birkulf Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Lyd Kanskje ikke lett å feste lyd til et bilde, men det er mange muligheter til å assosiere et bilde med lyd. Kan være alt fra skrik og støy til musikk og sang. Prøv å ta bilde der man "høre" lyden i situasjonen... Bildene skal være tatt tidligst fredagen og senest i løpet av søndagen, men trenger ikke å leveres inn før påfølgende mandag 20.00! Det er også verdt å merke seg at vinnerbildet fra hver runde uten videre kan bli brukt som illustrasjon for annonseringen av neste rundes konkurranse på akam.no. Arrangøren av konkurransen har dessuten ansvaret for å underrette redaktøren på akam.no (faaeri) når nytt tema er lag ut og når bildene er lagt ut til avstemning. Bildene i denne runden må altså være tatt tidligst fredag 10. november og senest søndag 12. november 23.59, mens fristen for å levere bidrag er mandag 13. november 20.00. Alle vil få en bekreftelse pr PM. OBS! Dersom du ikke har mottatt noen bekreftelse når konkurransen nærmer seg slutten, må du ta kontakt umiddelbart så vi kan få ordnet opp tidsnok! Etter at konkurransen er avsluttet, blir bildene lagt ut med poll for avstemming. Reglene for konkurransen: 1. Du må være fotografen bak bildet. 2. Bildet må være tatt mellom fredag og søndag. 3. Du står fritt til å tolke temaet. 4. ”Stemmefisking” er ikke tillatt. 5. Filstørrelse: MAKS 350KB. 6. Bildestørrelse: Lengste side skal max være 1280 piksler. 7. Bilder som tidligere er postet, eller som blir postet i bildekritikken eller andre steder mens konkurransen pågår, vil bli diskvalifisert. 8. Du kan KUN benytte ett bilde i konkurransen. 9. Arrangør/Vinner av forrige runde, har ikke anledning til å delta. 10. Vinneren av konkurransen arrangerer neste ukes konkurranse, og har dessuten ansvaret for å underrette redaktøren på akam.no (faaeri) når nytt tema er lag ut og når bildene er lagt ut til avstemning. (Dersom flere skulle stå med like mange stemmer, vil arrangør av inneværende runde avgjøre hvem som skal arrangere neste runde.) 11. Vinnerbildet fra hver runde kan uten videre bli brukt som illustrasjon for annonseringen av neste rundes konkurranse på akam.no. Ytterligere informasjon om konkurransen Konkurransen avsluttes torsdag 16. november, klokka 21.00. Bildene sendes til meg som PM NB: Husk å oppgi bildets tittel og dato - klokkeslett som bildet er tatt. Tidligere konkurranser: 7. Runde: Fristelse - Bildene 6. Runde: Stilleben - Bildene 5. Runde: Kommunikasjon - Bildene 4. Runde: Høst - Bildene 3. Runde: Kropp - Bildene 2. Runde: Stillhet - Bildene 1. Runde: Forfall - Bildene Lykke til! Lenke til kommentar
magneska Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Poeng så langt:1. magneska, 11 poeng 2. glenulv, 8 poeng 3. sentimental, 7 poeng 4. Fribbern, 6 poeng 5. AuEn, 4 poeng 5. Tdale, 4 poeng 5. birkulf, 4 poeng 8. stoners, 3 poeng 8.-Redhead-, 3 poeng 10. sthlm, 2 poeng 11. MyBigMouth, 1 poeng 7255308[/snapback] Gratulerer med seieren birkulf Får bare ikke poengene til å stemme! Trodde dette var statusen etter forrige gang (runde 6), men det er kanskje feil? 1. magneska, 10 poeng 2. glenulv, 8 poeng 3. sentimental, 7 poeng 4. Fribbern, 6 poeng 5. AuEn, 4 poeng 5. Tdale, 4 poeng 7. stoners, 3 poeng 8. sthlm, 2 poeng 9. MyBigMouth, 1 poeng Lenke til kommentar
birkulf Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 Poeng så langt:1. magneska, 11 poeng 2. glenulv, 8 poeng 3. sentimental, 7 poeng 4. Fribbern, 6 poeng 5. AuEn, 4 poeng 5. Tdale, 4 poeng 5. birkulf, 4 poeng 8. stoners, 3 poeng 8.-Redhead-, 3 poeng 10. sthlm, 2 poeng 11. MyBigMouth, 1 poeng 7255308[/snapback] Gratulerer med seieren birkulf Får bare ikke poengene til å stemme! Trodde dette var statusen etter forrige gang (runde 6), men det er kanskje feil? 1. magneska, 10 poeng 2. glenulv, 8 poeng 3. sentimental, 7 poeng 4. Fribbern, 6 poeng 5. AuEn, 4 poeng 5. Tdale, 4 poeng 7. stoners, 3 poeng 8. sthlm, 2 poeng 9. MyBigMouth, 1 poeng 7256431[/snapback] Takk! Hvordan fordeles disse poengene egentlig? Ser jeg står med 4 poeng, men jeg har vært med bare en gang. Er det 4 poeng for seier, 3 for 2. plass osv? Har ikke funnet noe info om dette... Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Fire poeng for fyrste plass, to for andre og eitt for tredje. Ein kunne kanskje ført det opp blant reglane, so andre slepp lure på dette? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 (endret) Det var veldig stille rundt konkurransen denne helgen, men nå skal jeg endelig få vært med. Jeg tok i overkant av 400 lyd-relaterte bilder på fredag (heldig med timingen), og har sett meg ut ett som jeg skal sende inn. Endret 12. november 2006 av Anew Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Blir bidragene lagt ut snart eller? Lenke til kommentar
