SKAÐI Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Okey, først av allt...Les det jeg skriver før dere whiner om at slike tråder har vært oppe før... -Jeg har for det første problemer med å sovne om kveldene, uansett om jeg går en tur med bikkja før jeg legger meg eller drikker cola og sitter forran skjermen. Ligger som oftest å tenker på livet mitt, jenter, skole, pappa osv Det er det samme om jeg legger meg tidlig eller seint, jeg sovner ikke før etter halv 1 til halv 3 tida... Og siden jeg må stå opp 8 dagen etter så blir vel dette for lite søvn. -Jeg våkner opp mange ganger i løpet av ei natt, noen av desse gangene skyldes det mareritt osv, andre ganger bare våkner jeg -Hvis jeg mot all formodning klarer og sovne tidlig, våkner jeg som regel i 5 halv seks tia, og klarer da kun sove litt for så å våkne igjen. -Jeg er drit trøtt de første timene i løpet av skoledagen, men opp må en uansett. Er det noen som har noen gode råd om hvordan jeg kan få en mer behagelig nattesøvn, samt sovne lettere? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 (endret) har noen av de samme problemene selv av og til, sovner ikke før langt på natt, og er dødstrøtt på begynnelsen av dagen på skolen. Hjelper ikke om jeg legger meg kl 10 eller kl 1 sovner til samme tid likevel. Har enda ikke kommet på noe lurt for å få til å sove bedre enda. Endret 9. november 2006 av Brian_N Lenke til kommentar
toth Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Jeg sliter og med å sovne.. Men jeg vet grunnen! Ligger som oftest å tenker på livet mitt, jenter, skole, pappa osv Og der har du problemet. Akkurat som meg, ligger en time og to før jeg sovner. Hvorfor? Jo, fordi jeg kan ikke sove så lenge det er aktivitet i hjernen. Dette kommer jeg på etter en time eller to, hver kveld, og deretter tenker jeg kun "soooove.. soooooooove.. søøøvnnnn..." Men så begynner jeg å tenke på noe annet, og er like våken. Så husker jeg det igjen, og tenker "søøøvn" igjen. Klarer du å tenke kun søvn, seng, dyne og drøm i 5min, så slokner du nok.. Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 du skriver du drikker cola før du skal legge deg? prøv og old deg unna alt som har med koffein, kanskje det hjelper litt. da deg en varm dusj, og legg deg rett etterpå. kanskje det hjelper litt Lenke til kommentar
lambiks Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 du skriver du drikker cola før du skal legge deg?prøv og old deg unna alt som har med koffein, kanskje det hjelper litt. da deg en varm dusj, og legg deg rett etterpå. kanskje det hjelper litt 7257300[/snapback] Det han skrev var at uansett hva han gjorde, hadde han like vanskelig med å sovne. Der var drikking av Cola nevnt som et eksempel. Jaja. Kanskje du kan se Fight Club og få noen eksempler der? Men det budskapet som blir kraftig vist i den filmen, er at om du ikke prater om ting, bare har det på innsiden, og ikke lar det slippe ut, kan det plage deg. Finn noen å prate med om det du ligger og tenker på. Du tenker vel på det på dagtid også kanskje? Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Jeg sliter også veldig med slikt. Sliter faktisk med det akkurat nå, må opp kl. 11, og har ligget i sengen i ca. 1 time før jeg ga opp. Hater det. Men i den perioden på kanskje 3 måneder hvor jeg trente på treningstudio i fjor gikk det ganske greit. Så fysisk aktivitet kan jeg anbefale på det sterkeste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå