen har det kun kommet inn 2 bilder... 7324108[/snapback] Synes i grunnen at dette temaet ble litt for likt "fristelser". Det er på en måte temaer som ikke oppfordrer så mye til "god" fotografering, men heller gode ideer (som jeg ikke synes er tilfelle i denne runden). Kanskje det er på tide å kjøre mer typiske greier som f. eks arkitektur osv? Lenke til kommentar
glenulv Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) Det er på en måte temaer som ikke oppfordrer så mye til "god" fotografering, men heller gode ideer du får ta et godt bilde av en god ide;) Endret 21. november 2006 av glenulv Lenke til kommentar
magneska Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 du får ta et godt bilde av en god ide;) 7327530[/snapback] Hehe, flybildet er jo bra da Lenke til kommentar
Anew Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 du får ta et godt bilde av en god ide;) 7327530[/snapback] Hehe, flybildet er jo bra da 7328925[/snapback] Jeg må si meg enig i at det var et usedvanlig fengende flyvingebilde (A319?). Noen har gjort en fin jobb med etterbehandlingen, ser det ut til. Lenke til kommentar
glenulv Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Da er tiden ute, og slik ble resultatene denne gangen: 1. plass (4 poeng) "Fly" - 14 stemmer Fotograf; glenulv 2. plass (2 poeng) "Jeg drømmer om slikt vær hver dag" - 7 stemmer Fotograf; TheGnome 3. plass (1 poeng) "Luxury" - 3 stemmer Fotograf; Redhead Da gratulerer vi glenulv med nok en seier, og også for en foreløpig sammenlagt ledelse! Takker=) Nytt tema kommer snart...må tenke litt;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg