Gå til innhold

Hvilke filmer MÅ du se i jula

GtReBra

Anbefalte innlegg

Jula nærmer seg fort, og jeg lurte på om dere har noen filmer dere må se nære jula eller i jula?

Jeg må se Home Alone 1 og 2. Så disse for første gang i jula for lenge siden og etter det har det blit til at jeg må se de i jula. Andre filmer jeg må se er Christmas Vacation med Chevy Chase, Tre Nøtter til Askepot og seinere år har jeg lagt til How the Grinch Stole Christmas fra 2000 med Jim carrey.

edite: hvordan kunne jeg glemme Tre Nøtter til Askepot

Endret av GtReBra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På julaften MÅ jeg få med meg Tre nøtter til Askepott, og Reisen til julestjernen, må også få med meg Disney's Julekavalkade, samt Karl Bertils Julafton.

Når jeg tenker meg om liker jeg egentlig veldig godt å få med meg det meste som sendes på nrk1 på julaften.

Filmer jeg også gjerne vil se før eller i julen er Hjemme Alene 1 og 2. Samt Gremlins og Flåklypa Grand Prix.

Det er ganske så artig at mange liker å se Hjemme Alene filmene i julen. Det har vel en sammenheng med at filmene er populære blandt barn, at de er koslige julefilmer og det at tv-kanalene i norge stort sett har sendt en av dem ved juletider hvert eneste år i lang tid...

Dette gjør jo at mange får et forhold til filmene, og det gjør gjensynet gledelig :thumbup:

Edit: Må merkelig nok også si at jeg liker å se Alien (1) i julen eller rett etter julen...

Edit igjen: Må legge til at det er en skam at nrk sluttet med å sende Flåklypa på julaften ved kveldstid. Selv om tv2 sender den 1. juledag, blir det ikke det samme!

Endret av Menkromsen
Lenke til kommentar
Så rart at ingen har nevnt The Nightmare Before Christmas? Det er i hvertfall den viktigste filmen for meg hver jul.. Ellers er jo The Julekalender artig å få med seg.. :dribble:

7294282[/snapback]

Jepp. The Nightmare Before Christmas er et must i julen. Hjemme Alene filmene (1 og 2) er vel også julefilmer, men ikke noe jeg MÅ få med meg.

Lenke til kommentar

- Home alone 1 og 2

- Flåklypa Grand Prix

- Grevinnen og Hovmesteren

- Disneys julekavalkade

- The Nightmare before Christmos

- Ma-ma

- Reisen til Julestjernen (ser den nå og da. Kos å se den hvert 4. år eller noe :p )

- Det er så klart elskbart å sette av en dag eller to til å se hele The Julekalender også

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...