Gå til innhold

Kongressvalget i USA - Diskuter alt om det her!


Anbefalte innlegg

Kongressvalget 2006

 

Jeg lager da en tråd for dette emnet, "kongress valget i usa" som pågår nå.

Litt nyheter om kongressvalget:

To senator klare allerede

Allerede i samme øyeblikk som de første valglokalene stengte i USA, fastslo CNN at to senatorer allerede var valgt.

Korrupsjon viktigst - Sterk misnøye med Bush

Korrupsjon var det flest amerikanske velgere tenkte på da de stemte under kongressvalget. Det viser de første valgdagsmålingene.

Derfor tør ingen å utrope valgvinneren

Amerikanske medier vokter valgmålingene som om de var et livsfarlig virus - De er livredde for å utrope vinneren av valget for tidlig.

 

Mer om kongressvalget hos VG Nett

 

-------------------------------------------------

 

- Er det virkelig dette med korrupsjon og slik så fremme i tankene til folket som stemmer?

 

- Hvem tror dere kommer til å vinne?

 

--------------------------------------------------

Litt fakta om kongressen for de som lurer:

kongressfordeling2.gif

(Bildet er funnet hos VG NETT)

Litt sider om kongressen:

 

Hjemmesiden til den amerikanske kongressen

Senatet

Representantenes hus

Demokratenes hjemmeside

Republikanerenes hjemmeside

CNNs valgspesial

BBCs valgdekning

Repuplikanerene i norge

Demokratene i norge

 

Jeg stiller meg ikke ansvarlig for innhold på eksterne sider

Vel, alt om kongressvalget kan dere diksutere her fremover :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Donald har funnet ut at tidspunktet for sin avtreden er kommet. Dette var en trist nyhet ... :D

7245825[/snapback]

 

Jeg danser på bordet,han skulle vært fjærnet forlengst.

Takket være demokratenes seier ble han fjærnet og ettersom det var sagt på nyhetene så kommer det vel mange høringer i kjølvannet av denne valgseieren og om han hadde valgt å fortsette kunne han bare flyttet sitt kontor vegg i vegg med høringssalen da han ville tilbrakt mesteparten av sin tid der :)

 

 

Rumsfeld er arkitekten bak den omstridte Irak-krigen, og har fått mye kritikk for sin håndtering av konflikten.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=138150

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Og Chet Culver vant som guvernor i iowa. Hvorfor det? Jeg tror det er fordi han

 

gjennom alle debatt programmene sine brukte paa aa faa fram motstanderens, Jim Nussel, negative synspunkter.

 

Han snakka konstant om hvor bra familie han hadde, og hvor mange barn han har

 

Hvor mye han har opplevd som laerer.

 

Det saa aa si alt han snakka om. (ikke virker han saerlig smart)

Lenke til kommentar
Snekker'n: Demokratene er minst like pro-israelske som Republikanerne. Og Bill Clinton hadde veldig lyst til å gå til krig mot Nord-Korea. Ikke at folk uti verden hadde skjønt at han forhindret utviklingen av atomvåpen.

 

Det var jo forresten demokratene som startet vietnam krigen..

7249167[/snapback]

 

 

joda men det trengst et skifte etter så mange år,dessuten fører dette skiftet til at Bush nå må forholde seg til andre og ikke fritt kan ture frem som han vil .

Lenke til kommentar

Ser ut som oppryddingen allerede er startet:

 

56 milliarder dollar sporløst forsvunnet i Irak

 

- Stor skandale

Høringer, som allerede er satt i gang på Capitol Hill har fått demokraten Henry Waxman til å rope varsku. Han mener milliarder av dollar forsvant da Bremers provisoriske koalisjonsmyndighet (CPA) ga kontanter til den irakiske administrasjonen rett etter at Saddam-regimet var styrtet.

 

- Jeg tror vi står overfor en stor skandale. CPA ga 8,8 milliarder dollar i kontanter til den irakiske regjeringen, selv om den nye regjeringen ikke hadde noen sikkerhet eller regnskapssystem, sier Wax

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/11/09/482420.html

Lenke til kommentar
Du vil bli ganske skuffet da, siden selv mange demokrater er dypt religiøse. Hillary Clinton er jo som religiøs fundamentalist å regne i forhold til de fleste her i landet :)

7252988[/snapback]

 

 

Som jeg sa, jeg er ikke enig i Demokratene sin politikk, det er jo trossalt et høyreparti. Men det er fortsatt uendelig mye bedre en republikanerene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...