Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

prøvde et produkt, ingen avtale lagd, må betale

Christian86

Anbefalte innlegg

Via en nettannonse så skrev jeg inn navn,adresse osv for å prøve ut zinkoral en mnd. Av velkomstbrevet så fremgår det IKKE! at jeg skal betale noe for månedlige forsendelsene, eller noe som kan gi indikasjon om det.

For to dager siden fikk jeg en ny forsendelse, og der bar prisen totalt 215 kroner for alt. jeg sendte brev tilbake til firmaet med beskjed om at jeg motsatte meg kravet ettersom det ikke finnes noe informasjon om hva jeg skal betale for, hvor mye osv. Jeg mente at de gav meg et tilbud, bant meg opp og ikke sa noe om at det ville koste meg.

er jeg skutt, eller er jeg på riktig spor her?

ikke gjør dette til en diskusjon om jeg trodde jeg skulle få noe gratis. Spørsmålet er om en bedrift kan drive slik, ikke om jeg er naiv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I den første forsendelsen du fikk står det:

Våre abonnenter vil med 3 måndeders mellomrom motta 3 esker ZINKORAL som hver inneholder 50 sugetabletter. Eskene tilsvarer 3 måneders forbruk. Du kan når som helst stoppe forsendelsen ved å gi oss beskjed.

Dette stod på siden du fylte inn skjema:

Få 30 dagers forbruk av Zinkoral som GRATIS gave. (50 sugetabletter).

Opplev tryggheten ved å vite at du nå har et effektivt middel mot dårlig ånde. Hvis du er 100% fornøyd, kan du deretter - hvis du ønsker - hver 3. mnd. motta tre esker à 50 sugetabletter for kun kr. 65,- pr. eske. Kr. 18,- for frakt og ekspedisjon kommer i tillegg pr. forsendelse.

Du forplikter deg ikke til å kjøpe noe fra oss. Dersom du ikke ønsker å motta flere forsendelser, gir du oss bare beskjed innen 14 dager etter mottagelsen av din prøvepakke. Ja, jeg ønsker å benytte GRATIS-tilbudet. Jeg mottar da 1 eske med Zinkoral gratis og portofritt tilsendt.

Da du meldte deg på webben (som jeg også gjorde) sa du ifra ta du ville bli abonent. Og for å bli det fikk du 1 mnd gratis.

Hvis du ikke ville, måtte du si ifra etter 14 dager. Jeg glemte også helt det.

Jeg fikk også de tre andre nå. Jeg betaler den (for produktet funker faktisk ganske bra) men gikk inn på sidene dems og meldte meg av. Jeg er ikke helt komfortabel med måten de har gjort dette på, og de har kanskje skrevet ting litt "ullent", men jeg tror de har loven på sinn side.

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar
"Våre abonnenter vil med 3 måndeders mellomrom motta 3 esker ZINKORAL som hver inneholder 50 sugetabletter. Eskene tilsvarer 3 måneders forbruk. Du kan når som helst stoppe forsendelsen ved å gi oss beskjed."

Dem skulle nok opplyst om pris og andre vilkår / forpliktelser ved inngåelsen av første gratisforsendelse. Om så ikke har blitt gjort kan jeg ikke se at dem har loven på sin side når vi snakker om avtaleloven hvertfall.

Lenke til kommentar
Oppdatert min post med hva som også stod da du bestilte produktet.

AKIRA

7271134[/snapback]

det stod ikke der jeg var. Det du skrev er hentet fra deres egne sider, jeg bestilte ikke fra deres sider, men fra en side der de kun ba om informasjonen om bosted o.l.

Fra stedet jeg bestilte så forelå det ikke noe slik informasjon som Akira viser til.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

AKIRA

7271134[/snapback]

det stod ikke der jeg var. Det du skrev er hentet fra deres egne sider, jeg bestilte ikke fra deres sider, men fra en side der de kun ba om informasjonen om bosted o.l.

Fra stedet jeg bestilte så forelå det ikke noe slik informasjon som Akira viser til.

7271512[/snapback]

Da blir saken straks annerledes igjen. Kom med all info om hva som stod der du bestillte fra og hva som evt stod i gratispakken du fikk.

Lenke til kommentar

AKIRA

7271134[/snapback]

7271512[/snapback]

Da blir saken straks annerledes igjen. Kom med all info om hva som stod der du bestillte fra og hva som evt stod i gratispakken du fikk.

7272002[/snapback]

kan bare dokumentere brevet, men det er eneste dokumentasjon de også har forsåvidt. Finnes ingen mail bekreftelse e.l.

Siden finner jeg ikke, men jeg her er den ene siden:

post-24104-1163365496_thumb.jpg

post-24104-1163365708_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Du bør surfe rundt og se om du finner annonsen for produktet igjen. For den teksten jeg hentet er på produktsiden hvor det OGSÅ er ett skjema for å melde inn adresse osv. Jeg husker ikke selv hvordan den siden så ut da jeg gjorde det...men jeg er ikke så skråsikker som deg at den siden ikke hadde den infoen.

Finn annonsen og siden den linker til så vet du helt sikkert. Jeg har sett annonsen igjen den siste uka på noen nettaviser.

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...