Fluggua Skrevet 7. november 2006 Rapporter Del Skrevet 7. november 2006 (endret) Noen som har brukererfaringer med Sony Ericsson M600i som kan si litt om bruken av berøringsskjerm etc? Er det bare berøring med "penn" eller også med fingrene? Hvordan er den å ringe fra, ta telefonen? Hvordan er kalenderfunksjonen på den, hvor godt er det med alternativer som gjør det enkelt å få oversikt over dagen? Takker for de innspill jeg få. Endret 8. november 2006 av Fluggua Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 7. november 2006 Rapporter Del Skrevet 7. november 2006 Først av alt: Du bør endre emnetittel, ellers kommer nok noen moderatorer til å kommentere det. jeg har ikke M600i, men har P990i og kan gi tilbakemeldinger på det de har til felles. Skjerm: Skjermen kan du trykke på med fingre, penn eller hva du vil. Det er en berøringsskjerm som reagerer på alt mulig, og ikke slik som det er på iPoder, bærbare PC-er o.l., der du må ha elektrisitet for respons. Altså mye bedre. Å ta telefonen gjør du vel ved å bare trykke på skjermen? (der det står "Ta telefonen" "Ja" eller noe i den dur). Kalenderfunksjonen er veldig god. Du kan synkronisere den med PC-en og det er en detaljert kalender med mange funksjoner. Du kan ta backup av kalenderen til minnekortet, slik at du ikke mister data ved en feil, FW oppdatering o.l. Slik jeg har forstått det kan du ha den i vanlig stand by eller noe kalt "I dag" skjermbilde. Da har du en oversikt over oppgaver, meldinger (SMS, MMS, e-post o.l.), anrop, avtaler og snareveier. I stand by er det noen knapper på skjermen og noen snareveier som er oversiktlige Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 7. november 2006 Rapporter Del Skrevet 7. november 2006 Hva med å se om det finnes test her på amobil? Lenke til kommentar
Fluggua Skrevet 8. november 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. november 2006 Hva er gær'n med emnetittelen? Ja, jeg leser tester, men søker BRUKERERFARINGER. Lenke til kommentar
Shhhh Skrevet 8. november 2006 Rapporter Del Skrevet 8. november 2006 (endret) bruken av berøringsskjerm etc? Er det bare berøring med "penn" eller også med fingrene? Du kan bruke pennen eller fingrene. Jeg bruker nesten bare fingrene til "vanlig bruk", men dersom jeg skal sitte en stund med telefonen bruker jeg pennen. Med det mener jeg f.eks kalender, notater o.l. Hvordan er den å ringe fra, ta telefonen? Ta telefonen gjør du enten ved å trykke "svare" på skjemen eller ved å trykke ok/enter på tastaturet. Talekvaliteten er god, men telefonen blir merkbart varm og ubehagelig å holde inn til øret dersom man prater i legre perioder. Hvordan er kalenderfunksjonen på den, hvor godt er det med alternativer som gjør det enkelt å få oversikt over dagen? Kalenderfunksjonen er meget bra. Ikke noe å utsette her. kalenderoppføringer, oppgaver o.l vises under "i dag" i standby skjerm. I tillegg vises nylig tapte anrop og innboks. Dette gjør det enkelt å holde oversikt på dagene. Kom gjerne med flere spørsmål hvis det ting du lurer på Edit: Angående emnetittelen. Den bryter med 3-ordsregelen og bør endres til noe mer spesifikt. Endret 8. november 2006 av Shhhh Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 8. november 2006 Rapporter Del Skrevet 8. november 2006 Emnetittelen bryter vel ikke med 3-ordsregelen, men er vel for uspesifikt? Uansett, det er vel opp til en moderator å avjgjøre Lenke til kommentar
SiR0 Skrevet 8. november 2006 Rapporter Del Skrevet 8. november 2006 Et tips er å kikke på brukererfaringene i prisguiden: https://prisguiden.no/product.php?pro...f84#userReviews Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 8. november 2006 Rapporter Del Skrevet 8. november 2006 ok/enter på tastaturet 7244098[/snapback] Skal ikke navngi noen, men var vel en hel gjeng forumbrukere som mente M600i var ubrukelig siden det ikke var navitaster og man derfor måtte brukes med to hender. Sitter med dummien og klarer fint å trykke ok eller tilbake og bruke hjulet med en hånd. I tillegg kan du vel i menyene trykke direkte på hjulet? Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 8. november 2006 Rapporter Del Skrevet 8. november 2006 Navigeringshjulet (Jog Dial) fungerer jo hele tiden. Du får ikke åpnet menyene med den, men du kan velge det du har rulletned til og bruke tilbaketasten på siden. Så den kan så godt som brukes med én hånd. Jeg har brukt P-serien/UIQ i noen år nå, og er temlig vant med det, og jeg har overhode ingen problemer med å bruke P990i med en hånd. Og den har ikke særlig mange flere taster enn M600i i FO. Det eneste er at du kan bruke ALT + mer/shift tasten for å åpne menyer. Ellers er de vel like? Det går fint å trykke på skjermen med fingrene samtidig som du holder rundt den. De som sier at den er umulig å bruke med en hånd er noen amatører! Lær å bruke mobiltelefonen før dere påstår det er umulig! Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 8. november 2006 Rapporter Del Skrevet 8. november 2006 De som sier at den er umulig å bruke med en hånd er noen amatører!Selv er jeg helt blank når det kommer til UIQ (av SE har jeg hatt K750i og K800i, i tillegg har jeg brukt diverse S60-telefoner og har en N73 som brukes når K800i er på service) og jeg hadde ingen problemer å bruke M600i med en hånd etter fem minutter prøving. Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 8. november 2006 Rapporter Del Skrevet 8. november 2006 Nettopp. Å si at M600i ikke kan brukes med en hånd er helt feil! Lenke til kommentar
Fluggua Skrevet 8. november 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. november 2006 Takk, det var bra å få tilbakemeldinger. Noen som har erfaring med hvordan den fungerer med ikke-original blåtann i øret? Hvordan er folkets erfaringer med batteriet? Og summa summarum; er det er godt kjøp med tanke på at jeg skal ha meg en telefon med god kalenderfunksjon (viktig) og god søkefunksjon på kontaktlista - med en tydelig, stor skjerm? Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 9. november 2006 Rapporter Del Skrevet 9. november 2006 Hvis du synkroniserer mobilen med PC-en via datakabel er ikke batterikapasitet et problem. Siden batteriet kan klattlades og du kan lade via USB så får du ladet hver gang den synkroniserer. På den måten holder du batterie oppe veldig lenge. Hver gang du sitter ved PC-en putter du bare mobiltelefonen i dockingstasjonen/datakabelen og den lader! Lenke til kommentar
Shhhh Skrevet 9. november 2006 Rapporter Del Skrevet 9. november 2006 Noen som har erfaring med hvordan den fungerer med ikke-original blåtann i øret? Fungerer dårlig hos meg. Har logitech BT. Det er ingen problemer med tilkoblingen, men talekvaliteten forsvinner i et hav av forstyrrelser. Samme hodesett fungerte upåklagelig i D600. Har ikke testet originale hodesett. Hvordan er folkets erfaringer med batteriet? Batteriet er ok med tanke på skjermen o.l. Min telefon lades ca hver 2-3 dag, men klarer fint 3-4 dager med moderat bruk (3G ikke aktivert). Navigeringshjulet (Jog Dial) fungerer jo hele tiden. Du får ikke åpnet menyene med denTrykker du navigeringsjulet inn, åpnes menyene. Det er ellers ingen problemer å bruke telefonen med en hånd. Skal man skrive på tastaturet bør man bruke begge hendene. Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 9. november 2006 Rapporter Del Skrevet 9. november 2006 Navigeringshjulet kan du vel ikke åpne menyer med? Snakker ikke om hovedmenyen, men vanlige menyer under programmene. For dem får du vel ikke åpnet med navigeringshjulet? For da får du jo ikke brukt det til å navigere med ellers Lenke til kommentar
blikkbert Skrevet 19. november 2006 Rapporter Del Skrevet 19. november 2006 Åssen er mp3-spilleren (lydkvalitet) og batteriet på denne mobilen! Lenke til kommentar
Shhhh Skrevet 20. november 2006 Rapporter Del Skrevet 20. november 2006 Navigeringshjulet kan du vel ikke åpne menyer med? Snakker ikke om hovedmenyen, men vanlige menyer under programmene. For dem får du vel ikke åpnet med navigeringshjulet? For da får du jo ikke brukt det til å navigere med ellers 7253797[/snapback] Det stemmer. Misforstod deg tidligere Åssen er mp3-spilleren (lydkvalitet) og batteriet på denne mobilen!Har dessverre ikke testet lydkvaliteten opp mot noe annet, men jeg synes den er grei. I bunn og grunn skal det være samme som i W950 som fikk slaktet lydkvaliteten på amobil. Skuffende dersom du spiller musikk uten headset, da er det bedre på mobil som f.eks W550 og D600.Batteriet kommer helt an på bruken, men regn med å lade hver andre eller tredje dag. Med tanke på skjermstørrelse osv mener jeg batteritiden er akseptabel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå