Aalton Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Speedometeroversikten (Bildet er laget av; am3k) Litt om speedometer-tjenester Det finnes mange forskjellige sider på nettet i dag, som gir deg mulighet til og sjekke hastigheten på din nettlinje. Du kan på denne måten få en oversikt om din internettleverandør gir deg det du betaler for. Det er til en fordel å teste linjen din hos flere forskjellige speedometer-tjenester, samt til forskjellige tider på dagen. Du bør også sjekke at du ikke har noen aktive nedlastinger siden disse vil påvirke sluttresultatet ditt. Noen av sidene gir deg også muligheten til og sjekke ut hastigheten på linjen din, dvs. hastigheten når du sender informasjon eller data (som vi kaller det på dataspråket), fra din datamaskin og ut på nettet. Disse er desverre avhengig av at du har installert støtte for Java på maskinen din, noen plasser benytter seg av såkalte "flash-tester" og dette krever at du har flash på maskinen din. --- Har du problemer med hardware sin måler tjeneste i opera? se her De forskjellige plassene Hardware.no Hardware nettverket satset i fjord på en speedometer-tjeneste til våre brukere og dette har vist seg å være en populær tjeneste hos oss. Vi gir deg også muligheten for å sjekke din ut hastighet. ITavisen.no ITAvisen er en av de speedometer tjenestene som er best kjent, noe som nok kommer av at de var relativt tidlig ute med denne tjenesten i forhold til mange andre. Digi og Dinside.no Digi.no og DinSide gikk sammen om denne tjenesten istedet for lansere hver sin. Denne gir deg også mulighetene til å sjekke din ut hastighet. DSLReports speed test Siden er amerikansk, men gir deg flere forskjellige servere og sjekke hastigheten opp imot, noe som er fordel. Brandwith Speed Test Et annet alternativ for og sjekke din hastighet mot utenladnske servere. Speedtest.net En side som måler både opp, og ned hastigheten på linjen din, dette er mot utenlandske servere. BroadbandmaX.co.uk Dette er en side som basserer seg på en flash-test, disse er en smule unøyaktige, men gir deg en fin test mot utenlandske servere. Flink.nos speedometer Dette er en speedometer test som basserer seg på Flash oh krever at du har innstallert dette. Den er ikke 100% nøyaktig, men er ment for å gi deg en idikasjon på din hastighet. Testen viser kun nedlastingshastighet. Forskjellige programmer TPTEST Denne svenske tjenesten skiller seg ut ved at den baserer seg på at du først må laste ned et program, dette er et program for den "avanserte hastighetssøkeren". Tjenesten anbefales ikke om du er tilkoblet et trådløst nettverk (WLAN). Har du tips til speedometere jeg burde liste opp her så post dette å tråden, eller send en PM til undertegnende. Tråden er utarbeidet av Ole Marius Aalton og om man ønsker å bruke deler av denne tråden, er ikke det tillat uten godkjennelse av undertegnede (kilde, NetBoot.net og forumbrukere) Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Legger denne tråden til i mine innlegg, så kommer jeg med nøyaktig hastighetssjekk når jeg er tilbake i hybelen på UiB sitt nett. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 TPTEST er jo også populært for å sjekke båndbredden. Dette er imidlertid et program som må lastes ned. Lenke til kommentar
am3k Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Denne er jeg jo bare nødt til å følge med på. En flott oversikt du har postet der Ole Marius Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 TPTEST er jo også populært for å sjekke båndbredden. Dette er imidlertid et program som må lastes ned. 7255480[/snapback] Jeg fikk en PM om dette, og det er lagt til i tråden - takk for alle tips så langt Lenke til kommentar
noctis Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 http://www.speedtest.net/ og http://www.speedtest.bbmax.co.uk/ er bra sider for test av internett hastigheit Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 Jeg skal prøve å finne en god tekst som passer til de sidene og legge dette til i tråden, regn med en liten stund til å gjøre dette EDIT: Sidene er lagt til og kosmetsike endringer av tråden er utført Lenke til kommentar
