Mirawen Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 (endret) [EDIT 2: Hvordan det gikk kan dere lese på side 3!! (29. november 2006)] Nå har jeg skaffet meg sims2, og koser meg med det så langt. Har ikke helt komt i gang ennå, men bygget på et ganske stort hus i går. Problemet er at det etterhvert begynnte å gå tregere og tregere. Har 512MB RAM, og et skjermkort uten eget minne. Er vel skjermkort jeg bør skaffe meg først da, er det ikke? (I forhold til mer minne mener jeg?) Jeg vet ikke hva jeg trenger, eller hva jeg bør kjøpe. Skjermkort skal bare kjøpes en gang, så jeg vil unngå å kjøpe noe som ikke er bra nok. Noen som har noen tips til meg? Vil et nytt skjermkort (evt mer minne) hjelpe på tregheten? Mvh, "Mirawen" edit 24. november 2006: En liten oppdatering på side 2 Endret 29. november 2006 av Mirawen Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 kan du fortelle litt om maskinen din? Prosessor? minnetype? har hovedkorte ditt agp eller PCI-e port? evt bare pci porter? Lenke til kommentar
Mirawen Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 kan du fortelle litt om maskinen din?Prosessor? minnetype? har hovedkorte ditt agp eller PCI-e port? evt bare pci porter? 7282286[/snapback] Ja, skal vi se... Prossessor er AMD Athlon 64 3500+ 2,19GHz, 448MB RAM (skjermkortet tar resten), 160GB harddisk. Tre PCI derav en er opptatt (nettverkskort), én PCI-express. Minnetypen mener jeg er DDR. Jeg har ikke bygget den selv (*banke hodet i veggen*) så jeg vet ikke helt merkene på ditt og datt dessverre. Noe mer som trengs å vite da? Lenke til kommentar
Pokererik Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Dette: http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&PNO=160677 skal kjøre sims2 bra.. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Det var et godt forslag. Viste ikke at 7600 kortene var nede i kun 900 kr. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 (endret) https://prisguiden.no/product.php?p...=specifications Støtter dual dvi Det er mange bra kort til en liten penge der ute som ville ha gjort susen viss du vill ha the sims 2 til å fungere bedre enn nå Samt vill jeg også oppgradert til 512mb minne til i maskinen din Endret 14. november 2006 av VikinGz Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 512 MB ram er ikke mye å skryte av det heller. 900 kr på ett skjermkort og noen hundrelapper på en 512 MB mer med RAM så du har 1 GB. Da skal nok Sims gå som smurt! AKIRA Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Vet du hvilket skjermkort som står i pc'en no? Lenke til kommentar
Mirawen Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Vet du hvilket skjermkort som står i pc'en no? 7282643[/snapback] ATI Radeon EXPRESS 200 graphics brikkesett?? Kan vel ikke kalles skjermkort engang. (jeg aner ikke.) Takker for alle svar så langt!! Tenker nok å legge til mer minne etterhvert ja, men så var det dette med penger da. Ønsker meg til jul for å si det sånn. :) Hva er forresten dual dvi? Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Hva er forresten dual dvi? Vet ikke om det er noe som heter det (midt ord på det i vertfall) Du kan koble i to lcd skjermer med digital kabler (for bedre bildekvalitet, viss du ser forsjellen da. For det gjør ikke jeg ) Lenke til kommentar
Mirawen Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 (endret) Hei igjen! Nå har jeg nettopp vært på elkjøp (ja, jeg vet, elkjøp............ ), og der hadde de et geforce 7300 GS kort som han anbefalte på det varmeste. Det skulle være absolutt godt nok for sims2. 7600 GS ville være litt overkill. (Ord jeg la i munnen på han vel å merke.) Så da lurer jeg på, har han rett eller ikke? På nettet er kortet halvparten så dyrt [som 7600 GS]. Og jeg er mer forvirret en noengang. Pluss... Har det ikke noe å si hvilket merke det kommer fra? Gainward, MSI etc? mvh ei som ikke vil kjøpe katta i sekken. edit: bare presiserer litt Endret 17. november 2006 av Mirawen Lenke til kommentar
mkon Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 For all del, har 7300 gs her og det tar da ihvertfall sims2. Det burde også det innebygde kortet ditt gjøre siden jeg fikk lagt det inn på datan til søstra på intel extreme grapihcs:P Men mer minne burde du ha Lenke til kommentar
Mirawen Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 (endret) For all del, har 7300 gs her og det tar da ihvertfall sims2. Det burde også det innebygde kortet ditt gjøre siden jeg fikk lagt det inn på datan til søstra på intel extreme grapihcs:P Men mer minne burde du ha 7303277[/snapback] ææææææææææææææææ...... Alle sier forskjellig til meg! Han på elkjøp: "Er ikke minne som er så viktig, det er skjermkortet" En venn som er litt datafrik: "Virker som det er mer prosessoren enn skjermkortet som er viktig" Og, så kommer du og sier at det er minnet som er poenget... Spillet fungerer greit, det er ikke det. Men det hakker selvsagt en del [når huset blir mer komplisert]. Og jo mer huset inneholder, jo værre blir det. Det går jo fint å spille, men hadde vært kos om det gikk litt mer "smooth". Endret 17. november 2006 av Mirawen Lenke til kommentar
mkon Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 (endret) alt er i og for seg vitkig. Men litt mer ram er greit, mens nytt skjermkort som 7300 vil gjøre at det går enda bedre. Og sims2 er nekt med lagg på en slik amd cpu, den skal klare det glatt :!: Endret 17. november 2006 av darkz Lenke til kommentar
Mirawen Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 alt er i og for seg vitkig. Men litt mer ram er greit, mens nytt skjermkort som 7300 vil gjøre at det går enda bedre. Og sims2 er nekt med lagg på en slik amd cpu, den skal klare det glatt :!: 7303306[/snapback] "nekt med lagg"? Lenke til kommentar
mkon Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Sims 2 vil ikke lagge med en såpass god amd cpu 512 minne er i minste laget, derfor vil dette telle inn. Selv om sims2 er et rimelig enkelt spill ytelsesmessig. Lenke til kommentar
Mirawen Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 *grubletenkehmmmmm* Får litt følelsen av at jeg ikke trenger skjermkort for å bli kvitt hakkingen. Tar jeg feil da? (Dvs, mer minne vil løse problemet.) Har ikke noe i mot å kjøpe begge deler, men ikke på samme tid. Så jeg må ta det mest effektfulle først. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Jeg ville investert i skjermkort. Du har jo praktisk talt ikke noe skjermkort nå... og Sims2 er et rent 3d-spill. Et par hundrelapper i litt mer minne ville også hjulpet. Lenke til kommentar
Mirawen Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Jeg ville investert i skjermkort. Du har jo praktisk talt ikke noe skjermkort nå... og Sims2 er et rent 3d-spill. Et par hundrelapper i litt mer minne ville også hjulpet. 7303382[/snapback] Får gå rundt og spørre "datafolk" om hva de mener jeg bør kjøpe, føre statistikk, og så se. (jf. spør publikum på "vil du bli millionær".) Lenke til kommentar
mkon Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Du trenger ganske enkelt begge deler. Hadde jeg hatt samme data ville jeg gjort det på flekken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå