Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blue screnn og restart!

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg sliter med at pc'en restarter seg aav og til helt uten videre. Og av og til får jeg blue screen..

Space:

Cpu: AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2 GHz BOXED

HK: Asus - M2N32-SLI/Deluxe

Ram: OCZ DDR2 2048MB Value Series

PSU: MIST 500W

Grafikkort: XFX GeForce 7900GT

Kabinett: Lian Li Miditower

Harddisk: Samsung SP P120 250GB

Dvd-Brenner: NEC ND-3551

Her er blue screen'en:

cimg4675eb1.jpg

Takker for all hjep.

mvh Anki

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Feil ved lesing @ 0x7e8. Mest trolig en null-pointer til en struct som en member at relative offset 0x7e8 prøves å leses.

Siden dette er tcpip.sys som er en ms sak så er det mindre sjangse for direkte bad coding. Mulighetene er da bad memory eller en bad impl i tcpip.sys p.g.a. buffer overflow/underflow(dette er også bad coding).

Så prøv å sjekk pc'n din med å boote memtest86(+) og la den minimum kjøre et helt pass (tar noen timer).

Lenke til kommentar
Må jeg brenne memtest86(+) på en cd da ?

7276972[/snapback]

Ja, eller om du har skikkelig bootloader (f.eks. grub,lilo) kan den kjøre fra din egen harddisk. Du kan også kjøre fra memstick. Men CD er enklest.

7277600[/snapback]

bare og brenne en vanlig data plate da ?

Og hvem av DISSE er riktig?

mvh Anki

7277679[/snapback]

Prøv heller her. Du kan f.eks. bruke

Download - Pre-Compiled Bootable ISO (.zip). Bare brenn .iso fila som vanlig. Aka ikke legg fila på en cd men bruk den som image/bilde. F.eks. i nero heter det burn image.

Lenke til kommentar

Hei

Er ikke noen ekspert men litt kan jeg da.

Jeg hadde akkurat det samme problemet på min Laptop 2 ganger og begge gangene så var det det innebygde nettverkskortet som tok kvelden.

Kan jo ikke garantere at det er dette som er problemet hos deg men det kan jo være forsøket vært å ta ut nettverkskortet hvis det er mulig. På noen hovedkort så er dette loddet fast og da får du det ikke løs.

Dette var ment som et lite tips. Jeg kom ikke over spørsmålet ditt før nå og siden du ikke har fått så veldig mye hjelp i det siste så tenkte jeg at alle tips er bedre enn ingen tips. :)

Lenke til kommentar

Fikk dette problemet med ny cpu - gammel xp, det ble skikkkelig ustabilt.Men etter en reinstall ble det greit igjen.

Bruker nå Vista rc2 og er også der helt kvitt problemet. Prøv også Amd dual cpu driver.

OM det er nettverkskortet kan du bare diseable det fra Bios.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Har vært redd for at det var Creative lydkorktet mitt også, da de har til vane å lage blåskjerm på pcer. Så husk siste oppdatering her.

Blåskjerm prolbem er HAT :(

Nå bruker jeg bare vista igjen da 8800gtx ikke funker på vista. Har ikke sett blåskjermen igjen enda.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

Problemet ditt er knyttet til driverne for nettverksprotokollen TCP/IP.

Har du prøvd reinstall av protokollen? Drivere for nettverkskort? Evt. Windows?

Hva med siste patcher? Annet uhumsk på maskinen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...