hailgodset91 Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Har en til som gir ganske nøyaktige resultater. Det er denne http://files.online.no/spill/servers/wolfe...oty_mappack.exe funker desverre bare med IE og da må du lagre fila som lastes ned og huske å huke av at ikke vinduet skal lokkes etter nedlastning. For når fila er ferdig ned lastet ser du på gjennomsnitt hastigheten og ganger med 8. Testen består igrunn bare av å laste ned en fil fra filserveren til telenor Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Ahh, jeg skal se om jeg ikke får lagt den til i listen Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 (endret) Hardware.nos speedometer Tallene under er gjennomsnitt av 5 målinger tatt like etter hverandre; Nedlastingshastighet: 23 994 kbits/sekund. Opplastingshastighet: 6 334 kbits/sekund. ITavisen.no Speedometeret (Java) Tallene under er gjennomsnitt av 5 målinger tatt like etter hverandre; Nedlastingshastighet: 16 077 kbits/sekund. Opplastingshastighet: 9 543 kbits/sekund. DinSides Surfometer (Java) Tallene under er gjennomsnitt av 5 målinger tatt like etter hverandre; Nedlastingshastighet: 15 698 kbits/sekund. Opplastingshastighet: 10 749 kbits/sekund. Orka ikke å begynne med masse utenlandske servere, og fikk feil i TPtest etter en stund. Endret 14. november 2006 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Hvilken linje har du? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Sitter på en hybel i Bergen, og bruker UiB sitt studentnett. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Ok, hardware sitt speedometer har vært litt unøyaktig den siste tiden så jeg vil tro de 2 nederste er riktige Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Har hatt slike målinger fra HW.no i flere måneder... Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Ok, det kan hende jeg tar feil, hørte noe fra mine kontakter om det, men det er vel bare en modlertidig feil som ble fikset fort Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 (endret) Hardware.no Java Nedlastingshastigheten din er 11628 kbits/sekund. Opplastingshastigheten din er 1127 kbits/sekund. ITAvisen Java Nedlastingshastighet: 10 502 kbit/s Opplastingshastighet: 926 kbit/s DinSide Java Nedlastingshastighet: 14 835 kbit/s Opplastingshastighet: 966 kbit/s TPTest TCP Nedlastingshastighet: 8 880 kbit/s Opplastingshastighet: 958 kbit/s TPTest UDP Nedlastingshastighet: 12 930 kbit/s Opplastingshastighet: 1 260 kbit/s Linje: ADSL 2+ frå NGT, 20/1,1 Mbit/s. Lengda på inntaket er 1km, i følge NGT skal eg då kunne få opp til 20Mbit/s, 2,5 MB/s, har ikkje testa så veldig mykje, men meiner eg fekk opp mot 2MB/s når eg lasta ned to Torrent-filer. Endret 14. november 2006 av Zeph Lenke til kommentar
Flums Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 (endret) Fikk på hw.no: Nedlastingshastigheten din er 8869 kbits/sekund. Opplastingshastigheten din er 3980 kbits/sekund. Hvorfor så dårlig opphastighet? Jeg skal ha minst like god opphastighet som inn. Takler ikke serverene dette? EDIT: Fikk dette på dinside.no Nedlastingshastighet: 9 360 kbit/s (6 000 000 bytes på 5,128 sek) Opplastingshastighet: 8 874 kbit/s (2 000 000 bytes på 1,803 sek) Linjen skal vistnok være langt over 50mbit, hva kan være grunnen til at man ikke får mer? Endret 29. november 2006 av Flums Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Har også brukt Flink.nos speedometer. Oversiktlig og greit. Fin tråd, eneste er at det heter "Speedometeroversikten" - uten mellomrom (måtte bare si det ) Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Linjen skal vistnok være langt over 50mbit, hva kan være grunnen til at man ikke får mer? 7386856[/snapback] Nettverkskabel / Kort.. Trådløst? Pc som ikke er kjapp nokk hvilken levrandør har du? Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 Har også brukt Flink.nos speedometer. Oversiktlig og greit. Fin tråd, eneste er at det heter "Speedometeroversikten" - uten mellomrom (måtte bare si det ) 7387031[/snapback] Takk for tipset, jeg har nå lagt det til i tråden og feilen du påpker en fikset Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå