Gå til innhold

Det motsatte valg november/desember 2006

Det motsatte valg: Gi din minusstemme  

233 stemmer

1. 1. Det motsatte valg: Gi din minusstemme

• Fremskrittspartiet (22.99%) [33.93%]
      93
    • Høyre (5.35%) [2.23%]
      7
    • Kristelig Folkeparti (27.27%) [14.29%]
      28
    • Senterpartiet (1.07%) [1.34%]
      3
    • Sosialistisk Venstreparti (21.39%) [33.04%]
      78
    • Venstre (0,53%) [0.00%]
      2
    • Det Norske Arbeiderparti (2.67%) [4.02%]
      14
    • Blankt (1.07%) [0.45%]
      2
    • Ville ikke stemt (4.28%) [2.68%]
      6

Anbefalte innlegg

Tråden følger i forgjengernes fotspor. Du får sjanse til å bidra til fjerne ett parti fra stortinget ved å fjerne en stemme fra deres pott. Hvilket parti ville det blitt?

Det er ikke meningen å oppfordre til å stemme de mest forhatte partiene (og dermed ofte de minste og mest ekstreme partiene). Det er mer en oppfordring om å stemme det partiet dere mener norge tjener mest på å redusere i forhold til representasjon på Stortinget.

NB. Ingen hetsing, banning eller frekk språkbruk er tillatt i tråden. Hold diskusjonen saklig og høflig slik retningslinjene krever.

Resultatet august 2005:

Demokratene [ 4 ]   [2.14%]

Det Liberale Folkepartiet [ 3 ]   [1.60%]

Fremskrittspartiet [ 43 ]   [22.99%]

Høyre [ 10 ]   [5.35%]

Kristelig Folkeparti [ 51 ]   [27.27%]

Kystpartiet [ 1 ]   [0.53%]

Pensjonistpartiet [ 1 ]   [0.53%]

Rød Valgallianse [ 10 ]   [5.35%]

Senterpartiet [ 2 ]   [1.07%]

Sosialistisk Venstreparti [ 40 ]   [21.39%]

Venstre [ 1 ]   [0.53%]

Norges Kommunistiske Parti [ 5 ]   [2.67%]

Det Norske Arbeiderparti [ 5 ]   [2.67%]

Blankt [ 2 ]   [1.07%]

Har ikke/skal ikke stemme [ 8 ]   [4.28%]

Resultatene i mai/juni pollen:

Demokratene [ 2 ]   [0.89%]

Det Liberale Folkeparti  [ 1 ]   [0.45%]

Fremskrittspartiet  [ 76 ]   [33.93%]

Høyre  [ 5 ]   [2.23%]

Kristelig Folkeparti [ 32 ]   [14.29%]

Kystpartiet  [ 1 ]   [0.45%]

Pensjonistpartiet [ 1 ]   [0.45%]

Rød Valgallianse [ 7 ]   [3.13%]

Senterpartiet [ 3 ]   [1.34%]

Sosialistisk Venstreparti  [ 74 ]   [33.04%]

Venstre [ 0 ]   [0.00%]

Norges Kommunistiske Parti  [ 6 ]   [2.68%]

Det Norske Arbeiderparti [ 9 ]   [4.02%]

Blankt [ 1 ]   [0.45%]

Ville ikke stemt  [ 6 ]   [2.68%]

Har fjernet de som ikke er på Stortinget, da det tar litt av poenget vekk :)

Flere polls finner du her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=573810

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

(Merkelig) nok valgte jeg mitt gamle parti AP denne gang. Partiet er villig til å gå i regjeringssamarbeid både med SV og KRF, de to paritene jeg er mest uenig med.

Det var ille nok før valget hvor det i praksis stod mellom to fraksjoner, hvor den ene inneholdt SV og den andre KRF, men når man har et parti som er villig til å hoppe til sengs med begge så sender jeg min minusstemme avgårde i deres retning.

Så slapp jeg dillemmaet med å velge mellom KRF og SV :)

Lenke til kommentar

SV fikk som ventet min stemme denne gang selv om AP med flere også har gjort seg fortjent til en minusstemme.

Det mest oppsiktsvekkende er for min del at LO leder G. Valla ( pisker ) legene fordi at de er for slepphendte med lege / sykeattester.

Hvorvidt om det er Vallas egne medlemmer som på eget iniativ oppsøker lege eller legen selv som oppsøker LO medlemmer og tvangs-sykemelder sies intet om.

Jeg personlig tolker det slik at LO,s egne medlemmer selv ikke er i stand til å vurdere sin helsetilstand grovt sett, og bør derfor ikke høres på i følge Valla.

Med andre ord ikke hør på LO,s medlemmer de vet ikke sitt eget beste i følge VALLA.

Endret av ulfjoh01
Lenke til kommentar
Stemte SV!  De ødelegger bare mer og mer!

Miljøfjas til de grader

7246119[/snapback]

Er vel egentlig SU (SVs ungdom) som er mest imot dette (tror jeg)

Heldivis er det (i hvert fall generelt sett) litt mer fornuftige personer i SV enn SU.

Tror egentlig meningene til SU og det at de er så aktive bidrar til at SV går så kraftig ned (eller opp! Alt ettersom :p ).

Lenke til kommentar

FrP.

[14:58] <lang> fremskridspartiet?

[14:58] <og> Yup.

[14:58] <lang> m'kay.

[14:58] <og> Our most right-wing populist party.

[14:58] <lang> lubly.

[15:01] <og> It's basically a combination of angry, old people and greedy buggers who think a) that the government should solve all their problems and b) they shouldn't have to pay for it.

[15:02] <N`Grath> and highschool dropouts who thinks the answer to all problems is to kick everybody else out of the country

[15:04] <og> Oh, yes, and them.

[15:05] <og> Sometimes I think we should just lower the fees on beer and just let that part of the population drink themselves to death

.
Lenke til kommentar

FRP:

Er mot miljøet -- private driter i miljøet, mer forbruk ødelegger miljøet.

Er mot gratis offentlige tjenester -- private skal tjene penger på at andre må betale for noe som var gratis før. Dette fører til A og B tjenester, som fører til klasseskiller, som fører til at noen mister friheten sin fordi de må arbeide uten ferie hele livet for å få sine to barn inn i en skikkelig skole.

Det er ingen vits i å svare på dette inlegget -- begge punkter er riktig, hvis USA er forbildet for FRP

Lenke til kommentar
Er mot miljøet -- private driter i miljøet

Er det mange som liker å forurense sin egen eiendom?

Det er ingen vits i å svare på dette inlegget -- begge punkter er riktig, hvis USA er forbildet for FRP

7296899[/snapback]

Men det er det jo ikke, så forutsetningene dine er ugyldige.

Lenke til kommentar
Er mot miljøet -- private driter i miljøet

Er det mange som liker å forurense sin egen eiendom?

7297301[/snapback]

Ikke spill dum.

Alle vet at FRP ikke er noe miljøparti og alle vet at man ikke kan overlate miljøproblemet til vanlige folk uten å sikre at det faktisk er lønnsomt å være miljøvennlig.

EDIT:

Andre1983: FRP vil ikke at man skal måtte betale for sykehus og skolegang. Derimot vil de at man skal få en slump penger av staten og så kan man velge fritt hvilket sykehus/skole man vil gå på.

Det som derimot kan diskuteres er om dette fører til mer useriøse aktører siden staten har mindre kontroll, om det koster mer enn om staten hadde drevet det alene og om det er akseptabelt at folk tjener seg rike på offentlige penger som egentlig skal fortelles gjevnt på folket.

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...