Gå til innhold

Død Samsung SP2504C (250GB) - Førstehjelp?

Steina

Anbefalte innlegg

Ja, i går skulle jeg selvfølgelig flytte over ALLE filene mine til min 250GB disk for å formatere min WDC-SE16 320GB disk.

Etter ny installereing av Windows XP Pro, så skulle jeg flytte filene tilbake fra Samsung disken min, men ble stoppet gang på gang av CRT-error, og "ingen tilgang".

Jeg lastet ned HD Tune, og testet disken min.

I benchmark testen, så gikk hastigheten på 8MB/s i noen sekunder før den krasjet.

Jeg prøvde å skifte S-ATA port på hovedkortet, og da fikk jeg normal fart, men den krasjer fortsatt.

Jeg får kopier\ flyttet filer i korte omganger, da den krasjer etter 10-20sek med flytting, men på denne måten tar det meg 40år og få flyttet 200GB.

Finnes det noen litt mere avanserte programmer som kan kjøre "første-hjelp" på harddisken, for å se om den klarer å rette opp eventuelle fiksbare skader?

post-34143-1163266877_thumb.jpg post-34143-1163266850_thumb.png post-34143-1163266841_thumb.png post-34143-1163266831_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har SP2 med Windows pakken.

Problemet er at harddisken fryser veldig ofte.

Måtte bruke FTP for å kopiere over filene mine fra disken til den andre, slik at jeg ikke ble avbrutt hele tiden med feilmeldinger.

Prøvde harddisken på andre S-ATA porter, og i maskinen til en kamerat, men var samme problemet med harddisken.

Irriterende når plutselig harddisken begynner å gå dritttregt i tillegg.

Jeg sto å kopierte i 4 timer i natt, før jeg gikk lei, restartet maskinen, og kopierte de samme filene på under 2 minutter.

Harddisken er skikkelig ustabil.

Ble faktisk akkurat ferdig å kopiere over de siste filene, så skal kjøre en grundig formatering nå.

Regner ikke med det fikser problemet, så jeg får vel levere den inn hos Komplett på garantien, da den bare er 1år og 2måneder.

Lenke til kommentar

Det kan være at det har oppstått noen "bad sectors" på disken. Det kan godt hende at en formatering "løser" problemet ved at de sektorene disken sliter med blir markert slik at de ikke skal brukes. Alle diskprodusenter har et diagnoseverktøy for å avdekke eller forsøke å løse slike feil, du kan jo undersøke hva Samsung har å by på. Ellers finnes det verktøy som HDD Regenerator og SpinRite som forsøkere å reparere de skadede sektorene og gjenoppbygge dataene i dem.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...