Gå til innhold

Koble til Xbox Live gjennom Pc'en?


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
LIgger under properties og advanced. "allow other computers to connect to internet through this computer".

 

Tror forresten det er det nettverkskortet xboxen står på som du skal gjøre dette på.

Er vel det jeg lurer på.. hvordan leter jeg meg fram til nettverkskortet, slik at jeg kan gå inn i properties?

Lenke til kommentar
LIgger under properties og advanced. "allow other computers to connect to internet through this computer".

 

Tror forresten det er det nettverkskortet xboxen står på som du skal gjøre dette på.

Er vel det jeg lurer på.. hvordan leter jeg meg fram til nettverkskortet, slik at jeg kan gå inn i properties?

7301155[/snapback]

 

 

Hehe. såppass:P

 

Kontrollpanel> Network Connections (Classic Mode).

Der finner du sikkert 4 ikoner. Bare trekk ut kabelen til Xboxen. Da står det at en nettverksplugg er koblet ut. Det er denne du skal gå inn på. :)

 

Jeg antar at det er winXP det er snakk om her.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Det enkleste er bare å gi inn i "nettverkstilkoblinger" og markere den lokale (som 360'en er koblet til) og den trådløse tilkoblingen, høyreklikk og "legg til nettverksbro"(eller noe sånt). Da skulle det hele virke, og man trenger ikke å bry seg om instillinger eller noe slikt. Det er slik jeg har koblet min 360.

Endret av qoutor
Lenke til kommentar
Det enkleste er bare å gi inn i "nettverkstilkoblinger" og markere den lokale  (som 360'en er koblet til) og den trådløse tilkoblingen, høyreklikk og "legg til nettverksbro"(eller noe sånt). Da skulle det hele virke, og man trenger ikke å bry seg om instillinger eller noe slikt. Det er slik jeg har koblet min 360.

7301251[/snapback]

 

Nettverkstilkoblinger = network connections. Og det du foreslår funker helt greit det. Men det kommer ann på hvordan nettverket ser ut ellers. Mange sier router selv om det er access point det er snakk om. Stor forskjell. Så det blir enklest å bare dele ut internett-tilkoblinger så tar windows xp av seg dhcp-biten.

 

Selv om jeg ville gjort det annerledes selv.

Lenke til kommentar

Heisann.

 

Jeg har ett spm om kabelen som brukes til å koble Xbox 360 til routeren min. Er det mulig å få tak i en slik kabel som er 5 meter lang eller noe? Routeren står i naborommet til hvor jeg har Xboxn...

 

Lønner det seg å ha en lang kabel eller å kjøpe en sånn trådløs antenne? Synes bare den er litt dyr samtidig som jeg har mere troa på kabel.

 

Håper på hjelp her.

Lenke til kommentar

Kjøp en helt vanlig 5m lang nettverkskabel :)

 

Men nå vil faan ikke min funke igjen! Formaterte PC'en før i dag!

Installert PCsetup, laget bro ved å markere begge tilkoblingene og velge "lag bro mellom tilkoblinger", den finner PC'en slik at jeg kan streame filmer osv, men den klarer ikke koble til Live! :mad::mad:

 

Network Adapter: Wired (X360>kabel>PC>trådløst>Router)

IP Adress: Confirmed

DNS: Failed

 

Dt er det som kommer opp når jeg tester Xbox Live Connection :hrm:

Tester jeg Media Connection funker det fint hvertfall :hrm:

 

HJELP! IGJEN!

Lenke til kommentar
Det enkleste er bare å gi inn i "nettverkstilkoblinger" og markere den lokale  (som 360'en er koblet til) og den trådløse tilkoblingen, høyreklikk og "legg til nettverksbro"(eller noe sånt). Da skulle det hele virke, og man trenger ikke å bry seg om instillinger eller noe slikt. Det er slik jeg har koblet min 360.

Og det du foreslår funker helt greit det. Men det kommer ann på hvordan nettverket ser ut ellers. Mange sier router selv om det er access point det er snakk om. Stor forskjell.

Er vel kanskje Access Point det er snakk om her ja etter litt tenking...

Noen prob med det?

DNS fungerer fremdeles ikke!

Brannmuren stopper det? Hvordan sjekke dette? Windows Media Connect står i "unntak"...

Lenke til kommentar

Brannmuren kan nok stoppe det ja.

 

Prøv å gå inn på Properties -> Advanced -> Internet Connection Sharing -> Settings

 

Sjekk at DCHP, DNS, UPNP TCP, UPNP UDP er huket av.

 

Etter det sjekker du i brannmuren din på PCen at port: 53 (UDP), 68 (UDP), 67 (UDP), 2869 (TCP), 1900 (UDP) er åpne.

 

Hvis alt ovenfor er gjort, skal det virke :)

Lenke til kommentar
Prøv å gå inn på Properties -> Advanced -> Internet Connection Sharing -> Settings

Sjekk at DCHP, DNS, UPNP TCP, UPNP UDP er huket av.

 

Etter det sjekker du i brannmuren din på PCen at port: 53 (UDP), 68 (UDP), 67 (UDP), 2869 (TCP), 1900 (UDP) er åpne.

Begge ga no sense to me ettersom jeg ikke kan mye om dette :p

Det jeg lurer mest på er det øverste du nevner, hvor/hvordan?

Som sagt, jeg kan ikke dette!

Lenke til kommentar

Du har Bridga den trådløse og den kabla nettverks tilkoblingen right?

 

Deaktiver brua mellom de to tilkoblingene.

 

Høyreklikk på den trådløse tilkoblingen - Egenskaper - Avansert - Hak av for "Tillat andre nettverksbrukere å koble til igjennom denne tilkoblingen."

 

Har du mer enn et nettverkskort må du velge mellom disse.

 

Etter du har gjort det, lukk vinduene og restart maskinen.

 

Når det er gjort, gå inn på Egenskaper -> Avansert -> Instillinger (Den nederste) på den trådløse tilkoblingen.

 

Der skal det nå stå DCHP (TCP), DCHP (UDP), DNS og en rekke andre valg.

 

Huk av DHCP, DNS, uPNP og lukk vinduet.

 

Skru på Xboxen og sjekk om du har nett.

 

Hvis du har det, gratulerer.

Hvis ikke, prøv å skru av brannmuren på PCen. Prøv på nytt på Xboxen.

Hvis det fremdeles ikke virker, må du åpne porter i routeren din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...