-Redhead- Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 samme lurer jeg på Lenke til kommentar
birkulf Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Tiden er ute - bilder kommer snart. Må bare finne ut hvordan jeg får laget en avstemming/poll... Noen som vet hva jeg må gjøre? Kan jeg gjøre det selv, eller må jeg ta det med en moderator? Birkulf Lenke til kommentar
doolittle Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Tiden er ute - bilder kommer snart. Må bare finne ut hvordan jeg får laget en avstemming/poll... Noen som vet hva jeg må gjøre? Kan jeg gjøre det selv, eller må jeg ta det med en moderator? Birkulf 7279842[/snapback] en moderator må fikse poll!! Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) Tiden er ute - bilder kommer snart. Må bare finne ut hvordan jeg får laget en avstemming/poll... Noen som vet hva jeg må gjøre? Kan jeg gjøre det selv, eller må jeg ta det med en moderator? Birkulf 7279842[/snapback] Bare legg ut bildene på vanlig måte, sammen med den bildetittel fotografen har valgt, så får vi tak i en moderator til å opprette en poll etterpå. Endret 13. november 2006 av sentimental Lenke til kommentar
birkulf Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Tiden er ute - bilder kommer snart. Må bare finne ut hvordan jeg får laget en avstemming/poll... Noen som vet hva jeg må gjøre? Kan jeg gjøre det selv, eller må jeg ta det med en moderator? Birkulf 7279842[/snapback] Bare legg ut bildene på vanlig måte, sammen med den bildetittel fotografen har valgt, så får vi tak i en moderator til å opprette en poll etterpå. 7280239[/snapback] Bildene er lagt ut. Hvordan får jeg egentlig tak i en moderator? Leste et sted at det var bare å bruke 'Rapporter'-knappen, men der står det ganske tydelig at den IKKE skal brukes dette... "Denne funksjonen skal utelukkende brukes for å rapportere uønskede poster, poster som bryter med retningslinjene osv., ikke som en måte å kommunisere med moderatorer på for andre ting." Mye mas om disse moderatorene, men det er kjekt å kunne til en annen gang Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Hvordan får jeg egentlig tak i en moderator? Leste et sted at det var bare å bruke 'Rapporter'-knappen, men der står det ganske tydelig at den IKKE skal brukes dette... "Denne funksjonen skal utelukkende brukes for å rapportere uønskede poster, poster som bryter med retningslinjene osv., ikke som en måte å kommunisere med moderatorer på for andre ting." Mye mas om disse moderatorene, men det er kjekt å kunne til en annen gang 7281007[/snapback] Ja det kan du si. De dukker opp som fantomet når du minst aner det Ikke tenk på det mer du siden Moderator er overalt og snart er vel en poll oppe å går. Lenke til kommentar
birkulf Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 (endret) Ja det kan du si. De dukker opp som fantomet når du minst aner det Ikke tenk på det mer du siden Moderator er overalt og snart er vel en poll oppe å går. 7281113[/snapback] Se der ja - poll er oppe Endret 14. november 2006 av birkulf Lenke til kommentar
ttt Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Avstemminga er lagt til. Til informasjon kan du trygt bruke rapporter-knappen for å be om poll. Ønskjer alle deltakarane lykke til. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Mange bilder med mye støy på denne gang...Konsert bilder er forsåvidt veldig bra, men mikrofonen, fotografens verste fiende, ødelegger bildet. Aviser kjøper nesten ikke bilder der mikrofoner er med....merkelig nok. Spesielt ikke når mikrofonen ikke påvirker motivet. Min stemme gikk til stereo... Lenke til kommentar
jensemil Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Ble imponert over hvor mye bedre bildene var denne gangen. Alle bildene var imponerende. Stero fikk min stemme. Konge bildet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå