Mr.Anki Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Hei. Jeg sliter med at pc'en restarter seg aav og til helt uten videre. Og av og til får jeg blue screen.. Space: Cpu: AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2 GHz BOXED HK: Asus - M2N32-SLI/Deluxe Ram: OCZ DDR2 2048MB Value Series PSU: MIST 500W Grafikkort: XFX GeForce 7900GT Kabinett: Lian Li Miditower Harddisk: Samsung SP P120 250GB Dvd-Brenner: NEC ND-3551 Her er blue screen'en: Takker for all hjep. mvh Anki Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Har du sjekka temperaturen på cpu og skjermkort? Innstallert nye drivere i det siste? Lenke til kommentar
Ziltoid Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Prøv å se her om noe hjelper: http://www.jsifaq.com/SF/Tips/Tip.aspx?id=6045 Lenke til kommentar
HellslayR Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Titt i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...0&s=hardware.no Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Feil ved lesing @ 0x7e8. Mest trolig en null-pointer til en struct som en member at relative offset 0x7e8 prøves å leses. Siden dette er tcpip.sys som er en ms sak så er det mindre sjangse for direkte bad coding. Mulighetene er da bad memory eller en bad impl i tcpip.sys p.g.a. buffer overflow/underflow(dette er også bad coding). Så prøv å sjekk pc'n din med å boote memtest86(+) og la den minimum kjøre et helt pass (tar noen timer). Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Må jeg brenne memtest86(+) på en cd da ? Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Må jeg brenne memtest86(+) på en cd da ? 7276972[/snapback] Ja, eller om du har skikkelig bootloader (f.eks. grub,lilo) kan den kjøre fra din egen harddisk. Du kan også kjøre fra memstick. Men CD er enklest. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Må jeg brenne memtest86(+) på en cd da ? 7276972[/snapback] Ja, eller om du har skikkelig bootloader (f.eks. grub,lilo) kan den kjøre fra din egen harddisk. Du kan også kjøre fra memstick. Men CD er enklest. 7277600[/snapback] bare og brenne en vanlig data plate da ? Og hvem av DISSE er riktig? mvh Anki Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Må jeg brenne memtest86(+) på en cd da ? 7276972[/snapback] Ja, eller om du har skikkelig bootloader (f.eks. grub,lilo) kan den kjøre fra din egen harddisk. Du kan også kjøre fra memstick. Men CD er enklest. 7277600[/snapback] bare og brenne en vanlig data plate da ? Og hvem av DISSE er riktig? mvh Anki 7277679[/snapback] Prøv heller her. Du kan f.eks. bruke Download - Pre-Compiled Bootable ISO (.zip). Bare brenn .iso fila som vanlig. Aka ikke legg fila på en cd men bruk den som image/bilde. F.eks. i nero heter det burn image. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Nå har jeg kjørt den testen i 1 time og 40 min. Er det der det står errors det skal stå om det er noe feil? Under pass står det 2 er det rett ? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Hva mener dere med en del timer ? Nå har jeg ventet i 11 timer! må jeg vente lengere? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Kan noen hjelpe meg videre? Lenke til kommentar
sveibraa Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Hei Er ikke noen ekspert men litt kan jeg da. Jeg hadde akkurat det samme problemet på min Laptop 2 ganger og begge gangene så var det det innebygde nettverkskortet som tok kvelden. Kan jo ikke garantere at det er dette som er problemet hos deg men det kan jo være forsøket vært å ta ut nettverkskortet hvis det er mulig. På noen hovedkort så er dette loddet fast og da får du det ikke løs. Dette var ment som et lite tips. Jeg kom ikke over spørsmålet ditt før nå og siden du ikke har fått så veldig mye hjelp i det siste så tenkte jeg at alle tips er bedre enn ingen tips. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 det er jo innegyggd trådløst nettverkskort da. kanskje det er noe med det.. skal skjedde om det går ann og ta det ut. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 (endret) Fikk dette problemet med ny cpu - gammel xp, det ble skikkkelig ustabilt.Men etter en reinstall ble det greit igjen. Bruker nå Vista rc2 og er også der helt kvitt problemet. Prøv også Amd dual cpu driver. OM det er nettverkskortet kan du bare diseable det fra Bios. Endret 20. november 2006 av simalarion Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 har prøvd og formatert og. Boot'er du kun rc2 ? eller dualboot? Har rc1 kan jo prøve og bruke det til vanlig og se om den restarter seg da. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 (endret) Har vært redd for at det var Creative lydkorktet mitt også, da de har til vane å lage blåskjerm på pcer. Så husk siste oppdatering her. Blåskjerm prolbem er HAT Nå bruker jeg bare vista igjen da 8800gtx ikke funker på vista. Har ikke sett blåskjermen igjen enda. Endret 20. november 2006 av simalarion Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Problemet ditt er knyttet til driverne for nettverksprotokollen TCP/IP. Har du prøvd reinstall av protokollen? Drivere for nettverkskort? Evt. Windows? Hva med siste patcher? Annet uhumsk på maskinen? Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Hvorfor ikke bare prøve som nevnt og disable nettverkskortet fra bios for å se om blåskjermen går bort. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 Hvorfor ikke bare prøve som nevnt og disable nettverkskortet fra bios for å se om blåskjermen går bort. 7327717[/snapback] skal prøve det i dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå